2008-03-05, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Men Lampards "utvisning" var ju knappast värt ett rött kort, så det var ju egentligen rätt av FA.

Det var ju knappast Aliadieres heller. I båda fallen var det totalt onödiga efterslängar utanför spelet, båda var framprovocerade och totalt ofarliga. Jag kan hålla med att Aliadieres var lite värre, men inte så att han ska få förlängt straff när Fetto-Frank slipper sina avstängningar helt...
Citera
2008-03-06, 16:28
Medlem
Tre mål av Torres och ett helt fantastiskt mål av Gerrard. Ytterligare en tre poängare av Liverpool
Citera
2008-03-06, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Det var ju knappast Aliadieres heller. I båda fallen var det totalt onödiga efterslängar utanför spelet, båda var framprovocerade och totalt ofarliga. Jag kan hålla med att Aliadieres var lite värre, men inte så att han ska få förlängt straff när Fetto-Frank slipper sina avstängningar helt...

Aladiares röda kort var solklart, man ska inte slå folk men å andra sidan så är det löjligt att Mascherano inte fick ett skit. Tre hade räckt gott åt Aladiare..
Citera
2008-03-06, 17:12
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Jaha... Ska då Lampard bli straffad bara för att FA gjort ett fel med Alliadiere? Domaren gjorde ett megafel med Lampard och ska då självklart stå för det...
Citera
2008-03-06, 17:14
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Inte ett dugg förvånande, han är ju engelsk landslagsman och spelar i Chelsea... Detta pajasbeslut står i stark kontrast mot beslutet att förlänga Aliadieres straff till fyra matcher, efter att ha rört Mascherano på kinden efter att liverpoolspelaren tagit tag i munnen på fransosen...

Ja för CFC har ju fått så jättemånga klappar på kinden av FA...

Du kanske ska ta och kolla upp Chelseas historia med röda kort och böter innan du spyr ut din skit här på forumet.
Citera
2008-03-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Jaha... Ska då Lampard bli straffad bara för att FA gjort ett fel med Alliadiere? Domaren gjorde ett megafel med Lampard och ska då självklart stå för det...

Det har jag väl inte sagt heller? Jag påpekade bara att beslutet att fria Lampard stod i stark kontrast mot Aliadieres extraavstängning, när förseelserna i grunden var ganska lika. Man skall varken slåss eller knuffa omkull folk utanför spelet (helst inte slåss i spelet heller). Det konstiga är hur FA skiljer på att knuffa omkull någon och att klappa till en annan ytterst lätt (Mascha kom inte ens på att simulera dödssmärtor i tid). Hade köpt gult till Lampard, rött (3 matcher) till Aliadiere, men att man ger fransosen en fjärde match för något sådant är ju löjligt.

...Och nej, jag "försvarar" inte Jeremie för att han spelat i Arse, skall sanningen fram så var jag ganska frustrerad varje gång han spelade.
Citera
2008-03-06, 18:31
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Det har jag väl inte sagt heller? Jag påpekade bara att beslutet att fria Lampard stod i stark kontrast mot Aliadieres extraavstängning, när förseelserna i grunden var ganska lika. Man skall varken slåss eller knuffa omkull folk utanför spelet (helst inte slåss i spelet heller). Det konstiga är hur FA skiljer på att knuffa omkull någon och att klappa till en annan ytterst lätt (Mascha kom inte ens på att simulera dödssmärtor i tid). Hade köpt gult till Lampard, rött (3 matcher) till Aliadiere, men att man ger fransosen en fjärde match för något sådant är ju löjligt.

...Och nej, jag "försvarar" inte Jeremie för att han spelat i Arse, skall sanningen fram så var jag ganska frustrerad varje gång han spelade.

Vad är det för gnäll? Taylor i Birmingham blev inte ens avstängd på livstid.
Citera
2008-03-06, 18:46
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radioaktivanka
Tre mål av Torres och ett helt fantastiskt mål av Gerrard. Ytterligare en tre poängare av Liverpool

Mycket välbehövliga poäng.
Citera
2008-03-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Vad är det för gnäll? Taylor i Birmingham blev inte ens avstängd på livstid.

Martin Taylor gjorde vad så många andra gör idag, går in med dobbarna före och förbannat sträckta ben, och denna gången gick det riktigt olyckligt.

Det är hela sättet att göra så farliga tacklingar som måste bort från fotbollen, inte den spelare som råkat träffa olyckligt. Börjar bli uttjatat det här med att hänga ut Taylor för något som så många andra mediokra spelare gör...
Citera
2008-03-06, 21:16
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Martin Taylor gjorde vad så många andra gör idag, går in med dobbarna före och förbannat sträckta ben, och denna gången gick det riktigt olyckligt.

Det är hela sättet att göra så farliga tacklingar som måste bort från fotbollen, inte den spelare som råkat träffa olyckligt. Börjar bli uttjatat det här med att hänga ut Taylor för något som så många andra mediokra spelare gör...

Arsenal måste ha ganska många mediokra spelare då....
Citera
2008-03-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Arsenal måste ha ganska många mediokra spelare då....

Ja verkligen, vi är ju kända för att köra sträckta dobbarna-ut-tacklingar och försök till att handikappa motståndare...
Citera
2008-03-06, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ja verkligen, vi är ju kända för att köra sträckta dobbarna-ut-tacklingar och försök till att handikappa motståndare...

Sett någon match mot United på Old Trafford på senaste?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in