2016-02-25, 21:30
Medlem
Danny har skrivit låten till sin flickvän som sjunger på melodifestivalen nu på lördag. Melodifestivalen hyllar allt som inte är svenskt och enligt kärnfamiljen..
Citera
2016-02-25, 21:42
Medlem
Guitarsmokes avatar
Danny är ju blatte enligt sig själv:

Danny Saucedo
‏@Danny_Savcedo
@nilsholmlov jag är blatte

https://twitter.com/danny_savcedo/st...09369251188736

Eftersom Danny är blatte så kan han också kalla negrer för svartingar...

https://www.youtube.com/watch?v=9K2M5t4hXds

...fast just den kommentaren kostade honom en liten pudel:

Citat:
– Jag sa så, men direkt efteråt i filmen tillägger jag ”Usch, det där lät inte bra, jag menar de med bättre fysik helt enkelt”. Hemma hos mig säger vi ”guling, röding, svarting” för att vi själva är svartskallar. Jag blev extremt ledsen och sårad för att jag blev utpekad som rasist med tanke på mina föräldrar, som blivit förtryckta på grund av sitt ursprung. Jag skulle aldrig utsätta någon annan för det.

http://www.svd.se/schlagerduo-talar-ut-om-rasism

Undrar vad expertrådet i föreningen Rummet har att säga om detta? Kan man vara blond och blåökd

Kan man verkligen vara en svartskalle, svarting och blatte om man inte är rasifierad? För Danny kan väl på allvar inte kalla sig för rasifierad...?

https://upload.wikimedia.org/wikiped...edo_2010_2.jpg
Citera
2016-02-25, 21:53
Medlem
Jag tror det viktigaste är att man inte har ett skandinaviskt ursprung, och Danny tänkte att en polsk förälder funkar för att komma in i värmen.
Citera
2016-02-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mosfett
Jag tror det viktigaste är att man inte har ett skandinaviskt ursprung, och Danny tänkte att en polsk förälder funkar för att komma in i värmen.

Jag tror inte Tyskt, Franskt, Brittiskt, Baltiskt/Ryskt härkomst hade direkt fått in dig i värmen heller. Inte polskt egentligen heller!
Citera
2016-02-25, 22:29
Medlem
arabansplitternys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Har också varit i Polen. Måste erkänna att polackers utseende varierar kraftigt må jag säga. Allt ifrån ultra nordiskt till dinariskt mörkhåriga, stockiga typer. Var ganska fascinerad över polackernas mångfald rent utseendemässigt inte alls som skandinaver som mer eller mindre ser praktiskt taget likadana ut.

Dock så är det ingen slump att "svartskalle" generna sträcker sig hela vägen till Polen. Osmanska riket nådde hela vägen dit. Känns också som 50/50 är mörka och andra hälften ljusa.

Jag själv är ju svartskalle och i Polen var jag fan ljusare än en stor del av polackerna. Ingen trodde ens att jag var turist. Det är precis som du säger trots att Polen är ett extremt etniskt homogent land ser vissa polacker ut som svennar medans andra ser ut som svartskallar. Enorm variation på utseendet. Vissa har ett ganska germanskt utseende medans andra ser ut som typiska slaver medans andra ser ut att komma från mellanöstern rent av.
Citera
2016-02-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arabansplitterny
Jag själv är ju svartskalle och i Polen var jag fan ljusare än en stor del av polackerna. Ingen trodde ens att jag var turist. Det är precis som du säger trots att Polen är ett extremt etniskt homogent land ser vissa polacker ut som svennar medans andra ser ut som svartskallar. Enorm variation på utseendet. Vissa har ett ganska germanskt utseende medans andra ser ut som typiska slaver medans andra ser ut att komma från mellanöstern rent av.

Vet inte om man kan per automatik avgöra om Polen verkligen är etniskt homogent med sådan mångfald i sin egna befolkning. Italien är t. ex inte särskilt etniskt homogent.

Se på Lombardo Italienare i norr som domineras av nordiskt blod och ser ljusa ut och sen resterande Italienare och de i söder och på Sicilien som är mörkare. Ganska intressant också att norra Italien är industriellt som vilket typiskt europeiskt land som helst medan södra delen är ganska boskaps och fattigt. Lite som Nordafrika.

Oss Svenskar vill jag påstå är ett tvättäkta homogent folk då enbart ett fåtal svenskar har annat påbrå i sig som t. ex samiskt, finsk-ugriskt, Vallon, Rom eller jude. Extremt få. Men polacker med sådan variation i utseende är nog utspädda. Självklart nådde aldrig Turkarna, Avarerna eller Hunnerna till norra och västra Polen. Förmodligen varför polacker nära kusten emot Östersjön har mindre eller knappt något mörkt i sig.

Haha! Ingen trodde jag heller var turist men jag är ljus/medel svensk. Lite charmigt när polska tjejer tog ens servering och så kunde man ingen polska. Tror polska tjejer gillar killar utifrån lite! Verkade lite så på dem!
Senast redigerad av Cauvie 2016-02-25 kl. 23:13.
Citera
2016-02-26, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Har också varit i Polen. Måste erkänna att polackers utseende varierar kraftigt må jag säga. Allt ifrån ultra nordiskt till dinariskt mörkhåriga, stockiga typer. Var ganska fascinerad över polackernas mångfald rent utseendemässigt inte alls som skandinaver som mer eller mindre ser praktiskt taget likadana ut.

