2007-05-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Eftersom det inte existerar någon angiverilag i sverige så är detta endast en anmodan, en uppmaning att ange vem som körde.

PRecis så de är bara att utnyttja systemet!
Citera
2007-05-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tönne
Men är det inte så att i biltullarna så beläggs bilen och inte föraren med biltull?? några 08or här som kan förklara?

Nu är väl inte dom igång längre?

Men visst så var fallet, när jag körde igenom så kom räkningen till ägaren på bilen (tack vare regnr) Det var därför vi efter ett tag hade ett antal människor som inte kunde köra (minderåriga, personer utan körkort, stulna bilar m.m) som fick lapp i låddan om att dom hade kört genom tullarna för flera tusen, fast de omöjligt kunde gjort de...
Citera
2015-07-15, 00:00
Medlem
Fick ner hastigheten till skylten. Är man safe då?
Citera
2015-07-15, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokmastarn
Näe.
Citera
2015-07-15, 02:28
Medlem
Jädra surt isåfall men aa hopppas verkligen de inte blev något. Men skylten är väl ändå en bra bit ifrån?
Citera
2015-07-15, 05:46
Medlem
Ghandis avatar
kameran fotar väl på 20 meters avstånd har a för mig ja läst innan.
Citera
2015-07-15, 10:17
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokmastarn

Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Näe.
Varför skulle man inte vara safe om man har rätt hastighet vid skylten som anger max hastighet?
Citera
2015-07-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Varför skulle man inte vara safe om man har rätt hastighet vid skylten som anger max hastighet?
Ganska enkelt.
Skylten har ingen kamera o om du ökar hastigheten fram till kameran så åker du självklart dit.
Jag citerade ett inlägg som frågade om skylt o inte kamera.
Citera
2015-07-15, 13:31
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Ganska enkelt.
Skylten har ingen kamera o om du ökar hastigheten fram till kameran så åker du självklart dit.
Jag citerade ett inlägg som frågade om skylt o inte kamera.
Ja, självklart, men TS sa att han fick ner farten till skylten. Inte är han väl så jävla dum att han accelererar mellan skylten och kameran i så fall?
Citera
2015-07-15, 18:00
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ja, självklart, men TS sa att han fick ner farten till skylten. Inte är han väl så jävla dum att han accelererar mellan skylten och kameran i så fall?

LOL

hinner just nu, men nån kanske kan hitta lite AKTUELL info om fartkameran idagsläget...

hur långt från kameran mäter den hastighet ?

Hur nära kameran tar den bilden ?

Får den mäta i området UTANFÖR hastighertsskylten ? alltså om den står i 50 zon o är till för att mäta där...får den då mäta metrarna utanför 50 skylten.

Finns det kameror i alla skåp ?

Hur lång tid tar det innan man får hem boten efter det att man tagits ?

Om man ser till att inte synas på kameran så klarar man sig oftast ?

Om man kör annans bil kan dom inget göra ? Har hört om firmabilar där foto tagits med dom inte kunnat id:a föraren o då skickat brev till företaget o bett dom ange föraren. Vad jag vet finns det ingen angivningsplikt i Sverige....så kan inte tvinga nån att ange nån...

Bästa sättet att ta en kamera ur bruk... ?

Hört om skum man kan spruta in som stelnar. säck över kameran funkar till nån idiot tar bort den.
Citera
2015-07-15, 22:44
Medlem
Ursäkta min idiotcitering. Men så många frågor.
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
LOL

hinner just nu, men nån kanske kan hitta lite AKTUELL info om fartkameran idagsläget...

hur långt från kameran mäter den hastighet ?
Inte en aning. Men räkna kallt med att den klarar att mäta om du ser den
Hur nära kameran tar den bilden ?
ca 20-30m
Får den mäta i området UTANFÖR hastighertsskylten ? alltså om den står i 50 zon o är till för att mäta där...får den då mäta metrarna utanför 50 skylten.
Den mäter aktuell hastighet utifrån där den står. Vet en kamera som står 50m från en skylt. Såg när den fotade en polisbil med släp där en gång (70 på skylten) sedan fotade den mig med.
Finns det kameror i alla skåp ?
Ja, om inte den första generationen finns kvar. Där fanns tomma skåp
Hur lång tid tar det innan man får hem boten efter det att man tagits ?
När tråden skapades vilket är under samma tid som jag torskade senast så tog det ett halvår. Kan tillägga att det var med de gamla skåpen o då fick jag infinna mig på lokala ordningsmaktens kontor för identifiering.
Om man ser till att inte synas på kameran så klarar man sig oftast ?
Hoppas det. Om inte så har jag en diger skuld att betala i framtiden.
Om man kör annans bil kan dom inget göra ? Har hört om firmabilar där foto tagits med dom inte kunnat id:a föraren o då skickat brev till företaget o bett dom ange föraren. Vad jag vet finns det ingen angivningsplikt i Sverige....så kan inte tvinga nån att ange nån...
Då bör du även vara säker på att bilägaren har samma moral som dig själv.
Bästa sättet att ta en kamera ur bruk... ?
Bästa vettetusan. Men jag har funderat på bogserlina. Lider av för tidig utlösning o då kan jag få en bild när det gick för fort
Hört om skum man kan spruta in som stelnar. säck över kameran funkar till nån idiot tar bort den.
Har du kollat hur dagens kameraskåp är uppbyggda? Att göra ett hål för att få in skummet är inte det lättaste. Men en hammare över linsen. Billigast för våra skattepengar är ändå påsen. Det är trotts allt du o jag som får betala i slutänden.
Citera
2015-07-15, 22:45
Medlem
Citat:
Bumpar man en åtta år gammal tråd i ett ämne där det går 13 trådar på dussinet så blir inte jag förvånad om han även ger fullgas. Så nej, han är inte safe.
Som man frågar får man svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in