2007-05-21, 03:08
Medlem
Tjena!

Datorn hittar som vanligt alla trådlösa nätverk men det går inte att koppla upp sig mot något. Det står bara "connect" en bra stund och sedan händer ingenting. Vad kan det bero på? Det har fungerat hur bra som helst tidigare innan det bara la av. På den andra datorn jag har fungerar det helt utan problem. Mycket märkligt. Och ja, den där "Swith-knappen" är på On.

Någon som har något tips?
Citera
2007-05-22, 12:44
Medlem
Ingen som har någon koll på detta?
Citera
2007-05-22, 13:32
Medlem
merlin2s avatar
routern har kanske någon form av säkerhetsfunktioner som är på?!
wep, wpa, mac-skydd osv....

kolla inställningarna på routern.
Citera
2007-05-22, 14:24
Medlem
Nej, ingenting sådant. Jag har inte gjort några inställningar på routern, allt är precis som förut, förutom att det inte fungerar. Det går inte att connecta, men det gör det på min andra dator.
Citera
2007-05-22, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barca
Tjena!

Datorn hittar som vanligt alla trådlösa nätverk men det går inte att koppla upp sig mot något. Det står bara "connect" en bra stund och sedan händer ingenting. Vad kan det bero på? Det har fungerat hur bra som helst tidigare innan det bara la av. På den andra datorn jag har fungerar det helt utan proMycket blem. märkligt. Och ja, den där "Swith-knappen" är på On.

Någon som har något tips?

Det kan vara många orsaker, du säger att det fungerar på en annan dator? Du har inte installerat några brandväggar eller liknande?
Citera
2007-05-22, 16:50
Medlem
Inte gjort några som helst ändringar. Det är det som är så skumt. tack för svaren!
Citera
2007-05-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barca
Inte gjort några som helst ändringar. Det är det som är så skumt. tack för svaren!

Kanske är en ipkonflikt nånstans, har du provat att stänga av den andra datorn och sedan startat om den problemet gäller?
Citera
2007-05-22, 17:51
Bannlyst
Lämna in routern är nog det lättaste
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här