2007-05-22, 13:59
Medlem
ramone88s avatar
fick detta felmedelande nu när jag skull starta datorn

"PartitionMagic (xmnt2002.exe)

Partitionmagic is unable to read the batch file. verify that the system32 directory is not compressed or corrupt.

Press Any key to continue"

kan ej trycka på nån knapp då det inte händer något.

vad kan jag gör?

Är det bara att formatera och installera om xp, vilket är den sista utvägen eftersom jag behöver endel viktiga filer som fins på hårddisken.
Citera
2007-05-22, 14:08
Moderator
Falukropps avatar
Ingen aning om hur man löser problemet, antar att du kör PM som bootmanager eller nåt. Du har inte flyttat på disken fysiskt inne idatorn, dvs satt den på en annan ide-kanal eller nåt sånt? Kan tänka mig att den kan börja spöka om den tror att den ska hitta filen på en viss disk/partition i såna fall.

Men borde ju inte vara alltför svårt att få loss datan så länge det inte är någe vajsing på filsystemet. Det enklaste torde väl vara att dra hem nån linuxdist du kan köra från skiva exempelvis Knoppix, boota upp från den och sen köra över de filer du vill ha loss till en annan dator via nätverket.
Citera
2007-05-22, 14:26
Medlem
ramone88s avatar
a..smart...har ju en liveversion av ubuntu..då kan jag bara lägga över de viktiga filerna på mitt usb minne..mest bilder och wordfiler..att jag inte täkte på det själv..tack för hjälpen Falukropp

var ett tag sen jag flyttade diskarna fysiskt..det var i samband med installation av en ny..så jag tot inte att det är något sådant problem...får nog försöka installera om xp efter jag fått tag på filerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in