2007-12-07, 06:44
Medlem
Orkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkasso
2007 är väl det år Posener får komma hem utan risk för åtal, eller? Är det någon som har lite skvaller om denne person? Var är han vad gör han osv.

Gick nån dokumentär om honom för några år sen, (minns tyvärr inte exakt när, eller i vilken kanal. Tror dock det va 3:an). Där den som skulle intervjua honom av "säkerhetsskäl" fick fara runt till en flertal platser innan de träffades. Men när intervjun väl blev av så va det uppenbart att de då befann sig i Bryssel. - Tror inte Belgien lämnade ut folk till Sverige då, och möjligen inte nu heller... Men kanske någon som vet det?
Citera
2007-12-07, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Störtkul, skämt om jude-näsor! Eller inte.
Påsen har varit borta i tio år nu. Det är ett faktum att brosket i näsa och öron växer hela en persons liv. Så om han dök upp så borde hans näsa vara en aning större än på tidigare foton. Fast jag tror nog han håller sig härifrån. Sydliga länder är nog behagligare för allmäntillståndet (för honom).

Ja, näsa och öron växer hela tiden. Tror du då han opererar sin näsa till att bli större? Jag skulle tro att han förminskar näsan, skaffar kontaktlinser, suger bort fettet under kindknotorna, ändrar öronens vinkel, plus skaffar sig skägg.
Citera
2007-12-07, 08:38
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkan
Gick nån dokumentär om honom för några år sen, (minns tyvärr inte exakt när, eller i vilken kanal. Tror dock det va 3:an). Där den som skulle intervjua honom av "säkerhetsskäl" fick fara runt till en flertal platser innan de träffades. Men när intervjun väl blev av så va det uppenbart att de då befann sig i Bryssel. - Tror inte Belgien lämnade ut folk till Sverige då, och möjligen inte nu heller... Men kanske någon som vet det?

Det var Renée Nyberg som intervjuade honom i ett långt Trustor-special på TV3. På vilket sätt var det uppenbart att de var i Bryssel?
Citera
2007-12-07, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkan

De var i Madrid...
Citera
2007-12-07, 09:33
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
De var i Madrid...

Visst var de i Madrid!

Här är en intervju med Renée Nyberg:

"Berätta om ett möte du aldrig glömmer?
Mötet med den efterlysta ekobrottslingen Joakim Posener. Efter månaders arbete och många timmars telefonsamtal med Sveriges mest jagade man begav jag mig en tidig morgon ensam ut till Arlanda flygplats. Bara ett fåtal personer visste vad jag skulle göra men inte vart jag skulle resa. Drygt ett dygn senare anlände jag slutligen i Madrid där Posener mötte mig på ett torg. Efter två timmars intervju fick jag mina band av fotografen och Posener försvann. Jag fick lov att vänta ytterligare ett par timmar innan jag fick ringa hem och meddela att allt gått bra."

http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=view&id=150&Item id=191
Citera
2007-12-07, 12:48
Medlem
Motorbåt i Helsingör

Vet en båtförsäljare som sålde en mindre motorbåt till honom i Helsingör i sommras. Tydligen skall Possner vara en kåt jävel också, vilket ställde till vissa problem då han satt i fängelse.. men det löstes...
Citera
2007-12-07, 13:18
Medlem
xallos avatar
Han plastikopererade sig på en klinik utanför paris för ett antal år sedan!
Citera
2007-12-07, 13:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Skulle han verkligen låta förstora näsan?

Känns lite onödigt då han redan är utrustad med en äkta judesnok. Å andra sidan ser han ut som en klassisk nidbild av en jude...
Citera
2007-12-09, 11:07
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Han plastikopererade sig på en klinik utanför paris för ett antal år sedan!

Vilket rimmar illa med påståendet att han inte fick med sig en större slant ur Trustor Du som brukar ha insyn, lever han i en egen liten fantasivärld eller är han 100 % frisk och kalkylerande?
Citera
2007-12-09, 15:44
Medlem
DomJolys avatar
Verkar som om Thomas Jisander börjat få ont om cash...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1408892.ab?teaser=true
Citera
2007-12-09, 16:27
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DomJoly
Verkar som om Thomas Jisander börjat få ont om cash...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1408892.ab?teaser=true

Känner ett djupt förakt för Jisander. Har sett honom några gånger i Göteborg och blir ursinning var gång jag ser honom. Vidrig jävla typ. Har för mig att han åkt fast för något skattebrott i samband med att han hade butik på Freeport i Kungsbacka också.
Citera
2007-12-09, 19:12
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Vilket rimmar illa med påståendet att han inte fick med sig en större slant ur Trustor Du som brukar ha insyn, lever han i en egen liten fantasivärld eller är han 100 % frisk och kalkylerande?

Handen på hjärtat, vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in