2010-01-14, 02:45
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av th3vil
Den buggen fixade de i 10.6.2.
Va bra, tackar
2010-01-14, 12:01
Medlem
Då verkar det komma nya mbp snart kolla bilden

http://imgur.com/L8ybv.png
2010-01-19, 22:48
Medlem
maxdalaxs avatar
Någon som har säkra källor på att nya mbp kommer lanseras den 27:e under apples visning? Har beställt en mbp 13", men pga fakturor som inte kommer fram funderar jag på att avbeställa och vänta i några veckor..
2010-01-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxdalax
Någon som har säkra källor på att nya mbp kommer lanseras den 27:e under apples visning? Har beställt en mbp 13", men pga fakturor som inte kommer fram funderar jag på att avbeställa och vänta i några veckor..

Ingen som vet säkert än. Men det är många som hoppas på det!
2010-01-20, 11:25
Medlem
maxdalaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGenius
Ingen som vet säkert än. Men det är många som hoppas på det!
Okej, men hade du väntat ifall du varit mig?
2010-01-20, 12:21
Medlem
Citat:
Jag väntar.
Beror väl lite halvt på att jag inte får lönen för än den 25:e, men eftersom det bara är en vecka tills eventet så känns det lika bra att vänta.
2010-01-20, 16:11
Medlem
Karl Svampens avatar
Citat:
Jag väntar med, har gjort det ett tag nu på en ny MBP. Så vänta om det inte är livsviktigt. Dock om du vill ha din dator nu så håll kvar den, för det lär dröja innan de levererar ut de nya - Eller har jag fel där (Hoppas jag att jag har! )?
2010-01-20, 16:52
Medlem
maxdalaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl Svampen
Jag väntar med, har gjort det ett tag nu på en ny MBP. Så vänta om det inte är livsviktigt. Dock om du vill ha din dator nu så håll kvar den, för det lär dröja innan de levererar ut de nya - Eller har jag fel där (Hoppas jag att jag har! )?
Aah nej! Fan tänkte att de fanns att beställa från 27:e, men så är ju inte fallet.. Damn, aja, bli nog till att vänta ändå. Klarar mig utan den ett tag till (:.
2010-01-22, 17:49
Medlem
zxqs avatar
Funderar på att köpa en MBP då min stationära PC har pajjat helt.
Datorn kommer användas för att surfa, titta på film, ladda ner och det är ungefär allt.

Jag har en extern 22" skärm som jag kommer ha den kopplad till när jag är hemma, och extern hårddisk, finns det någon anledning att välja 15" istället för 13" med tanke på vad jag ska använda den till?
2010-01-22, 18:26
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxq
Funderar på att köpa en MBP då min stationära PC har pajjat helt.
Datorn kommer användas för att surfa, titta på film, ladda ner och det är ungefär allt.

Jag har en extern 22" skärm som jag kommer ha den kopplad till när jag är hemma, och extern hårddisk, finns det någon anledning att välja 15" istället för 13" med tanke på vad jag ska använda den till?

Jag var orolig för att min 13" skulle kännas lite liten då jag har en 17" PC laptop sedan tidigare. Oron var obefogad. 13" räcker verkligen till tycker jag.
Sitter ofta med datorn i knät framför tv:n eller på magen i sängen. Väldigt mobil dator, och du kan ju "pincha" upp skärmen om text eller video känns smått!

Skärmen är så crisp och betraktningsvinkeln är överjävligt ba, så skärmen känns större än 13".
2010-01-27, 16:25
Medlem
Funderar på att gå över till Mac efter många år av PC. Jag använder datorn mer som en mediaspelare för musik och film samt väldigt mycket filsortering. Är det jobbigt att lära sig operativsystemet innan man hittar lika bra som man gör på XP? Försvinner poängen med Mac om man använder XP istället? Någon som har suttit många år med PC för att sedan gått över till Mac och ångrat sig?
2010-01-27, 16:44
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponym
Funderar på att gå över till Mac efter många år av PC. Jag använder datorn mer som en mediaspelare för musik och film samt väldigt mycket filsortering. Är det jobbigt att lära sig operativsystemet innan man hittar lika bra som man gör på XP? Försvinner poängen med Mac om man använder XP istället? Någon som har suttit många år med PC för att sedan gått över till Mac och ångrat sig?

Efter 10 + år med PC så valde jag att ta steget till Mac sent förra året. Jag var lite orolig att det skulle ta tid att lära sig ett nytt operativsystem, då jag inte är speciellt duktig på datorer.

Oron var fullständigt obefogad. Jag bestämde mig en vacker dag att nu fick det räcka med att sitta och sukta efter en mac på nätet. Dags för handling!! Jag åkte bort till Onoff som var det enda varuhuset som hade just den modellen jag ville ha inne. En Macbook Pro 13". Väl inne i butiken så stod där några macar som demoexemplar och jag bara gick förbi dem oc sade till första rödvästade tomte: -Give me a fucking mac. NOW!!

-Ok. Jag skall hämta den sista vi har på lagret. Sade han.

Jag tog macen, gjorde klart affären och körde i 366 km/h hem för att få komma igång med den!

Efter en halvtimme av försiktigt uppackande och noggrann inspektion var det dags att trycka på powerknappen.....

Samtidigt som macen bootade upp så satt jag och njöt av datorn. Byggkvaliteten, utseendet, skärmen, knapparna, ja allt! Underbart kändes det.

Och för att sammanfatta hela upplevelsen, så gjorde macen det jag bad den om utan att bråka en enda gång. Importerade 3 mailkonton till macmail utan ett enda problem. Startade iChat och då började den göra skumma grejer. Trodde jag. Den importerade lite grejer och helt plötsligt såg jag en polare oline och började videochatta direkt efter ca 12 sekunder!

Allt bara fungerade! Den frågade om jag ville ansluta till internet en enda gång och då matade jag bara in nyckeln till nätverket och sedan dess har det bara knallat och gått.

Du kan inte bli besviken om du går över till en mac. Det är MIN uppfattning. Operativsystemet tycker jag är hästlängder mer intuitivt än något annat OS jag provat!

Ta steget, du kommer inte ångra dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in