2008-03-07, 22:33
Medlem
slayer73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Inte så otippat att Arsenal är med i toppen, men det verkar dock som om man tappat greppet om ligan. Ser ut som om den långa sviten med vinster tagit slut. Men visst det är starkt att vara med med så pass ungt lag men man får ju mer rutin hela tiden.

Tappat greppet om ligan? Mig veterligen leder de ju fortfarande. Därmed inte sagt att de kommer att vinna. Jag är Arsenal-supporter och hoppas naturligtvis att de kommer att vinna till slut men mitt tips går, tyvärr, till United. De ser väldigt stabila ut.

Sen kan man ju säga att Arsenal-hatet är väldigt utbrett i den här tråden...
Citera
2008-03-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Man är inte ung när man är 30 eller 27 år.

...eller 33 och 35år
Citera
2008-03-07, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
...eller 33 och 35år

Vilka är det?
Citera
2008-03-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slayer73
Tappat greppet om ligan? Mig veterligen leder de ju fortfarande. Därmed inte sagt att de kommer att vinna. Jag är Arsenal-supporter och hoppas naturligtvis att de kommer att vinna till slut men mitt tips går, tyvärr, till United. De ser väldigt stabila ut.

Sen kan man ju säga att Arsenal-hatet är väldigt utbrett i den här tråden...

Formmässigt är Arsenal på nedgång. United är väl ganska jämna ändå. Inte på väg upp eller ner. Och snart får vi se vem som får rätt

Tycker nog hatet rent allmänt mellan de fyra stora är rätt utbrett. Sen att det ibland leder till pajkastning och slag under bältet får vi nog alla ta på oss.
Citera
2008-03-07, 23:43
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Formmässigt är Arsenal på nedgång. United är väl ganska jämna ändå. Inte på väg upp eller ner. Och snart får vi se vem som får rätt

Tycker nog hatet rent allmänt mellan de fyra stora är rätt utbrett. Sen att det ibland leder till pajkastning och slag under bältet får vi nog alla ta på oss.

Skulle formen för Arsenel vara på väg nedåt? Ser du världen upp och ner eller? Arsenal har nog snarare haft en formsvacka hela februari, men jag skulle nog vilja påstå att deras form är på väg upp nu efter vinsten över Milan!
Citera
2008-03-07, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
och du bevisar inte heller direkt motsatsen med ditt inlägg

På vilket annat sätt skulle jag ha skrivit då menar du?
Citera
2008-03-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Man är inte ung när man är 30 eller 27 år.

Ovanligt att det är två Man Utd-supporters som drar igång snacket om Arsenals ålder igen, men det är såklart Wengers fel det också?
Citera
2008-03-08, 00:08
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Liverpools supportrar är i en helt egen liga när det gäller idioti. Arsenal är dock en god 2:a...

Det är snarare sådana som du som tar första platsen bland idioterna.
Citera
2008-03-08, 02:07
Medlem
Jockegrillars avatar
Haha, Blyge kenta huger verkligen DIREKT såfort någon nämner att Arsenal har ett ungt lag.
Citera
2008-03-08, 09:10
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Jag är Liverpoolare, känner inte riktigt igen mig i beskrivningen av en som alltid skyller ifrån sig.
Självklart finns det alltid undantag. Dock har jag tappat räkningen över hur många gånger jag skämts för andra Liverpoolsupportrar. De har en tendens till att märkas. Mindervärdeskomplex? Vi har inte vunnit ligan på över 15 år!

Citat:
Pool har helt enkelt spelarmaterialet för att konkurrera i toppen i år.
Jag ville gärna tro det innan säsongen började, men på vissa positioner är det smärtsamt märkbart att så inte är fallet. Riise/Aurelio vs. Clichy, Evra eller Cole är bara smärtsamt att se. Riise vill jag dock ha kvar som reserv men som starter duger han knappast. Bätte på högersidan men mer än dugligt är det ju inte. Våra yttrar är ju inte heller världsklass. Dock hoppas jag på Babel, speciellt om Rafa nu fortsätter med tre innermittfältare. Det verkar ju funka så länge Torres är på humör. Kuyt, Crouch och Voronin skrämmer knappast slag på topplag även om jag trots allt vill behålla Crouch som truppspelare.

Målvakt och mittförsvar duger (om nu Agger kan komma tillbaka) även om ingen knappast tillhör kandidaterna för världens bäste på sin position. Centrala mittfältet får väl ses som vår starkaste lagdel men jämför man med de lag ovan oss i tabellen så märker man snabbt att de inte på något sätt är sensationellt bra i jämförelse. Frågan är väl mer om "utomstående" (som inte håller på någon av topp 4-lagen) ens skulle klassa vårt centrala mittfält som bättre än fyra vid en jämförelse?

Citat:
En CL-titel bygger ingen fanbase.
Möjligtvis om man gör det på bländande fotboll men det kan man ju knappast påstå att vi gjorde. En kvart här och där i någon enstaka match räknas inte.

Till sist. Filmare finns i alla lag. Vi har defenitivt vår beskärda del av spelare som behöve rha mer balansträning. Det som stör folk mest med Gerrard är väl att han så uttalat är emot filmningar. Hycklare gillar väl ingen även om man som poolare knappast är den som är hårdast i sin bedömning. Det hjälpte oss ju trots allt till en CL-vinst...
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2008-03-08 kl. 09:17.
Citera
2008-03-08, 09:16
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
"Arsenal is a unique team," Mourinho told Gazzetta Dello Sport.

"Their coach hasn't won anything for years and is still an idol. There is no pressure at Arsenal.

"But do not say he is growing young players into talents. What he does is take young players who are jewels and polishes them. It's different. He has time to work in a serene atmosphere and get results."

Citat José Mourinho...

Gud vad jag älskar den mannen!!!

Han är lättare att gilla när han inte är i Chelsea men visst är han skön. Detta är ju dessutom helt sant. Ska bli intressant att se vart han tar vägen. Måtte det inte bli Barca.

Citat:
Ursprungligen postat av Jockegrillar
Haha, Blyge kenta huger verkligen DIREKT såfort någon nämner att Arsenal har ett ungt lag.

Skulle jag med om jag bara orkade med det. Det är så uttjatat och inte speciellt sanningsenligt.
Citera
2008-03-08, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Han är lättare att gilla när han inte är i Chelsea men visst är han skön. Detta är ju dessutom helt sant. Ska bli intressant att se vart han tar vägen. Måtte det inte bli Barca.

Skulle jag med om jag bara orkade med det. Det är så uttjatat och inte speciellt sanningsenligt.

Så det är bara imponerande om man tar ett gäng FC Z spelare och gör dem till världsstjärnor? Självklart är det bra spelare som Wenger tar till Arsenal, vem fan hade trott något annat?

Sen är det väl självklart att Arsenal har ett ugnt lag? Men som alla United supportar vill få det till, så har inte Arsenal ett "tonårslag". Eller det var iallafall det dem sa i början av säsongen, därför skulle Arsenal tappa vid jul, fast nu låter det som tvärtom... Arsenal har sjukt gamla spelare, Hleb har ju precis fyllt 30 enligt kenta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in