2007-05-23, 12:07
Medlem
Planerar att köpa en ny bärbar snart, som ska kunna ersätta en stationär dator, vill givetvis inte bli sittandes med ett DirectX9-kort i datorn.

Frågan är bara, finns det några bärbara idag som har DX10 ?
Har kollat på Dells bärbara, men de har än så länge endast dx9!
Citera
2007-05-23, 12:24
Medlem
Thaumatines avatar
Du kan ju alltid kolla på Alienware om du vill ha en topnotch bärbar. Men du får räkna med att det går på minst 20-30 tusen.

/mvh
Citera
2007-05-23, 12:33
Medlem
slaskbaks avatar
nVidia lanserade marknadens hitills enda DX10-GPU för bärbara för bara någon vecka sedan så det är inte säkert det finns några bärbara med denna till försäljning än.
Citera
2007-05-23, 12:39
Medlem
jalouxs avatar
Vet inte riktigt vilken budget du har men här är iaf de som prisjakt.se har med Geforce 8M-processorer.

http://www.prisjakt.se/kategori.php?k=s6057679
Citera
2007-05-23, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspie
Planerar att köpa en ny bärbar snart, som ska kunna ersätta en stationär dator, vill givetvis inte bli sittandes med ett DirectX9-kort i datorn.

Frågan är bara, finns det några bärbara idag som har DX10 ?
Har kollat på Dells bärbara, men de har än så länge endast dx9!

Nej, Nej, det kommer så kolla igen i höst när sommarvärmen tagit slut. Kommer inte ihåg exakt men det nämndes i samband med att de berättade om de ny 8500 och 8600 som nvidia just hade kommit ut då. Jag kan ha fel men det nämndes något om 8600 och/eller 2 andra från nvidia (ej släppta).

Så om du vill ha DX10 i en bärbar så måste du vänta längre än snart innan du kan köpa din bärbara. Det lär skrivas på olika dator siter när den första har kommit ut så det är bara att hålla ögonen öppna.
Citera
2007-05-23, 13:03
Medlem
jalouxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Så om du vill ha DX10 i en bärbar så måste du vänta längre än snart innan du kan köpa din bärbara. Det lär skrivas på olika dator siter när den första har kommit ut så det är bara att hålla ögonen öppna.
Märkligt då de butiker som säljer de modeller jag länkade till förväntar sig leverans i den här veckan eller högst inom två veckor.
Citera
2007-05-23, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaloux
Märkligt då de butiker som säljer de modeller jag länkade till förväntar sig leverans i den här veckan eller högst inom två veckor.

Ser man på. AMD/ATI förväntades att släppa sina kort tidigare men vi såg hur det blev. Borde de inte skryta vitt och brett om de var så nära. Varför är de så tysta?

Jag såg inte din länk, jag visste bara att de skulle släppa grafikprocessorer till bärbara. inget datum. Jag gick på toaletten innan jag skrev färdigt och såg inte att du hade svarat före mig.
Citera
2007-05-25, 01:06
Medlem
Lightbulbs avatar
Så.. ASUS A7S-7S025C stödjer alltså DX10? Hur länge kan en sån dator räcka om man uppgraderar till 2048Mb ram?
Citera
2007-05-25, 08:13
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightbulb
Så.. ASUS A7S-7S025C stödjer alltså DX10? Hur länge kan en sån dator räcka om man uppgraderar till 2048Mb ram?
I 2-3 år kommer du nog kunna köra de flesta program utan problem.
Men om en månad är den inte top-of-the-line längre, som det alltid är i datorbranschen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in