Citat:
1. hur långt från kameran mäter den hastighet ?
Inte en aning. Men räkna kallt med att den klarar att mäta om du ser den
2. Hur nära kameran tar den bilden ?
ca 20-30m
3. Får den mäta i området UTANFÖR hastighertsskylten ? alltså om den står i 50 zon o är till för att mäta där...får den då mäta metrarna utanför 50 skylten.
Den mäter aktuell hastighet utifrån där den står. Vet en kamera som står 50m från en skylt. Såg när den fotade en polisbil med släp där en gång (70 på skylten) sedan fotade den mig med.
4. Finns det kameror i alla skåp ?
Ja, om inte den första generationen finns kvar. Där fanns tomma skåp
5. Hur lång tid tar det innan man får hem boten efter det att man tagits ?
När tråden skapades vilket är under samma tid som jag torskade senast så tog det ett halvår. Kan tillägga att det var med de gamla skåpen o då fick jag infinna mig på lokala ordningsmaktens kontor för identifiering.
6. Om man ser till att inte synas på kameran så klarar man sig oftast ?
Hoppas det. Om inte så har jag en diger skuld att betala i framtiden.
7. Om man kör annans bil kan dom inget göra ? Har hört om firmabilar där foto tagits med dom inte kunnat id:a föraren o då skickat brev till företaget o bett dom ange föraren. Vad jag vet finns det ingen angivningsplikt i Sverige....så kan inte tvinga nån att ange nån...
Då bör du även vara säker på att bilägaren har samma moral som dig själv.
8. Bästa sättet att ta en kamera ur bruk... ?
Bästa vettetusan. Men jag har funderat på bogserlina. Lider av för tidig utlösning o då kan jag få en bild när det gick för fort
9. Hört om skum man kan spruta in som stelnar. säck över kameran funkar till nån idiot tar bort den.
Har du kollat hur dagens kameraskåp är uppbyggda? Att göra ett hål för att få in skummet är inte det lättaste. Men en hammare över linsen. Billigast för våra skattepengar är ändå påsen. Det är trotts allt du o jag som får betala i slutänden.
Inte en aning. Men räkna kallt med att den klarar att mäta om du ser den
2. Hur nära kameran tar den bilden ?
ca 20-30m
3. Får den mäta i området UTANFÖR hastighertsskylten ? alltså om den står i 50 zon o är till för att mäta där...får den då mäta metrarna utanför 50 skylten.
Den mäter aktuell hastighet utifrån där den står. Vet en kamera som står 50m från en skylt. Såg när den fotade en polisbil med släp där en gång (70 på skylten) sedan fotade den mig med.
4. Finns det kameror i alla skåp ?
Ja, om inte den första generationen finns kvar. Där fanns tomma skåp
5. Hur lång tid tar det innan man får hem boten efter det att man tagits ?
När tråden skapades vilket är under samma tid som jag torskade senast så tog det ett halvår. Kan tillägga att det var med de gamla skåpen o då fick jag infinna mig på lokala ordningsmaktens kontor för identifiering.
6. Om man ser till att inte synas på kameran så klarar man sig oftast ?
Hoppas det. Om inte så har jag en diger skuld att betala i framtiden.
7. Om man kör annans bil kan dom inget göra ? Har hört om firmabilar där foto tagits med dom inte kunnat id:a föraren o då skickat brev till företaget o bett dom ange föraren. Vad jag vet finns det ingen angivningsplikt i Sverige....så kan inte tvinga nån att ange nån...
Då bör du även vara säker på att bilägaren har samma moral som dig själv.
8. Bästa sättet att ta en kamera ur bruk... ?
Bästa vettetusan. Men jag har funderat på bogserlina. Lider av för tidig utlösning o då kan jag få en bild när det gick för fort
9. Hört om skum man kan spruta in som stelnar. säck över kameran funkar till nån idiot tar bort den.
Har du kollat hur dagens kameraskåp är uppbyggda? Att göra ett hål för att få in skummet är inte det lättaste. Men en hammare över linsen. Billigast för våra skattepengar är ändå påsen. Det är trotts allt du o jag som får betala i slutänden.
1. Har för mig att det var 70 meter +-10 meter kanske, som dom mätte på..från skåpet innan.
2. 20-30 meter stämmer vad hur det var innan va ja kommer ihåg.
3. Denna fråga hade varit intressant att få bekräftat officiellt om det får mäta utanför området den kan stå i.
4. första generationens kameror i aktuella skåp menar du...Men det vet man inte. inget man ser. Kostar ganska mycket att ha så många kameror i ALLA skåp i landet. Är ju inga billiga kameror som ska klara ställda krav...Dom påstår kanske att kameror finns i alla skåp o dom aktiverar dom när dom vill med fjärrstyrning...
5. halvår...lol...för lång tid. brotten borde preskiberas innan det

6. Ja känns som att om dom inte kan identifiera nån på fotot så kan dom inget göra. Har själv åkt förbi kamera i 50 zon i en hastighet som VIDA översteg "rekomenderad" hastighet. Vet iofs ej om det fanns kamera i skåpet eller om den fotade, my fucking face va ju gömt så såg inte det

7. ja samma moral o samma vilja att inte åka fast om denne skulle fastna på foto nån gång. Man är som sagt inte skyldig enligt lag att ange någon.
8. tejp, säck, bomb, lim över lins för att döda focusen
9. satt en sopsäck över en kamera i Linderöd en längre tid för flera år sen när ja åkte förbi där. lera veckor alltså.
några länkar om kameror :
http://teknikensvarld.se/battre-fart...a-fler-117204/
http://www.infoblogg.se/fartkamera
http://www.vibilagare.se/nyheter/nya...rpare-bilder-0