Dock så är det ingen slump att "svartskalle" generna sträcker sig hela vägen till Polen. Osmanska riket nådde hela vägen dit. Känns också som 50/50 är mörka och andra hälften ljusa.

Sant, men den intressanta skillnaden mot flera länder (framförallt Sverige) är deras nationalistiska gen. Varken nazisterna eller kommunisterna kunde knäcka folket. Det är ett stolt land som håller ihop i kristider, men är veliga i fredstider (polsk rikstad)
Citera
2016-02-26, 04:32
Bannlyst
Han ville plocka pk poäng för han tror att de kommer gynna hans karriär..
Citera
2016-02-26, 06:14
Medlem
Europes avatar
Det finns väl inget konstigt med att han säger det, oavsett vad sanningshalten skulle vara? I det nuvarande Sverige, med PK-rasismen, de rasistiska postmarxistiska teorierna som statsreligion, raslagarna, den praktiska diskrimineringen av vita (och ibland även en del andra raser), målsättningen att utrota all västerländsk kultur och folkmordspolitiken riktad mot svenskarna och alla andra vita européer som är politiskt prioriterat över allt annat, så är det väl knappast konstigt om en del griper efter minsta halmstrå för att presentera sig som icke-vita, d.v.s. som ej tillhörande den folkgrupp som ska bekämpas och utrotas?

I Nazityskland var det många från judiska familjer som låtsades helt sakna judiska släktingar och istället påstod sig härstamma i direkt nedstigande led från germaner. Det var inte sant, men var väl lika begripligt som det Saucedo hävdar, Reinfeldts ständiga tjat om negrerna i en del av sitt släktträd o.s.v.? Jag tycker faktiskt att det är lite märkligt om folk inte förstår varför rätt många på tvivelaktiga grunder i offentligheten kallar sig "svartskallar", men dessutom även vill påvisa hur deras meningsmotståndare inte skulle vara "svartskallar", trots att det leder till en rad logiska felslut, då dagens Sverige är kanske det mest rasistiska landet någonsin i Europas historia (även inräknat Nazityskland under sin korta existens). Ett bra exempel är ju t.ex. den i Bukarest i Rumänien födda Pascalidou (som påstår sig vara av grekisk etnicitet) som under en debatt avfärdade den i Bukarest i Rumänien födda Teodorescu med att hon till skillnad från Pascalidou inte är en "svartskalle" och därför inte vet någonting.

Sverige med dess ledning, dess etablissemang och även en stor del av svenskarna generellt, är ju idag ungefär som de mest fanatiska nazisterna hade varit under Hitlers ledning i Tyskland, om de alla samtidigt hade varit både gravt förståndshandikappade och renodlade psykopater. Svenskarna är ungefär som nazister, men utan de mänskliga dragen. Något som de för övrigt delar med de värsta islamisterna och en del ytterst primitiva och brutala klaner, så föga förvånande har just dessa blivit deras närmaste bundsförvanter, med svenskarna i rollen som deras välgörare och finansiärer.

Som jag har nämnt tidigare, så har det på senare tid allt oftare fått mig att tänka att kanske är det trots allt önskvärt att svenskarna lyckas nå sitt mål med att både slå sönder sitt samhälle i miljarder bitar och begå kollektivt självmord, för vad hade det inneburit om dagens svenskar faktiskt hade varit starka och mäktiga, med en reell makt att påtvinga även andra sin vilja med våld, precis som tyskarna och Tyskland under 1930-40-talen? Nej, efter att först ha bekämpat den svenska rasismen, den svenska efterblivenheten och den svenska psykopatin, samt påtalat de ödesdigra konsekvenser de kommer att ha, så lutar jag nu mot att det trots allt kanske vore önskvärt om det hela brakade ihop och brann upp snarast möjligt.
Senast redigerad av Europe 2016-02-26 kl. 06:52. Anledning: Tillagda meningar och ord.
Citera
2016-02-26, 07:40
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Hela galan var ett multikultijippo. Klart blonda Danny ville vara en i gänget.

Citera
2016-02-26, 08:02
Medlem
MagisterBisters avatar
Det är väl helt enkelt så att en utomeuropeisk bakgrund ger en högre status i de sammanhang där han rör sig. Ännu högre blir den om man hävdar att man blivit utsatt för rasism under uppväxten.

Att vara polack ger däremot ingen höjd status i sammanhanget. Men om han jobbat som plattsättare hade han förmodligen kallar sig Grzechowski i stället för Saucedo.

Jag hade faktiskt ingen aning om vem det var, men jag sökte på namnet och hittade en bild. Han får nog jobba på bra med sin image om han vill framstå som svartskalle. Han såg rätt nordisk ut.
Citera
2016-02-26, 08:11
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Hela galan var ett multikultijippo. Klart blonda Danny ville vara en i gänget.

Håller med
Danny, källsorterar danny haha
Minns när han var med i radion och det första han prata om var att hur viktigt det var att källsortera, hur han väx upp med detta osv osv i en hel jävla timme. Spyr galla på sånna här pk uttalanden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in