2008-02-02, 22:04
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daffyd Thomas
Det behöver ju inte vara svårare än så, även om jag inte håller med!

Ditt första inlägg mot mig, var jag så irriterande? Nejdå, visst kan Arsenal spela fin fotboll men att de ska vinna PL är ju att blanda olja med vatten
Citera
2008-02-03, 02:30
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gräset
Precis. Jag tillhör visserligen dem unga fansen men jag kan min Fever Pitch.
Sen kan väl tilläggas att det inte kan ha varit särskilt kul att vara poolsupporter innan Istanbul 05 samt Chelsea pre Abramovich.

Det hade väl sin charm det med. Nu började jag stödja CFC på sent 90-tal men det var faktiskt kul även om laget hade sina plumsar här och där. Dock så måste jag erkänna att det är mycket roligare idag. Vi har tagit ett steg framåt och jag skulle vara dum i huvet om jag sa att det är tråkigt eller dåligt på ngt sätt..
Citera
2008-02-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Solklar?
Kan minnas minst 20 sådana mål som United fått med sig dem senaste 3-4 åren.

Den var solklar, men saknade betydelse för slutresultatet. Och du som nu verkar gnälla på Ronaldo, skulle inte Eduardo blivit avblåst?

Kan även nämna flertalet mål som Arsenal fått med sig som verkligen inte skulle vara mål, eller ska vi ta upp Henry som filmar, Ljungberg, Bergkamp mfl?

Så tragiskt, United gör sämsta matchen för säsongen samtidigt som Spurs gör sin bästa och City inte lyckas med att sänka Arsenal. Jävla skithelg.

Kan dock hålla med om att Adebayor är bästa ANFALLAREN i PL, inte bästa målskytt, måste kännas jobbigt när en mittfältare gjort fler.

Citat:
Ursprungligen postat av norado
Verkligen inte solklar offside, men helt klart diskutabel. Sen så spelade det ju inte så stor roll när Adebayor gjorde slut på City med sitt 1-3 mål.

TOP OF THE LEAGUE!

Top of the leauge, tills ni möter United/Chelsea och tappar poäng ja.
Citera
2008-02-03, 12:26
Medlem
Jockegrillars avatar
Fast då är ändå Ronaldo mer forward än han är mittfältare. Det defensiva arbetet är inte gigantiskt direkt. Dock fortfarande imponerande.
Citera
2008-02-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Den var solklar, men saknade betydelse för slutresultatet. Och du som nu verkar gnälla på Ronaldo, skulle inte Eduardo blivit avblåst?

Kan även nämna flertalet mål som Arsenal fått med sig som verkligen inte skulle vara mål, eller ska vi ta upp Henry som filmar, Ljungberg, Bergkamp mfl?

Så tragiskt, United gör sämsta matchen för säsongen samtidigt som Spurs gör sin bästa och City inte lyckas med att sänka Arsenal. Jävla skithelg.

Kan dock hålla med om att Adebayor är bästa ANFALLAREN i PL, inte bästa målskytt, måste kännas jobbigt när en mittfältare gjort fler.

Top of the leauge, tills ni möter United/Chelsea och tappar poäng ja.

Ja, jag tror säkert att Adebayor har det jätte jobbigt nu.

Ja, snart måste det ju vara dags för Arsenal att tappa, precis som ni sa efter 5 omgång och 10 omgång och 15 och 20...
Citera
2008-02-03, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockegrillar
Fast då är ändå Ronaldo mer forward än han är mittfältare. Det defensiva arbetet är inte gigantiskt direkt. Dock fortfarande imponerande.

Ronaldos defensiv är allt annat än imponerande.
Citera
2008-02-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ja, jag tror säkert att Adebayor har det jätte jobbigt nu.

Ja, snart måste det ju vara dags för Arsenal att tappa, precis som ni sa efter 5 omgång och 10 omgång och 15 och 20...

Ptja, har ju kvar både Chelsea och Manchester United, inga direkt lätta matcher. Och det kommer visa sig.

Citat:

Enda forwarden som jobbar bra defensivt torde väl vara Keane i Spurs?

Men att göra fler mål än renodlade anfallare som ytter har väl inte hänt på rätt länge, och hur var det nu när Kaka gjorde bra ifrån sig i Serie A, då blev han Världens bäste spelare, verkar som om Ronaldo är på jakt efter en utmärkelse.
Citera
2008-02-03, 13:47
Medlem
Citat:
Ptja, har ju kvar både Chelsea och Manchester United, inga direkt lätta matcher. Och det kommer visa sig.

Men att göra fler mål än renodlade anfallare som ytter har väl inte hänt på rätt länge, och hur var det nu när Kaka gjorde bra ifrån sig i Serie A, då blev han Världens bäste spelare, verkar som om Ronaldo är på jakt efter en utmärkelse.

Nä, men United och Chelsea har väl också svåra matcher kvar? Sen så vann ju Arsenal mot Chelsea, en match som Arsenal spelade ut Chelsea i och borde vunnit med iaf 3-0.

Arsenal har ju varit det bästa laget i PL i år hittils och ser inte varför dem inte skulle klara 13 matcher till.
Citera
2008-02-03, 13:49
Medlem
Citat:

Så nu är Ronaldo forward? Va han inte mittfältare precis?
Citera
2008-02-03, 14:04
Medlem
sparvens avatar
Citat:

Tror inte han syftade på defensiven utan målskyttet.
Citera
2008-02-03, 14:52
Medlem
Quorthons avatar
Ronaldo var faktiskt betydligt mer involverad i det defensiva arbetet bara för ett par säsonger sedan. För att göra mest nytta för laget bör han dock inte gå djupare än han gör för att hjälpa till i det defensiva arbetet. Betydligt större nytta gör han om han finns som ett snabbt alternativ offensivt vid bollerövringar. Som kontringsspelare är han oöverträffad i United med den fart han besitter. Sedan är det absolut yttersta världsklass på hans spel utan boll. Löpningarna är allt som oftast perfekta och han är ofta på rätt plats vid rätt tillfälle. Utgångspositionen är som winger (alltså en väldigt offensiv yttermittfältare). Men han har i princip hur stor frihet som helst, just för att utnyttja löpkapaciteten och hans spel utan boll till max. De enda begränsade friheterna är nog i det defensiva arbetet.
Citera
2008-02-03, 16:00
Medlem
Citat:
Så nu är Ronaldo forward? Va han inte mittfältare precis?

Eh, hur är det med läsförståelsen? Sa aldrig att Ronaldo är/var forward, däremot en otroligt offensiv ytter. Men att Adebayor skulle jobba mycket defensivt återstår ju också att se ;D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in