• 1
  • 2
2007-05-24, 19:02
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Jag funderar på att köpa en effektbox till min dieselkärra men jag vet inte om det är värt slantarna. Är det någon som har erfarenhet här eller vet något mer om dom? Har kolla lite på KCR effektbox och ska ge ca 20hk men 6-7 tusen är ju lite pengar att slösa bort om det inte märks.. gärna förslag på märken och kvalitet
Citera
2007-05-24, 19:31
Medlem
Ockelbos avatar
En kamrat köpte en KCR box till sin v70 och det gjorde helt klart skillnad, dock så rök den svart som fan med boxen inkopplad.
Men för nån månad sen så började boxen strula, bilen hackade och betedde sig allmänt skumt så han plockade bort boxen och då gick den som den skulle.
Citera
2007-05-24, 20:43
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockelbo
En kamrat köpte en KCR box till sin v70 och det gjorde helt klart skillnad, dock så rök den svart som fan med boxen inkopplad.
Men för nån månad sen så började boxen strula, bilen hackade och betedde sig allmänt skumt så han plockade bort boxen och då gick den som den skulle.

hmm då kanske det inte är värt det.. har läst en massa om dom men det är ju mest en massa reklam för deras produkter om man läser på deras sidor. Jag menar man vill ju inte chansa då motorgarantin och annat skit försvinner.
Citera
2007-05-24, 20:46
Medlem
Ockelbos avatar
Han hade iochförsig boxen liggandes i motorrummet så den kan ju ha trängt in fukt i den vilket resulterade i att den gick sönder
Citera
2007-05-24, 20:52
Medlem
erikgottfrids avatar
KCR-Boxen har jag en kompis som har både i sin skåpbil och i sin privatbil. Han säger att det funkar jättebra och han har även för sig att den hjälper motorn att dra mindre bränsle men det vet jag inte om det stämmer.. Har själv funderat på en KCR men enlig deras hemsida så finns det ingen till min bil, trisst.
Citera
2007-05-24, 21:27
Medlem
PÄRRAs avatar
Jag jobbar som mekaniker åt VAG. Kommer det in en deiselbil med ryckningar elller andra liknande motorstörningar så är det 8 av 10 som har son skit monterad. Men visst det ger en kännbar skillnad (så länge dom fungerar).
Citera
2007-05-24, 21:40
Medlem
tdlefnierreguss avatar
hmm svårt val, men jag tycker det är roligt när bilfirman som jag köpte bilen av kör omkring med effektboxar i sina firmabilar trots att deras rekommendation är att inte köra med något eftersom garantin försvinner..
Säljaren själv sa att dom går som tusan med en effektbox
Citera
2007-05-25, 10:49
Medlem
_c2h5ohs avatar
Va med kompisen när han monterade sin KCR-box (Peugeot 406), säljaren sa att han skulle dra ett par fullgasrepor. Så på väg hemåt drog vi en repa i en lååång uppförsbacke. Bilen sotade helt sjuukt mycket, men efter det har den aldrig mer sotat säger han.
Citera
2007-05-25, 10:52
Bannlyst
hmmm

Du kan teckna en egen motorgara´nti med dom flesta seriösa företagen. Boxarna funkar mycket bra om dom sköt på rätt sätt.
Citera
2007-05-25, 11:00
Medlem
rebbans avatar
Denna firma har bra boxar och bra garanti..
http://www.samsteffansson.se/
Citera
2007-05-25, 11:18
Bannlyst
japp!

Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Denna firma har bra boxar och bra garanti..
http://www.samsteffansson.se/
Japp mycket bra firma med lång erfarenhet
Citera
2007-05-25, 18:36
Medlem
tdlefnierreguss avatar
tackar ska kolla på det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera