• 9
  • 10
2007-08-15, 12:10
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Vet inte riktigt vad du menar men kan det vara Gaussisk Oskärpa du letar efter? Du markerar ansiktet och inverterar markeringen med Ctrl+Shift+I, nu väljer du filtret och styrkan på det!

Citera
2007-08-15, 14:38
Medlem
Bättre än inget, absolut! Det som sög ravioli var ju dock att det blir väldigt skarpa kanter, skulle vilja tona bort kanterna. Svart/vitt gärna. Nu: frukost
Citera
2007-08-15, 14:47
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan
Bättre än inget, absolut! Det som sög ravioli var ju dock att det blir väldigt skarpa kanter, skulle vilja tona bort kanterna. Svart/vitt gärna. Nu: frukost
Gör markeringen i Quickmask istället.
Tryck först Q för att gå in i Quickmaskläget, gör din markering, tryck alt-backspace för att fylla den (den ska bli rödtonad).
Avmarkera den och välj gaussian blur filtret, ställ in önskad mängd blur tills kanten blir mindre skarp och gå sen ur Quickmaskläget genom att trycka Q.
Applicera ditt filter.

Du kan få samma effekt genom att använda Feather under Select menyn men det är lättare att se hur markeringen ser ut i Quickmask.

Ska bilden vara svartvit? Använd Black & White under Adjustments och prova de olika förinställningarna.

Skrev på fri hand eftersom jag är för bakis för att dra igång Photoshop men nåt sånt
Citera
2007-08-15, 14:56
Medlem
Tackar er båda! Aldrig använt QuickMask. Är det just till för att göra kanter mer oskarpa?
Citera
2007-08-15, 14:59
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan
Tackar er båda! Aldrig använt QuickMask. Är det just till för att göra kanter mer oskarpa?
Inte bara, det är i princip ett läge där du kan rita, filtrera och göra vanliga justeringar på dina markeringar som om de vore vanliga pixlar.

Prova så får du se, det är även praktiskt när man ska frilägga krångligare saker eftersom man kan använda en vanlig pensel och justera hårdhet och storleken på den under tiden man ritar markeringen.
Citera
2007-08-26, 13:05
Medlem
Jag skulle vilja veta hur man gör vita blinkers på bilar ?
Citera
2007-08-29, 02:47
Medlem
hezbollahs avatar
Jag undrar hur man gör animerade avatars? Vet att man ska använda ImageReady men jag förstår inte hur det funkar.
Citera
2007-08-29, 02:51
Medlem
Remslems avatar
Kanontråd! att jag missat detta!

Skulle någon vänlig själ kunna beskriva det här med snabbmask (q) för mig?

Skulle för övrigt behöva lite tips vad gäller markeringar och "cropping".

Edit. såg att snabbmask var omnämnt bara några inlägg över det här.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in