2007-05-24, 16:01
Medlem
Tjenare.
Nu är det så att jag är trött på min STORA och värdelösa stationära dator så jag har knegat ihop 11 laxar som jag tänkte köpa en bra spel-dator för.
Fick ett tips av en polare att kolla på www.pisjakt.se så då kom jag fram till två val.

Fujitsu Siemens Amilo Xi1546 - 1,83GHz DC 2GB 160GB DVD±RW 17"
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=181547

Fujitsu Siemens Amilo Xi1546 - 1,83GHz DC 1GB 120GB DVD±RW 17"
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=111629

Men sedan ser jag att den ena har ju 1024 mera RAM och 40 GB mera hårdisk, för samma pris, är det något som jag har missat eller är det bara så rätt och slätt att dom är dumma nog att sätta dom till samma priser?

För övrigt är jag glad för varige tips och coaching jag kan få.
Som sagt 11000:- jag vill ha en bra laptop som är bra att spela på.

PS. Vad innebär Duel Core? DS.
Tack på förhand.
Citera
2007-05-24, 16:17
Medlem
slrslrs avatar
Dom datorerna du länkade har ju samma namn t.o.m. Den enda skillnaden jag ser när jag bara kollar snabbt är ju utseendet, den som är sämmre verkar vara mindre eller något.

Ta och köp den bätte jäveln om det e samma pris.

Core 2 Duo menas att cpun har 2 kärnor, det e typ bra och hightech det är vad jag kan säga :P Helt enkelt sånt man ska ha nu för tiden
Citera
2007-05-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Dom datorerna du länkade har ju samma namn t.o.m. Den enda skillnaden jag ser när jag bara kollar snabbt är ju utseendet, den som är sämmre verkar vara mindre eller något.

Ta och köp den bätte jäveln om det e samma pris.

Core 2 Duo menas att cpun har 2 kärnor, det e typ bra och hightech det är vad jag kan säga :P Helt enkelt sånt man ska ha nu för tiden

man tackar, Skriv gärna flera tips!!
Citera
2007-05-24, 17:30
Medlem
Saltas avatar
Jag jobbade ganska nyligen som servicetekniker för Fujitsu Siemens i mer än ett år och jag tänkte bara säga att det intryck som jag fått från det företaget är mycket oseriöst. Datorerna håller inte så bra kvalitet heller, det är ofta rena fabrikationsfel på en hel serie datorer som de vägrar att åtgärda med nya delar, istället ger de iväg samma delar till oss så att problemet löser sig tillfälligt men uppstår igen efter ett tag då de inte ändrat något på den nya delen. Visst påverkar det inte alla datorer, det finns säkert folk som har en FSC dator och är nöjda i flera år (Lite D-link syndrom). Om jag skulle rekomendera något märke så är det antingen Lenovo (Nya IBM) eller HP Compaq (Akta dig för pavilion dock, då det inte är samma kvalitet som HP Compaq).
Citera
2007-05-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salta
Jag jobbade ganska nyligen som servicetekniker för Fujitsu Siemens i mer än ett år och jag tänkte bara säga att det intryck som jag fått från det företaget är mycket oseriöst. Datorerna håller inte så bra kvalitet heller, det är ofta rena fabrikationsfel på en hel serie datorer som de vägrar att åtgärda med nya delar, istället ger de iväg samma delar till oss så att problemet löser sig tillfälligt men uppstår igen efter ett tag då de inte ändrat något på den nya delen. Visst påverkar det inte alla datorer, det finns säkert folk som har en FSC dator och är nöjda i flera år (Lite D-link syndrom). Om jag skulle rekomendera något märke så är det antingen Lenovo (Nya IBM) eller HP Compaq (Akta dig för pavilion dock, då det inte är samma kvalitet som HP Compaq).

tack tåls att tänka om mina planer
Citera
2007-05-24, 18:35
Medlem
sp0kzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salta
(Akta dig för pavilion dock, då det inte är samma kvalitet som HP Compaq).

Pavillion ÄR HP Compaq
Citera
2007-05-25, 10:57
Medlem
Saltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp0kz
Pavillion ÄR HP Compaq

Nej, det är det inte. Det är stor skillnad mellan dem.

Pavillion: http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010102820
HP Compaq: http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105763
Citera
2007-05-25, 11:41
Medlem
flesks avatar
Skulle också dumpa Fujitsu Siemens. Hade en sådan bärbar på lån förut, men lämnade tillbaka den efter lånetiden var slut, var alltid nått fel på den tyckte jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in