Flashback bygger pepparkakshus!
2007-05-24, 23:22
Medlem
thrinkers avatar
Hej, jag köppte en dvd brännare till min gamla dator för ett tag sen, kopplade in den och den fungerade perfekt.

Sen byggde jag ihop en ny dator och ville behålla min brännare och nu krånglar den väldigt mycket. I nero står det att det blir communication error och den felbränner alla skivor.

Och när jag vill läsa dvd laddar den väldigt slött och ibland bara hänger den sig. Men jag testade att sätta tillbaka den till min gamla dator igen och då fungerar den perfekt. Vad kan felet vara?

Kollade sedan i bios på den nya och där står det någonting "cd - not installed".

Länk till brännare:
https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325546

Länk till moderkort:
https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=324691
Citera
2007-05-26, 17:24
Medlem
thrinkers avatar
Upp^
Citera
2007-05-27, 00:12
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Jag haft liknande problem och då visade det sig vara ide-kabeln som bara gått sönder helt plötsligt. Sen är det faktiskt ganska vanligt att folk hanterar dom rätt omilt, drar i sladden istället för att greppa om kontakten o.s.v.

Det är ganska lätt att testa om det är kabeln. Jag gissar att när den fungerar bra i den gamla datorn så använder du inte samma kabel som när den fungerar dåligt i den nya datorn. Testa med kabeln från den gamla datorn. Om det är kabeln så är dessa billiga !

/#LOUDmouth#
Citera
2007-05-27, 04:27
Medlem
thrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Jag haft liknande problem och då visade det sig vara ide-kabeln som bara gått sönder helt plötsligt. Sen är det faktiskt ganska vanligt att folk hanterar dom rätt omilt, drar i sladden istället för att greppa om kontakten o.s.v.

Det är ganska lätt att testa om det är kabeln. Jag gissar att när den fungerar bra i den gamla datorn så använder du inte samma kabel som när den fungerar dåligt i den nya datorn. Testa med kabeln från den gamla datorn. Om det är kabeln så är dessa billiga !

/#LOUDmouth#

Hej, har testat 3 stycken olika varav 1 ny jag fick till moderkortet så det är inte det som är felet. Min hdd är en sata så min brännare bör vara inställd på master va? Är lite osäker på den biten.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in