2007-05-23, 22:25
Medlem
Cement112s avatar
http://www.padawan.se/produkter/hdmi...kabel-2-meter/

Vad tror ni? "Företaget" verkar inte speciellt seriöst. Scammers?
Citera
2007-05-24, 19:51
Medlem
sp0kzs avatar
inga telefonnummer eller nånting på sidan. Luktar lite skumt faktiskt
Citera
2007-08-23, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cement112
http://www.padawan.se/produkter/hdmi...kabel-2-meter/

Vad tror ni? "Företaget" verkar inte speciellt seriöst. Scammers?

Hej Cement112!

Jag heter Christian och det är jag som driver Padawan Cables. Företaget är en enskild firma registrerat hos Bolagsverket.

Anledningen till att det inte finns något telefonnummer på webben och bara ett kontaktformulär via e-post är för att jag driver företaget ensam och helt enkelt inte kan svara i telefon på dagarna eftersom jag har flera andra jobb.

Vi har i nuläget faktiskt haft över hundra kunder och ryktet börjar sprida sig om oss att vi är ett seriöst företag hoppas jag... :-)

Snart får vi in ännu fler kablar i längderna 2, 5 och 10 meter.

Mvh
Christian
Padawan Cables
Citera
2007-08-23, 09:27
Bannlyst
Jag tror säkert att padawan är ett seriöst företag - men direkt billigt tycker jag inte att det är.

149:- för en 2m HDMI-kabel tycker jag låter som normalpris.

Som en jämförelse kan jag nämna att jag köpte TV-kort på DVBshop häromdagen - eftersom de hade billiga HDMI-kablar slängde jag med en 2m kabel för skoj skull.

HDMI-kabel 2m 6.99€

66.50:- i svenska kronor och kabeln fungerar perfekt (man ska upp i längder över 7m innan det blir aktuellt med "kvalitetskablar" för HDMI)

Visst - det blir inte lönsamt att enbart beställa HDMI-kablar från DVBshop eftersom fraktavgiften äter upp det mesta - men det kan vara intressant som jämförelse.
Citera
2007-08-23, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwimannen
Jag tror säkert att padawan är ett seriöst företag - men direkt billigt tycker jag inte att det är.

149:- för en 2m HDMI-kabel tycker jag låter som normalpris.

Som en jämförelse kan jag nämna att jag köpte TV-kort på DVBshop häromdagen - eftersom de hade billiga HDMI-kablar slängde jag med en 2m kabel för skoj skull.

HDMI-kabel 2m 6.99€

66.50:- i svenska kronor och kabeln fungerar perfekt (man ska upp i längder över 7m innan det blir aktuellt med "kvalitetskablar" för HDMI)

Visst - det blir inte lönsamt att enbart beställa HDMI-kablar från DVBshop eftersom fraktavgiften äter upp det mesta - men det kan vara intressant som jämförelse.

Hej Kiwimannen!

Jag kollade på dvbshop.net och det är onekligen riktigt billigt för en 2 m HDMI kabel!

Däremot när man väljer frakt till Sverige så blir totalpriset 26,48 euro som är 251,71 SEK med dagens euro-kurs... Då får man dessutom vänta säkert över en vecka på paketetet eftersom det är budget-varianten på postutdelning.

Det skulle vara kul att höra om du är nöjd med kabeln och om det är en 1.3 kabel.

Tricket är väl att beställa ett helt gäng kablar så man jämnar ut fraktkostnaden! :-)

Christian
Padawan Cables
Citera
2007-08-23, 11:50
Bannlyst
Kabeln är jag som sagt nöjd med - fungerar utmärkt kopplat från en dator med HDMI-utgång direkt på moderkortet till en LCD-TV.

Exakt vad 1.3 kablar gör annorlunda vet jag inte , men jag skulle gissa på att det inte är 1.3 kablar DVBshop säljer.

Man kan dock köpa 1.3 HDMI-kablar i Sverige via Kjell.com - 129:- för en 1.5m kabel.

Kjell tar 49:- för frakten och beställer man för över 500:- är det fraktfritt.
Citera
2007-08-23, 12:21
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwimannen
Man kan dock köpa 1.3 HDMI-kablar i Sverige via Kjell.com - 129:- för en 1.5m kabel.

Kjell tar 49:- för frakten och beställer man för över 500:- är det fraktfritt.

Dom har dessutom fysiska butiker över stora delar av landet, d.v.s. fraktfritt för väldigt många. Lägg dessutom till mervärden som köptrygghet, kundservice etc. som en etablerad åf. med tradition historia och ekonomi erbjuder så ...........

Alldeles för många som enbart kollar på en varas pris.

/#LOUDmouth#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in