2007-05-23, 16:40
Medlem
Har precis som topic lyder riktigt dåligt ölsinne.
I princip varje gång blir jag alldeles för full. Blir aggressiv, riktigt otrevlig och det är alltid något man ska skämmas och ha ångest över dagen efter.
Detta håller på att förstöra för mig i min vardag. Saker som jag värderar och älskar mycket kommer försvinna från mig om detta inte sätter punkt nu.

Vill absolut inte sluta festa men gärna dra ner på det, vill helt enkelt bara bli normal på fyllan. Någon som har ngt tips?
Citera
2007-05-23, 16:43
Medlem
Abbe78s avatar
drick mindre
Citera
2007-05-23, 18:03
Bannlyst
Drink responsibly. Kan du inte dricka ansvarigt så ska du helst inte dricka. Ge dig fan på att inte dricka så mycket som du bruka göra. Be någon hålla uppsikt över dig, kanske svårt dock men: Desperate times take desperate measures.
Citera
2007-05-23, 18:06
Medlem
bonnlurks avatar
Jag vet ungefär hur mycket jag bör dricka för att bli rolig, och då tar jag med mig ett par burkar mindre så man har en liten buffert
Citera
2007-05-23, 18:08
Medlem
Alkohol kanske inte passar dig helt enkelt?
Pröva något annat?

Ett tips är att köpa en mängd som du vet att du kommer bli lagom full på, och dricka endast det. I början är det svårt att hålla sig och kanske letar efter mer att dricka från nån annan. Men med tiden märker man att de bästa fyllorna blir när man håller sig till sitt, och inte letar efter mer när det är slut, även om du inte lyckats bli så full som du ville.
Citera
2007-05-23, 18:12
Medlem
Bajsfacistens avatar
Drick bara öl eller cider.
Citera
2007-05-23, 18:16
Medlem
Jag hade samma problem fast med spriten. (ölsinne gäller det bara öl? eller allmänt alkohol?)
Varje gång jag drack sprit blev jag wacko jacko

Men har lagt av med spriten helt nu när jag festar, klarar inte av att blanda.
Nu är det enbart pilsner som gäller och det funkar utan problem.

Och som sagt drick mindre och långsammare så ska det nog lösa sig.
Citera
2007-05-23, 18:26
Medlem
fragdolls avatar
Ät rikligt under dagen, börja dricka tidigare och drick i långsam takt, hålla en skön fylla hela kvällen istället för ös-karate-varianten. Undvik gärna den snygga taktiken att "dricka ikapp" vilket aldrig slutar bra.

Mitt tips
Citera
2007-05-23, 23:54
Bannlyst
Som sagt, ge fan i spriten. Den kan ställa till det, och oftast till det sämre... Öl är mycket lättare att hantera och ifall du dricker för fort kan du alltid köra festmetoden, varannan vatten(men du är väl inte bög) så köp istället svagare eller äckligare öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in