2007-05-21, 15:54
Bannlyst
Jo...har blivit begränsad i mitt arbete av datorn eftersom jag inte hade en ok key av microsoft. Nu skulle jag behöva komma in i registret för att spara alla mina mailkonton i Outlook 2007 innan jag blåser burken...hur gör jag?

PS. Kan iprincip starta vilket program som helst även i detta läge, dock inte regedit...
Citera
2007-05-21, 15:56
Medlem
Willds avatar
Vad är det från regedit du behöver? Om det är några få filer så kan du använda reg kommandet i cmd. Om det nu fortfarande funkar i Vista.
Citera
2007-05-21, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Willd
Vad är det från regedit du behöver? Om det är några få filer så kan du använda reg kommandet i cmd. Om det nu fortfarande funkar i Vista.

oooh! bra idé! slog mig inte ens...jo det ska nog funka...

då skulle jag vilja kopiera denna nyckel

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Outlook

(för där ligger kontoinfon. till emailen eller hur?)

hur ser kommandot ut i cmd isåfall om vi antar jag ska kopiera den (nyckeln) till enhet F:?

Stort tack på förhand!
Citera
2007-05-21, 18:11
Medlem
Licorices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gusgez
oooh! bra idé! slog mig inte ens...jo det ska nog funka...

då skulle jag vilja kopiera denna nyckel

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Outlook

(för där ligger kontoinfon. till emailen eller hur?)

hur ser kommandot ut i cmd isåfall om vi antar jag ska kopiera den (nyckeln) till enhet F:?

Stort tack på förhand!

Så här skriver du:

regedit /E c:\test.reg "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Outlook"

Om du nu vill lägga filen direkt på rooten och om du vill döpa den till test.reg..
Citera
2007-05-21, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Licorice
Så här skriver du:

regedit /E c:\test.reg "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Outlook"

Om du nu vill lägga filen direkt på rooten och om du vill döpa den till test.reg..

Super tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in