2007-05-23, 00:58
Bannlyst
Har mycket älghögrev i frysen och får över lite folk till helgen. Någon som har något trevligt tips på en gryta utan grädde då det finns laktosnissar bland gästerna? Har även mängder med trattisar.
Citera
2007-05-23, 12:27
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekev
Har mycket älghögrev i frysen och får över lite folk till helgen. Någon som har något trevligt tips på en gryta utan grädde då det finns laktosnissar bland gästerna? Har även mängder med trattisar.
Köp Oatleys "grädde" och använd som vanligt, då kan laktosnissarna äta åxå dessutom lovar jag att ingen av matgästerna känner smakskillnad från vanlig grädde. Den är inte som de där vidriga soja-mjölkarna
Citera
2007-05-23, 14:12
Medlem
Seamus Costellos avatar
Jag har grädde i ändå, sen säger jag att det är laktosfritt... hon jag har lagat åt är inte allergisk utan gör sig bara till.
Annars finns det en massa du kan göra, Boef Bourgio... Bourgo... Burgundisk köttgryta. Eller Gulasch. Eller en klassisk köttgryta med mycket rödvin, timjan, kryddpeppar, rönnbärsgele och såna grejer.
Citera
2007-05-23, 18:19
Medlem
Revenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekev

Du ska inte göra någon gryta utan du ska koka köttsoppa!!!!!!!!!!

Se till att lägga i några fin älgmärgben... Bättre en köttsoppa på ren.
Citera
2007-05-26, 04:41
Bannlyst
Tackar för tipsen so far men ingen som kan komma med ett konkret recept som personen i fråga själv har testat och funnit riktigt gott?
Citera
2007-05-26, 09:25
Medlem
the_dude82s avatar
Varför inte en tjälknöl? Älghögrev är ju själva anledningen till den metoden...

http://www.icakuriren.se/recept_visa.asp?iId=1668

enkelt, gott, och folk blir ofta mycket imponerande eftersom det tar 15 timmar att göra .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in