2007-05-24, 22:33
Medlem
Strifes avatar
Har ett helvetes irriterande jävla problem.

Jag blir ut kastad ur internet var och varannan minut. Och varje gång kommer det upp en ful jävla rutan nere till höger "Anslutning till lokalt nätverk - En nätverkskabel är inte ansluten"

Jag har känt, o tryckt in alla tänkbara sladdsvin, men inte fan blir det bättre av det. Kuksugare Telia har gått ut och sagt att det ska förkomma störningar och skit nu när de bygger ut sitt kuksugarnät, men inte fan kan det hålla på så här?

Har fan pågått i några veckor nu, sjukt störande!

Någon som är betydligt bättre än mig (alla?) som vet något jag kan göra för att åtgärda/förbättra grisproblemet?
Citera
2007-05-24, 22:59
Medlem
Christer ps avatar
Är det telias kuknät som strular så kan du inte göra mycket mera än att stoppaupp tummarna i röven och vänta!
Citera
2007-05-24, 23:01
Medlem
micaeles avatar
Har du provat med en annan dator på samma uppkoppling, och fått samma problem då?
Innan ett sådant försök kan du inte med säkerhet fastställa att det är Telia som felar. Det skulle lika gärna kunna vara din burk.
Citera
2007-05-24, 23:11
Medlem
nops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strife

Jag blir ut kastad ur internet var och varannan minut. Och varje gång kommer det upp en ful jävla rutan nere till höger "Anslutning till lokalt nätverk - En nätverkskabel är inte ansluten"

Jag har känt, o tryckt in alla tänkbara sladdsvin, men inte fan blir det bättre av det. Kuksugare Telia har gått ut och sagt att det ska förkomma störningar och skit nu när de bygger ut sitt kuksugarnät, men inte fan kan det hålla på så här?

Någon som är betydligt bättre än mig (alla?) som vet något jag kan göra för att åtgärda/förbättra grisproblemet?

Be mamma göra en kopp varm mjölk. Sen är det bara att vänta.
ADSL förmodar jag?
Citera
2007-05-24, 23:29
Medlem
pirates avatar
Testa "resetta" modemet, samt att kolla ifall den verkligen sitter i första telejacket.
Har du router så kan du ju oxå "resetta" den.
Jag vet att D-link routrarna brukar överhettas och sluta fungera ibland.
Gör som micaele skrev att verkligen säkerställa att det är telia's fel om inget annat funkar.
Citera
2007-05-24, 23:35
Medlem
yonnys avatar
Dålig router kanske?
Citera
2007-05-24, 23:37
Medlem
Citat:

Dör modemet?

Driftstörningar gör att modemet förlorar synken, men när datorn säger
att kabeln är utkopplad så behöver modemet ha slocknat också..

Troligtvis inte telias fel..
Checka modemet, är allt okej där så byt kabel, testa annan dator unt so weiter.

/Per
Citera
2007-05-25, 13:03
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Testa "resetta" modemet, samt att kolla ifall den verkligen sitter i första telejacket.
Har du router så kan du ju oxå "resetta" den.

Något utav det dummaste jag har hört, en fabriksåterställning av modemet lär knappast lösa något problem.

Kolla den enhet som kommer före datorn, router eller modemet.
Citera
2007-05-25, 13:12
Medlem
nxstys avatar
Citat:

Kanske beror det på att du använder svin för dataöverföringen? Det skulle nog fungera bättre med en nätverkskabel.
Citera
2007-05-25, 13:24
Medlem
Flärps avatar
Vad kusligt...
När jag tryckte på rubriken så fittade sig mitt Internet och la ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in