Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-22, 11:07
  #1
Medlem
2007 är väl det år Posener får komma hem utan risk för åtal, eller? Är det någon som har lite skvaller om denne person? Var är han vad gör han osv.
Citera
2007-05-22, 13:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkasso
2007 är väl det år Posener får komma hem utan risk för åtal, eller? Är det någon som har lite skvaller om denne person? Var är han vad gör han osv.


Tror brotten är preskade efter sommaren.
Citera
2007-05-22, 18:09
  #3
Medlem
Softis...s avatar
Hör hemma i skvaller-flyttas ?

Han hade i alla fall för några år sedan business i ett varmt land och nära relationer till en annan person som inte kan vara i Sverige och vars efternamn har med tändstickor att göra.

Ja, det är kryptiskt men jag vill inte outa mer än så.
Citera
2007-05-22, 19:23
  #4
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Hör hemma i skvaller-flyttas ?
Japp, flyttad. // Mod
Citera
2007-12-06, 18:25
  #5
Medlem
Windom_Earls avatar
Jag har inte hört något om Posener på ett tag nu. Senast jag hörde något var i september då hans advokat ville ha 1.2 mille av Stockholms tingsrätt för det hårda jobbet han har lagt ner på ingenting då Posener har varit på flykt.

Vore onekligen kul att veta vad som händer, men Posener verkar vara väldigt skicklig på att hålla sig undan och hålla tyst/ligga lågt, trots att han nu inte behöver längre.

Jag beställde i vilket fall som helst hans bok idag, så det bör bli en del intressant läsning i nästa vecka.
Citera
2007-12-06, 18:50
  #6
Medlem
Thomas Jisander ska tydligen ha berättat att Posener bor i Brasilien och har opererat sig för att dölja sitt utseende. Han ska dock ha besökt Sverige flertalet ggr
Citera
2007-12-06, 19:07
  #7
Medlem
Senaste jag hörde var att han numera driver ett framgångsrikt företag i nordnorge. Dom klubbar sälar och säljer till finska importörer. Hade gärna velat berätta mer men vill inte "outa" mer än så ^^
Citera
2007-12-06, 19:30
  #8
Medlem
Ilijas avatar
han har ju israeliskt medborgarskap så det är väl inte så jävla svårt att byta namn i israel och sedan ta ut ett nytt pass

inte så direkt att de har personnummer i andra länder och att poseners foto sitter på varenda flygplats tullkontroll...
Citera
2007-12-06, 19:56
  #9
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilija
han har ju israeliskt medborgarskap så det är väl inte så jävla svårt att byta namn i israel och sedan ta ut ett nytt pass

inte så direkt att de har personnummer i andra länder och att poseners foto sitter på varenda flygplats tullkontroll...
Han är inte internationellt efterlyst längre heller, så det finns såvitt jag kan se ingen anledning för honom att hålla sig gömd längre annat än att han bara vill få vara i fred för media. Han lär dock inte komma tillbaka till sverige då han har en skatteskuld på 20+ mille som väntar med öppna armar.
Citera
2007-12-06, 23:06
  #10
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjon-3
Thomas Jisander ska tydligen ha berättat att Posener bor i Brasilien och har opererat sig för att dölja sitt utseende. Han ska dock ha besökt Sverige flertalet ggr

Jag såg en person häromdagen i Göteborg som var lik posener, men med en jättenäsa. Antingen har han opererat den, eller så var det en släkting.
Citera
2007-12-06, 23:24
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag såg en person häromdagen i Göteborg som var lik posener, men med en jättenäsa. Antingen har han opererat den, eller så var det en släkting.

Skulle han verkligen låta förstora näsan?
Citera
2007-12-07, 01:03
  #12
Avstängd
Feinlyres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag såg en person häromdagen i Göteborg som var lik posener, men med en jättenäsa. Antingen har han opererat den, eller så var det en släkting.
Skulle han verkligen låta förstora näsan?
Störtkul, skämt om jude-näsor! Eller inte.
Påsen har varit borta i tio år nu. Det är ett faktum att brosket i näsa och öron växer hela en persons liv. Så om han dök upp så borde hans näsa vara en aning större än på tidigare foton. Fast jag tror nog han håller sig härifrån. Sydliga länder är nog behagligare för allmäntillståndet (för honom).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback