• 1
  • 2
2007-05-22, 18:15
Medlem
Hej,

Chipsdipp och turkisk yoghurt, blir det bra?

De hade tv-reklam fr denna yoghurt med just detta, funkar det?
Citera
2007-05-22, 18:21
Medlem
hugin:zs avatar
Testa r gratis
Citera
2007-05-22, 18:23
Medlem
pajtares avatar
en enkel variant som jag gillar, r att blanda ut thailndsk stsur chiliss med turkyoughurt. Extremt enkelt, funkar till grillat och chips till och med
Citera
2007-05-22, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Hej,

Chipsdipp och turkisk yoghurt, blir det bra?

De hade tv-reklam fr denna yoghurt med just detta, funkar det?

jag ter inte grna dip sjlv men det kan ju bara bli bttre med turkisk yogurt d den r mycket tjockare n vanlig...antingen grddfil eller turkisk youghurt, den sista r vl mindre syrlig men konsistensen passar nr det gller att spda ut saker.
Citera
2007-05-23, 12:30
Medlem
Bulldoozers avatar
Turkisk yoghurt fungerar mycket bra till dipsser.
Citera
2007-05-23, 15:06
Medlem
NinjaRvardottes avatar
Det funkar bra men jag fredrar grddfil d den r lite lsare och krmigare. Turkiska r fr tjock och bryter lttare av chipsen, sen kns det som att ta smrkrm ungefr, fr fast bara fr min smak.
Citera
2007-05-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
Det funkar bra men jag fredrar grddfil d den r lite lsare och krmigare. Turkiska r fr tjock och bryter lttare av chipsen, sen kns det som att ta smrkrm ungefr, fr fast bara fr min smak.

blanda ut den med ngra droppar mjlk s blir den tunnare.
Citera
2007-05-23, 17:28
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toody
blanda ut den med ngra droppar mjlk s blir den tunnare.

eller kr den 50/50 med grddfil, testat detta sjlv o kan sga att de inte va sista gngen...
Citera
2007-05-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locman
eller kr den 50/50 med grddfil, testat detta sjlv o kan sga att de inte va sista gngen...
Ja, jag brukar ocks kra med detta och fungerar riktigt bra, testa!
Citera
2007-05-23, 19:23
Medlem
NinjaRvardottes avatar
Ja ass har jag bara yoghurt hemma s kr jag juh med det. Men str jag p affren och handlar s blir det grddfil. Minimal skillnad i smak, mjligen fattas lite syra i yoghurten men inget jag lider utav.
Citera
2007-05-23, 19:46
Medlem
Suomis avatar
Eftersom fb r lathetens forum s frgar jag istllet fr att kolla p burken i butiken nsta gng d jag skert glmt det hela.

Hur mnga gram fett, kolhydrater och protein r det per 100 gram i skiten?
Citera
2007-05-23, 21:45
Medlem
Hilding Barcks avatar
Turkyoghurten r ju inte alls lika bra till dip som creme fraiche, vilket r alla dippars heliga basingrediens, men jag brukar lgga i en klick fr att f lite tjockare konsistens. Men om inte creme fraiche finns tillgnglig r turkyoghurt nd bttre n grddfil, vilket borde vara frbjudet att gra dip p.
Alla som inte prvat gra dip med creme fraiche istllet fr grddfil har verkligen missat ngot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in