2008-10-22, 01:35
Medlem
grissvanss avatar
Usch vad hypokondrisk man blir när man läser detta! känner blodploppar i hela mig
Citera
2008-10-22, 01:50
Medlem
NirvanAs avatar
Jag verkar ha fått en i vaden som jag skrev i min tråd här men ska undersöka imorgon hur allvarlig den är... tydligen fanns det allvarliga som satt djupt och vissa som "ytliga" som gick att bota med NSAID preparat osv... hmm :S
Citera
2008-10-22, 09:59
Medlem
Kojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Waran brickan är rektangulär och i ena kortänden är 2 hål man drar snöret/kedjan igenom (man använder vad man föredrar själv) I gulmetall. TROR den finns i plast nu också!
Text Waran och sedan info "att jag tar waran ...) Reagerar man på materialet i metallbrickan kan man stryka över det med ofärgat nagellack. En del får missfärgningar på huden/el. brickan efter en tid.
Ta denna bricka på allvar - en mindre skada kan bli dödlig om inte vårdpersonal vet det. Och det är lätt att glömma om något inträffar.
Mvh

Kalla mig rebell eller "helt fucking crazy", men den där brickan kommer aldrig att dingla över mitt håriga bröst. Aldrig.

Jag väljer att ta skadorna som dom kommer utan bricka, och i värsta fall dö i en blaze of blood glory som i den här sketchen:

http://www.youtube.com/watch?v=iw_65JJYKcY
Citera
2008-10-22, 10:10
Medlem
Vad jag vet är det många som fått proppar men blodet har själv löst upp dem. Är de tillräckligt små så ska de "goda ämnena" i blodet som är till för att förhindra koagulering och förkalkning ta hand om proppen.

Fan vad trist förresten Kojak, men alla har vi våra grejer. Själv måste jag äta piller varje dag samma tid för att inte bli sjuk så jag hoppas till gud att jag inte blir strandsatt nån gång då är det kört.
Senast redigerad av Henkko 2008-10-22 kl. 10:12.
Citera
2008-10-22, 15:56
Medlem
Kojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Vad jag vet är det många som fått proppar men blodet har själv löst upp dem. Är de tillräckligt små så ska de "goda ämnena" i blodet som är till för att förhindra koagulering och förkalkning ta hand om proppen.

Fan vad trist förresten Kojak, men alla har vi våra grejer. Själv måste jag äta piller varje dag samma tid för att inte bli sjuk så jag hoppas till gud att jag inte blir strandsatt nån gång då är det kört.

Oj, tråkigt att höra. Fördelen för mig är att jag kan göra allt jag vill utom att kröka den närmaste tiden. Vilket iof är en stor förlust, för mig.

Hoppas att du blir bättre.
Citera
2008-10-22, 16:35
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak
Kalla mig rebell eller "helt fucking crazy", men den där brickan kommer aldrig att dingla över mitt håriga bröst. Aldrig.

Jag väljer att ta skadorna som dom kommer utan bricka, och i värsta fall dö i en blaze of blood glory som i den här sketchen:

http://www.youtube.com/watch?v=iw_65JJYKcY

Om du nu upplever det så hemskt (varför?) så kan du ju stoppa en bricka eller en väl synlig lapp vid ID-kort eller vid körkortet?
Hoppas du blir mindre fåfäng med ålder - för varför är denna bricka så mycket värre än alla halsband man ser på yngre män?
Lycka till i alla fall
Citera
2008-10-22, 17:02
Medlem
Kojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Om du nu upplever det så hemskt (varför?) så kan du ju stoppa en bricka eller en väl synlig lapp vid ID-kort eller vid körkortet?
Hoppas du blir mindre fåfäng med ålder - för varför är denna bricka så mycket värre än alla halsband man ser på yngre män?
Lycka till i alla fall

Det är inte det estetiska över brickan (som iof är ful) som jag har problem med.
Brickan symboliserar ett genetiskt nederlag som jag inte står för.
Citera
2008-10-22, 20:51
Medlem
NirvanAs avatar
"Kojak"
Hur gör du för att få hjälp med dina proppar, jag blev skickad till "akuten" idag men där klassades jag som "låg prioritet" och fick vänta 5timmar utan att läkare kom för att undersöka, tills jag lesnade, sa dra åt helvete! och gick därifrån... svensk sjukvård... vad sorgligt.
Citera
2008-10-22, 22:48
Medlem
Kojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
"Kojak"
Hur gör du för att få hjälp med dina proppar, jag blev skickad till "akuten" idag men där klassades jag som "låg prioritet" och fick vänta 5timmar utan att läkare kom för att undersöka, tills jag lesnade, sa dra åt helvete! och gick därifrån... svensk sjukvård... vad sorgligt.

Min första kollade dom upp på akuten, jag hade inte så värst ont då och det tog lång tid innan dom ens börjae fundera om att det skulle kunna vara en propp.

Skickades runt i 18 timmar innan jag blev upphissad i en stor jävla maskin som sprutade in jod i blodomloppet för att sedan ta ett foto. Då hittade dom "skatten".

Efter det besöket så fixade jag en sjukvärdsförsäkring och går numera till Sophiahemmet för all vård som inte är akut, precis som en sådan här sak.

Men jag tycker definitivt att du ska gå tillbaka till akuten, gå nu, du kanske inte har blivit uppropad ännu.
Citera
2008-10-22, 23:12
Medlem
NirvanAs avatar
Jo jag blev uppropad men då fick jag sitta i ett jävla rum i några timmar, ingen läkare så långt ögat kunde se, kommer ju in ambulanser hela tiden med halvdöda gamlingar som tydligen är viktigare... gah.
Citera
2008-10-22, 23:32
Medlem
Tsukiyomis avatar
Jag fick en blodpropp i urinledaren när jag var 16 efter en operation.
Jag fick äta blodförtunnande och sedan var det inte mycket mer med det.
Läkarna sa inget speciellt, det kanske är vanligt att få det i samband med en njuroperation?
Citera
2008-10-23, 05:20
Medlem
cavalls avatar
fick 3 nya proppar efter en operation den 30:e, den ena satt där den förra satt, men de kunde bara se 20 cm av den pga operationsärret...

Så nu är det dessa förbannade sprutorna igen, men får se iom att det inte finns en enda spruta klexane att få fatt i pga tillverkaren.

tror att jag har fått en till i foten under de senaste dagarna, ska kolla det idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in