Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2000-08-10, 16:19
  #13
Medlem
Judarna och massmedia.

Mne:

Vad jag förstår så begär du att jag skall göra en sammanfattning över alla svenska medier, och sedan sortera dessa efter judiskt resp. ickejudiskt ägandeskap.

Kan du inte göra det själv?

Naturligtvis har jag inga exakta siffror, men jag kan lova att bara Bonnier-imperiet omfattar mellan 70 och 80 procent av svensk massmedia. Intressant i sammanhanget är då också att Bonnier må vara den största, fast inte den enda, judiska "massmediafamiljen" i Sverige.

Förr i tiden så använde judarna bankväsendet som maktmedel, under de senaste femtio åren har de övergått till medieverksamhet.
Citera
2000-08-10, 17:45
  #14
Medlem
Judarna och massmedia.

MAD: Självklart får folk sparken av diverse olika skäl av både judar och icke-judar. Men det som är intressant i detta fall är varför han fick sparken. Han fick sparken för att hans artiklar gick stick i stäv mot judarnas syn på hur mångkulturen i Sverige skulle skildras. Speciellt många judar hörde av sig och var upprörda då de menade att artiklarna kunde befrämja nazistiska krafter i landet. Men gör man ett sådant oerhört "brott" finns det givetvis ingen återvändo. De judiska ägarna såg givetvis till att han fick gå illa kvickt...

Så där har du en skillnad på judiskt och icke-judiskt ledarskap. Andra tidningar (utan judiskt inflytande) har oxå haft liknande artikelserier utan att det inneburit några konsekvenser för chefredaktören.

Citera
2000-08-11, 18:44
  #15
Medlem
Judarna och massmedia.

Okej, så skillnaden är att den 'makt att styra mediernas utbud' som nämndes inledningsvis utnyttjas på ett negativt sätt av judiska ägare men inte av icke-judiska ägare. Okej, jag förstår skillnaden. Glasklart - och övertygande!
Citera
2000-08-11, 18:44
  #16
Medlem
Judarna och massmedia.

Okej, så skillnaden är att den 'makt att styra mediernas utbud' som nämndes inledningsvis utnyttjas på ett negativt sätt av judiska ägare men inte av icke-judiska ägare. Okej, jag förstår skillnaden. Glasklart - och övertygande!
Citera
2000-08-11, 21:31
  #17
Medlem
Judarna och massmedia.

Ja, och anledningen till detta är sionismen och judendomen -- judarnas ledstjärnor i etableringen.
Om du sätter dig in i dessa läror så upptäcker du de vidriga planer som ligger till grunds för allt detta...
Citera
2000-08-11, 23:20
  #18
Medlem
Judarna och massmedia.

RAC, du tycks vara ännu en som blivit skadad till livet av att läsa Mein Kampf. Skönt att det inte är så många....
Citera
2015-03-03, 01:25
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Robert (old)
Jag vill först påpeka att jag inte är en nazist, utan jag försöker helt enkelt att vara objektiv.

Det är ingen hemlighet att judarna har mycket inflytande i västvärldens massmedia. Så vad jag undrar är om det inte är något naivt att tro att detta faktum inte påverkar vad som skrivs i tidningarna?


/Robban
Du har helt rätt, Robert. Det är ett faktum att judar har ett enormt inflytande i västländernas massmedia och underhållningsindustri, och de använder sig av det inflytandet för att skada vita människor. Det är lätt att bevisa därför att judar skryter om det.

Juden Joel Stein har till exempel skrivit följande artikel i LA Times som handlar om hur judar kontrollerar USA:s underhållningsindustri:
Citat:
How deeply Jewish is Hollywood? When the studio chiefs took out a full-page ad in the Los Angeles Times a few weeks ago to demand that the Screen Actors Guild settle its contract, the open letter was signed by: News Corp. President Peter Chernin (Jewish), Paramount Pictures Chairman Brad Grey (Jewish), Walt Disney Co. Chief Executive Robert Iger (Jewish), Sony Pictures Chairman Michael Lynton (surprise, Dutch Jew), Warner Bros. Chairman Barry Meyer (Jewish), CBS Corp. Chief Executive Leslie Moonves (so Jewish his great uncle was the first prime minister of Israel), MGM Chairman Harry Sloan (Jewish) and NBC Universal Chief Executive Jeff Zucker (mega-Jewish). If either of the Weinstein brothers had signed, this group would have not only the power to shut down all film production but to form a minyan with enough Fiji water on hand to fill a mikvah.
http://articles.latimes.com/2008/dec...ion/oe-stein19

Och här kan vi se hur Hollywood-judarna använder sig av det här inflytandet för att skada och förnedra vita människor:

https://www.flashback.org/sp49302107

https://www.flashback.org/t2511531

Beträffande judarnas mediekontroll så hittar vi följande citat i en artikel i judetidningen American Jewish Life Magazine:
Citat:
“Jews play a disproportionate role in several key sectors of American society,” including the media, according to Jack Wertheimer, provost of the Jewish Theological Seminary.
http://www.ajlmagazine.com/content/062007/simpsons.html

När judekritiker säger detta så är det en "antisemitisk konspirationsteori", men när judar skriver det i sina tidningar så är det ett faktum. Där ser man hur det fungerar…

Att västländerna påverkas negativt av att judar kontrollerar deras massmedia blir särskilt uppenbart om man tar en titt på hur de rapporterar om invandring från tredje världen. De judekontrollerade tidningarna och TV-kanalerna fördömer västerländska nationalister och skiter ut snyftartiklar/snyftreportage om de stackars invandrarna samtidigt som de vägrar att rapportera om alla de brutala brott som till exempel mord och våldtäkt som invandrare begår mot västerlänningar.

Jag bevisade detta i min tråd Mediajudarna presenterar en falsk bild av situationen i Grekland:

https://www.flashback.org/t2402651

Och ingen av Flashbacks judeförsvarare klarade av att bemöta det jag skrev.
Citera
2015-03-13, 09:20
  #20
Medlem
Mycket naivt. Att judar har tagit över majoriteten av Västvärldens mediekoncerner, och är noga med att dessa ärvs vidare till andra judar, har ju knappast med att de vill sprida objektiv information att göra, utan snarare med att de vill bedriva lobbyism. Propagandan som pumpas in i de yngre generationerna idag hade ju knappast funnits där om mediekoncernerna aldrig någonsin hade haft några judiska tongivningar.
Citera
2016-11-06, 14:21
  #21
Medlem
Wishmaster75s avatar
Vad Jesus sade till judarna: "I haven djävulen till eder fader, och vad eder fader har begär till, det viljen i göra. Han har varit en mandråpare från begynnelsen, och i sanningen står han icke, ty sanning finnes icke i honom. När han talar lögn, då talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader." Johannesevangeliet 8:44
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback