Citat:
Ursprungligen postat av Kojak
I förrgår fick jag reda på att jag har fått en blodpropp i benet. Jag hade från när jag vaknade i fredags haft en konstig känsla i vaden som bara gjorde mer och mer ont, vilket fick mig att uppsöka läkare i tisdags.
Det här är så jävla trist eftersom det är min ANDRA propp. Jag fick min första för fem år sedan efter en spark på benet. Då sa dom att det inte fanns någon risk för en ny eftersom den var olycksrelaterad.
Jag känner mig som 80 år men har inte fyllt 30 ännu. Jag ska nu äta "Waran" i sex (!) månader, förra gången var det bara tre, vilket betyder att jag inte får bli full under den tiden. Jag ska ha en jävla stödstrumpa i tolv månader och som om förnedringen inte skulle räcka med det så ska jag ha på mig ett satans halsband där det står vilka mediciner jag äter.
Någon som har haft propp, som vill dela med sig av hur jobbigt det här är?
min sambo fick en blodpropp hon är bara 18 år.
Hon får dricka, men i måttliga mängder. Dock år hon inte röka, något. Hon har ätit Waran i 6 månader nu, för hon hade 5 blodproppar i benet och uppåt. Men hon mår bra nu.
Det enda viktiga är ju att man lägger om sitt liv och sina vanor. Har du redan fått en borde du kolla över ditt levende. Men detta är inget illa menat, vissa har de i släkten. men försök leva så normalt du kan, men var extra försiktig. Lycka till