2007-05-20, 16:31
Medlem
d00rkeys avatar
Jag har fått en process som jag inte får någon som helst klarhet i vad det kan vara för något. Kör jag Aktivitetshanteraren så hittar jag den där som OBroker.exe.

Jag har sökt på både ProcessLibrary.com och Windows Process Library utan resultat.. När jag gick igenom datorn hittade jag själva filen i system32-mappen, och i Regedit fick jag fram data som lyder OBroker.MessageBroker och OBroker.ComBhoSharedData... (Kan det ha att göra med att jag har ISP'n ComHem, månne?)

Hur ska jag hitta mera information? Vet någon vad det är? Eller något?

/ Tackar i förväg.. d00rkey
Citera
2007-05-20, 18:10
Medlem
927s avatar
kolla egenskaper -> flikarna på filen
Citera
2007-05-21, 00:00
Medlem
d00rkeys avatar
Eh.. Klantigt, må jag säga, till mitt enda och föga hedervärda försvar..

Jag kollade i alla fall nu, och det enda jag får fram är under Produktnamn och Beskrivning där det står Orbiscom Broker Module, så det ska jag givetvis försöka kolla upp.. Tack för påpekandet, 927!

Edit: Jag tackar än en gång, 927.. Svårare än så var det inte! *skäms* ... En enkel googling och jag får fram om att det handlar om ett säkerhetstillägg för kreditkortsbetalning... Och det har jag alldeles nyligen installerat.. Alltså; inte underligt att jag tyckte processen kändes ovanlig och att jag ville kolla upp den. Men nu står allt glasklart för mig! ... Tackar!
Citera
2007-05-21, 00:07
Medlem
927s avatar
(kanske nåt med pengar/betalning/aktier)

ok!
Citera
2007-05-21, 00:10
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
kanske nåt med pengar/betalning/aktier
Just det! Jag edittade (?) föregående post som du säkert missade.. Editeringen alltså..

I vilket fall.. Stort tack som sagt! Förr eller senare hade jag nog tänkt på att högerklicka och kolla, men du fick fart på min tröga hjärna!
Citera
2010-10-24, 00:35
Medlem
Soluss avatar
Passar på att kasta in en matnyttig länk:

http://www.processlibrary.com/
Citera
2010-10-24, 03:34
Medlem
hasenfrasens avatar
obroker.exe - A new secondary application that comes with ShopSafe, created by Orbiscom Ltd. I believe this application allows the drag-n-drop functionality for entering credit card info into online forms. This is a safe application.

Har du något som heter "shopsafe" installerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in