Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Jag är Liverpoolare, känner inte riktigt igen mig i beskrivningen av en som alltid skyller ifrån sig.
Självklart finns det alltid undantag. Dock har jag tappat räkningen över hur många gånger jag skämts för andra Liverpoolsupportrar. De har en tendens till att märkas. Mindervärdeskomplex? Vi har inte vunnit ligan på över 15 år!
Citat:
Pool har helt enkelt spelarmaterialet för att konkurrera i toppen i år.
Jag ville gärna tro det innan säsongen började, men på vissa positioner är det smärtsamt märkbart att så inte är fallet. Riise/Aurelio vs. Clichy, Evra eller Cole är bara smärtsamt att se. Riise vill jag dock ha kvar som reserv men som starter duger han knappast. Bätte på högersidan men mer än dugligt är det ju inte. Våra yttrar är ju inte heller världsklass. Dock hoppas jag på Babel, speciellt om Rafa nu fortsätter med tre innermittfältare. Det verkar ju funka så länge Torres är på humör. Kuyt, Crouch och Voronin skrämmer knappast slag på topplag även om jag trots allt vill behålla Crouch som truppspelare.
Målvakt och mittförsvar duger (om nu Agger kan komma tillbaka) även om ingen knappast tillhör kandidaterna för världens bäste på sin position. Centrala mittfältet får väl ses som vår starkaste lagdel men jämför man med de lag ovan oss i tabellen så märker man snabbt att de inte på något sätt är sensationellt bra i jämförelse. Frågan är väl mer om "utomstående" (som inte håller på någon av topp 4-lagen) ens skulle klassa vårt centrala mittfält som bättre än fyra vid en jämförelse?
Citat:
En CL-titel bygger ingen fanbase.
Möjligtvis om man gör det på bländande fotboll men det kan man ju knappast påstå att vi gjorde. En kvart här och där i någon enstaka match räknas inte.
Till sist. Filmare finns i alla lag. Vi har defenitivt vår beskärda del av spelare som behöve rha mer balansträning. Det som stör folk mest med Gerrard är väl att han så uttalat är emot filmningar. Hycklare gillar väl ingen även om man som poolare knappast är den som är hårdast i sin bedömning. Det hjälpte oss ju trots allt till en CL-vinst...