2007-05-20, 23:47
Medlem
Häromdagen lirade jag och ett par kompisar Rise Of Nations över internet, närmar bestämt 7 st, och till en början gick allt bra men sen ju längre spelet gick, desto mer lagg blev det och tillslut blev det outhärdligt och vi tycker det är så jävla trist att det ska behöva vara såhär, att man inte ska kunne spela fler än typ fyra stycken så nu vänder jag mig till er och är i behov av en lösning på detta problem, vad beror det på och hur kan det tänkas lösas?
Citera
2007-05-20, 23:49
Medlem
roaders avatar
Möjligtvis att denna skulle passat i våran tråd om Spelproblem, men detta känns instinktivt som något nätverksrelaterat. Jag sänder den till Windows-forumet sålänge

Spel>>>>Datoranvändning MS Windows

// Mod
Citera
2007-05-22, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Murphyes
Häromdagen lirade jag och ett par kompisar Rise Of Nations över internet, närmar bestämt 7 st, och till en början gick allt bra men sen ju längre spelet gick, desto mer lagg blev det och tillslut blev det outhärdligt och vi tycker det är så jävla trist att det ska behöva vara såhär, att man inte ska kunne spela fler än typ fyra stycken så nu vänder jag mig till er och är i behov av en lösning på detta problem, vad beror det på och hur kan det tänkas lösas?

beror nog på att ni har för många enheter på skärmen. tänk dig att varje spelare har 200 enheter totalt 1400. varje enhet kanske tar 1mb i minne. där har ni problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in