2025-04-19, 17:59
Medlem
Uppdrag granskning har gjort ett program om Poseners kusin Jisandet aka Johansson.Posener borde finnas i utkanten.

Ager H@nsen - fick han inspiration av dessa herrar?
Citera
2025-04-19, 19:35
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neutralabosse
Uppdrag granskning har gjort ett program om Poseners kusin Jisandet aka Johansson.Posener borde finnas i utkanten.

Ager H@nsen - fick han inspiration av dessa herrar?

Tack för tipset. Undrar vad herr Posener för ikväll? Kanske besöker Hechal Yehuda synagogan?
Citera
2025-04-19, 19:41
Medlem
Blackra1ns avatar
Han intervjuas i kommande dokumentär tydligen. Kommer på Netflix.

Dokumentären om Joachim Posener och Trustorhärvan heter "Trustor".
Den är regisserad av Karin af Klintberg och har planerad premiär på Netflix under 2025.
I filmen intervjuas Posener för första gången sedan 1997 om sitt liv i exil och sin roll i ett av Sveriges mest uppmärksammade ekobrott.

Dokumentären utforskar hur fem personer kunde svindla till sig 600 miljoner kronor och ändå gå fria.
Genom nya vittnesmål och intervjuer med tidigare ohörda röster söker filmen svar på vad som egentligen hände och var pengarna tog vägen.
Citera
2025-04-20, 06:36
Medlem
Intressant. Tack för tips.

att levande exil som Posener gör är nog inte helt enkelt. Jag är dock mäsranndäker på att jag såg honom i Stockholm i höstas.
Citera
2025-04-20, 07:02
Medlem
LagomLats avatar
Citat:

att levande exil som Posener gör är nog inte helt enkelt. Jag är dock mäsranndäker på att jag såg honom i Stockholm i höstas.

Han brukar vara i Stockholm.

LL
Citera
2025-04-20, 07:05
Medlem
Ah. Då var det han jag såg.

Känner mig kluven inför att man gör tv programm honom. Han är sannolikt en brottslig ingen stjärna.
Citera
2025-04-21, 17:39
Medlem
Blackra1ns avatar
Mer info för den som vill läsa.
https://nyemissioner.se/nyheter/netf...ig-intervjuas/
Citera
2025-04-21, 19:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Fler än du har sett honom i Stockholm under åren.
Hans brott är väl preskriberade nu allihop så han kan mycket väl bo i Stockholm numera.

Eller så är det Simon Blecher folk sett och trott är Posener.

Posener förskingrade elevrådskassan redan på högstadeiet.
Citera
2025-05-18, 16:15
Medlem
Longest-covids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fler än du har sett honom i Stockholm under åren.
Hans brott är väl preskriberade nu allihop så han kan mycket väl bo i Stockholm numera.

Eller så är det Simon Blecher folk sett och trott är Posener.

Posener förskingrade elevrådskassan redan på högstadeiet.
Kände du honom eller hans bekanta? Eller är detta uppgifter från en dokumentär/ reportage?

Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Han brukar vara i Stockholm.

LL

Berätta mer?!?
Citera
2025-05-18, 16:24
Medlem
Dom var rätt smarta på sin tid, bättre med sånt folk än allt farligt folk som finns numer.
Citera
2025-05-18, 16:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longest-covid
Kände du honom eller hans bekanta? Eller är detta uppgifter från en dokumentär/ reportage?

Berätta mer?!?

Hade klasskamrater på gymnasiet som gått i grundskolan samtidigt som Posener och som gladeligen berättade om den försingrade elevrådskassan när Posener blev kändis.
Citera
2025-05-18, 16:44
Medlem
Longest-covids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hade klasskamrater på gymnasiet som gått i grundskolan samtidigt som Posener och som gladeligen berättade om den försingrade elevrådskassan när Posener blev kändis.

Kul skvaller. Psykopater börjar tidigt och slutar inte förrän de själva tröttnar.
Han har en dotter som måste vara i 30-årsåldern.. skulle vara intressant att höra hur det var att ha en känd ekobrottsling som far. Träffade hon honom under uppväxten tex?
Om så var fallet var…
Intressant människa den där Posener
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in