2007-05-22, 17:48
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Startade datorn och Firefox och har nu automatiskt fått en uppdatering av Firefox och datorn går segare än kola. Dessutom har ett 20-tal program försvunnit från menyn "Lägg till ta bort program"

Vad göra? IE går lika segt det.. hela datorn är abnormt irriterande.

Hilfe..help..säl..
Citera
2007-05-22, 17:51
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Nu märker jag att min Avast Antivirus jobbar för högtryck och kollar massa grejer.. varför tar den så in i helvete med kraft?

Det är den så kallade On-Access Scanner som jobbar.. vad är det den kollar egentligen?
Citera
2007-05-22, 20:49
Medlem
tdlefnierreguss avatar
den hämtar hem nya uppdateringar när datorn bli seg som sirap och sen säger den vänligt "virus database has been updated" har man hög volym på som skrämmer den nästa vettet ur en..
Citera
2007-05-24, 18:21
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
den hämtar hem nya uppdateringar när datorn bli seg som sirap och sen säger den vänligt "virus database has been updated" har man hög volym på som skrämmer den nästa vettet ur en..

Ja, själva segheten är nu borta. Men dilemmat med att programmen har försvunnit från "Lägg till / Ta bort" -listan gäckar mig fortfarande.

Laddade ner lite windowsuppdateringar och grejer och nu börjar den tycka att det är dumt att min XP-version kan vara försalskad.
Kan det höra ihop?

Vad göra?
Citera
2007-05-25, 20:55
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Det är ju mest jag som skriver i den här tråden men.. jag fortsätter.

Jag har nu lagt till ett nytt program och det kommer upp i listan "lägg-till-ta-bort"

Kan någon av de uppdateringar jag laddat ner så attsäga nollställt listan, dock är ju vissa hotfixar kvar... mycket skumt.

Kan någon hjälpa mig?
Citera
2007-05-25, 22:46
Bannlyst
Har hänt mig också. Men gå in i mappen där programmet är installerat och avinstallera det därifrån. Se om du hittar nån......

uninst.exe

Gör du inte det så finns den på ett annat ställe, antagligen i mina dokument settings application data eller i program/delade filer eller rent av i Windows mappen. Då blir det genast lite lurigare att avinstallera programmen. Du kan förstås installera om dem så finns de i listan igen.

Kör rent med det här programmet om du tvingas att kasta något. Världens bästa (och gratis) regcleaner (och mycket mer)

http://www.worldstart.com/weekly-dow...cleaner4.3.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in