2007-05-22, 22:20
Medlem
Diamanten_s avatar
Hej!
Hoppas jag postar detta på rätt ställe.

Men jag har stora problem med min webcamera. Jag har en laptop - Acer Aspire 5601 med inbyggd kamera.
För ett tag sen så började kameran krångla så fort man satte på den. Den hängde sig hela tiden, och stängde av sig.
Man var då tvungen att starta om hela datorn för att ens kameran skulle funka lite, sen hängde den sig igen.
Sedan gick det över till att den inte fick kontakt. D
et står hela tiden "kameran används i ett annat program" vilket den inte gör.
Eftersom jag inte har nåt annat program igång när jag försöker sätta igång den.

Det går inte alls att få igång den nu.
Skickar man webcaminbjudan på msn så står det att det inte ens finns någon kamera.
Jag fattar verkligen inget. Kan man inte bara ladda ner nya drivrutiner eller nåt??
Isf skicka gärna någon länk dit! Men det är helt omöjligt att hitta. Har letat .
Måste jag lämna in min dator pga detta?
Citera
2007-05-23, 00:59
Medlem
Diamanten_s avatar
Ingen som vet? synd att man är tjej och inte kan nåt när det gäller att fixa olika saker till datorn
Citera
2007-05-25, 01:07
Medlem
oidias avatar
nej, har samma problem fast till min aspire 5670, är dock samma kamera skulle jag tro. Har nu kontaktat acer och frågat vad det är med dom nya drivrutinerna(dom som fanns innan funkade bra, men finns inte att hitta) men det är kanske inte så mycket att hoppas på.
Citera
2007-05-25, 01:44
Medlem
Jag hade exakt samma problem men det löser sig fort om man tankar ner en ny uppdatering till OrbiCam från Acers hemsida
Har inga länkar och är alldeles för trött för att leta upp länkar men det fixar ni säkert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in