-HALL DR! Dirigo
Nu har vi allts och inte minst jag!!! redogjort fr de olika frhllandena i sammanhanget, att du inte behver snacka om "vafan det nu heter".
Och drp kan man undra ver vad det r fr dator-frhllande som du har? Har du byggt datorn sjlv p inkpta lsa delar ... s knyckt programmen ngonstans ifrn? Eller kpt den begagnad, med programmen inlagrade p HDD:en men med inga programskivor till?
Eller har du kpt den ny frdigbyggd, -med att du d vl fick programmen till? Minst en s kallad recovery-skiva, dvs. en skiva med alla programmen p.
Och p vad vet du verkligen att det mste till en hel-rengring av HDD:en? Allts i ett frhllande att du inte har tillgng till OS och de olika hrdvarornas drivrutin program.
Det dr kompisens tal om behovet av grafikkorts och moderkorts skivan, avser allts drivrutiner till de respektive.
Och att hitta moderkortets drivrutin p Ntet ...r ju ltt som en pltt; fr den som kan amerikanska datortekniska sprket. Som jag inte kan.
Men drp behver du vl n fler drivrutiner, till ljud- till ntverks-anslutnings-korten. ..ja allts jag r inte den rtte gubben att bertta.