2008-02-04, 00:22
Medlem
norados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Sportal EXPERTER HAHAHAHAHAHAHAHAH!

Och nej, det var nog inte så många som trodde att de skulle komma sämre än 4a. Iallafall inte jag eller någon utav mina kompisar.
Dom är helt värdelösa ja, det var därför jag använde citationstecken bara så du vet. Men poängen var att dom är som många andra vanliga fotbollstittare som var tveksamma ang. Arsenal.
Men Ryan Reynolds och dina kompisar kanske är extrema fotbollstittare, vad vet jag.
Citera
2008-02-04, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norado
Dom är helt värdelösa ja, det var därför jag använde citationstecken bara så du vet. Men poängen var att dom är som många andra vanliga fotbollstittare som var tveksamma ang. Arsenal.
Men Ryan Reynolds och dina kompisar kanske är extrema fotbollstittare, vad vet jag.

Okej Adebayor/Fibreglass.
Citera
2008-02-04, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jockegrillar
Haha, det var flertalet experter som tippade Arsenal som mest femma, till och med efter Tottenham. Säger en del.

United
Pool
CSKA Moskva
Spurs
Arsenal

Pinsamt, de försökte väl bara vara översmarta men blev det bara pannkaka av alltihopa.

Jag fattar inte. Är jag trött?
Citera
2008-02-04, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockegrillar
Haha, det var flertalet experter som tippade Arsenal som mest femma, till och med efter Tottenham. Säger en del.

United
Pool
CSKA Moskva
Spurs
Arsenal

Pinsamt, de försökte väl bara vara översmarta men blev det bara pannkaka av alltihopa.

Beror på vad man kallar för expert. Hade du frågat mig som är en av de största experterna på engelsk fotboll så hade du fått ett scenario mer likt det verkliga läget idag.
Citera
2008-02-04, 01:04
Medlem
Jockegrillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Jag fattar inte. Är jag trött?
Det var några stycken så kallade "experter" som tippat Arsenal på en femte plats med motiveringen att man tappat Henry, ungt lag eller var nära på att missa top 4 redan förra året, typ. Det vill säga att de hade placerat Spurs på en fjärde plats.
Citera
2008-02-04, 01:37
Medlem
Det är väll inte så konstigt att många experter höll United, Chelsea samt Pool före Arsenal innan säsongen började. Men det är detta som är kul med fotbollen.
Citera
2008-02-04, 08:38
Medlem
Jag kan hålla med om att det var många som trodde att Arsenal skulle få det svårt i år. Samtidigt trodde många att Liverpool hade chans att vinna ligan.

Nu leder Arsenal och Liverpool är 20 p. bakom. Liverpool har som vanligt underpresterat i ligan och Arsenal har överraskat.

Arsenal har äntligen en forward som istället för att slå en sidledspassning framför mållinjen dundrar in bollen. Flamini har växt enormt och spelar över sin egentliga förmåga, Fabregas har väl haft det lite tyngre sista tiden även om det verkar vända nu men han har också haft en enorm högstanivå denna säsongen.

Nu tror inte jag att detta kommer räcka hela vägen ändå för Arsenals försvar är för dåligt även med Kolo Touré. Clichy/Sagna är givna i startelvan för deras offensiva skills vilket syntes senast om inte annat. Senderos är egentligen för dålig för att ens platsa i truppen men Toure är väl snart tillbaka.

Om Adebayor slipper skador, Flamini fortsätter som han gör nu och Toure kommer tillbaka kan det gå vägen.

Sen att man firar en serieledning på två poäng med tolv matcher kvar visar väl bara att man är svältfödd på framgång.
Citera
2008-02-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Jag kan hålla med om att det var många som trodde att Arsenal skulle få det svårt i år. Samtidigt trodde många att Liverpool hade chans att vinna ligan.

Nu leder Arsenal och Liverpool är 20 p. bakom. Liverpool har som vanligt underpresterat i ligan och Arsenal har överraskat.

Arsenal har äntligen en forward som istället för att slå en sidledspassning framför mållinjen dundrar in bollen. Flamini har växt enormt och spelar över sin egentliga förmåga, Fabregas har väl haft det lite tyngre sista tiden även om det verkar vända nu men han har också haft en enorm högstanivå denna säsongen.

Nu tror inte jag att detta kommer räcka hela vägen ändå för Arsenals försvar är för dåligt även med Kolo Touré. Clichy/Sagna är givna i startelvan för deras offensiva skills vilket syntes senast om inte annat. Senderos är egentligen för dålig för att ens platsa i truppen men Toure är väl snart tillbaka.

Om Adebayor slipper skador, Flamini fortsätter som han gör nu och Toure kommer tillbaka kan det gå vägen.

Sen att man firar en serieledning på två poäng med tolv matcher kvar visar väl bara att man är svältfödd på framgång.

Arsenals backlinje dålig? 3 av 4 är ju ordinare i sina landslag.

Förövrigt, Hela säsongen har Gunners inte tagits på allvar, först pratades det om "The Big 4" blivit till 3. Sen när vi ledde ligan skulle det tuffa decemberprogramet knäcka våran tunna trupp, ACN skulle bli nådastöten för gulddrömmarna m.m.

Nu har dom bevisat att dom håller.
Citera
2008-02-04, 12:23
Medlem
hazard simpsons avatar
J.Defoe gjorde som bekant mål för Portsmouth i helgen mot Chelsea. Vad jag förstår är hans övergång från Tottenham inte riktigt klar beroende av Benjanis övergång till Manchester City. Han är i Portsmouth på lån så länge som det så vackert heter och beräknas skriva på i slutet på veckan.

Ponera nu att Tottenham får problem med skador och vill ha tillbaka Defoe till Spurs. Antar att man kan göra så vid lån. 22 mars möter Tottenham Portsmouth. Kul scenario Om Portsmouth låg sämre till kunde han i princip nästan klara dom kvar för att nästa månad skicka ut dom ur serien.

Kan detta verkligen vara riktigt och helt okey?
Citera
2008-02-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Arsenals backlinje dålig? 3 av 4 är ju ordinare i sina landslag.

Micke Nilsson är också ytterback i landslaget. Det betyder ju inte att han är bra utan att det saknas alternativ. Hade Sagna och Clichy spelat i Sunderland så hade nog deras defensiva brister synts tydligare. Däremot är mittförsvaret bra när Toure/Gallas spelar ihop.
Citera
2008-02-04, 13:31
Medlem
Jockegrillars avatar
Well, nu är det ju så att Senderos spelar bättre och bättre ju mer han får spela. Visst, man är fortfarande lite orolig över att vad som helst kan hända när som helst, men man får inte glömma hans prestationer i CL när Arsenal slog rekord i mest antal matcher utan att släppa in mål (tror jag det var). Så ja, mer än godkänd backup.
Citera
2008-02-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderna

Liverpool har inte underpresterat, de är inte bättre än vad säsongen visat.

Arsenal har (tyvärr) blommat ut på det sätt att de tar upp kampen mot United och även leder den för tillfället.

13 matcher kvar, mycket kan hända på den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in