2007-05-23, 00:49
Medlem
TheMPGs avatar
Har stora problem med min internetuppkoppling.

Kör en P4 på 1,7ghz med XP Pro SP1
BBB 100/10 fiber

Innan jag åkte iväg för några månader sedan så fungerade datorn kanon, sen när jag kommer hem några månader senare så går det knappt att ladda några sidor, den slutar oftast vid hälften etc..

Försökte ladda hem TP-test men den orkade inte med att få hem hela så jag kopplade upp mig på DC, då tankade jag hem i ungefär 2 kb/sek, men sen la jag märke till att folk laddade från mig i full hastighet...

Jag har förnyat ip-adressen, pratat med BBB som startade om min uppkoppling, plockat bort nätverkskortet och installerade om det etc, men jag får ingen rätsida på problemet..

Kan tillägga att jag varken har antivirus eller brandvägg just nu, kan det vara något virus? Försökte tanka hem antivirusprogram utan framgång, tacksam för svar!
Citera
2007-05-23, 08:44
Medlem
Testa med en annan dator..
Citera
2007-05-23, 10:49
Medlem
DennisOlofs avatar
Installera om burken, om det löser problemet hade du förmodligen något virus eller liknande.
Citera
2007-05-23, 17:30
Medlem
Kör du SP1 är det nästan garanterat något virusskit. SP1 är så fullt av hål som inte längre lagas av Microsoft (de patchar de släpper är bara kompatibla med SP2), och har du varken antivirus eller brandvägg tar det c.a. 10-15 sekunder (och då MENAR jag 10-15 sekunder!) innan din opatchade dator har fått ett virus.

Finns en trevlig video som BBC sände på vad som händer när man kopplar upp en opatchad dator, leta lite så kan du hitta den och sen ha ångest för att din dator bidrar till spam och utpressningsförsök!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in