2008-02-05, 18:31
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Och du hänvisar till en jävla sida där man kan ändra summorna själv? Du bevisar återigen vilken idiot till människa du är.
Va fan snackar du om? vadå ändra summorna? du är ju fan tappad.
Citera
2008-02-05, 18:34
Medlem
Eastons avatar
[quote=bLyGE_kEntA]
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah

Hade vi velat, så hade vi varit kvar nu. Samma gäller Arsenal.
Eller hur, så kan man ju säga alltid. Chelsea hade vunnit CL varje år.... Om vi velat!
Citera
2008-02-05, 18:53
Bannlyst
[quote=Easton]
Citat:
Eller hur, så kan man ju säga alltid. Chelsea hade vunnit CL varje år.... Om vi velat!

Spelar Chelsea med sitt ungdomslag i CL, som United och Arsenal gjorde i ligacupen? :x
Citera
2008-02-05, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Va fan snackar du om? vadå ändra summorna? du är ju fan tappad.

Du är dummare än jag trodde. Först hänvisar du till wikipedia, som din säkra källa. Sedan fattar du inte själv att man kan redigera wikipediastexter, dvs det hade lika väl kunnat vara jag som skrev in det där. Jag ändrade för övrigt den artikeln till texten "easton är en jävla idiot". Förstår du nu?

No way att en 18åring kan ha så liten hjärnkapacitet som easton. Misstänker att du tagit din mongolida brors personnummer. Tragiskt.
Citera
2008-02-05, 19:17
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Du är dummare än jag trodde. Först hänvisar du till wikipedia, som din säkra källa. Sedan fattar du inte själv att man kan redigera wikipediastexter, dvs det hade lika väl kunnat vara jag som skrev in det där. Jag ändrade för övrigt den artikeln till texten "easton är en jävla idiot". Förstår du nu?

No way att en 18åring kan ha så liten hjärnkapacitet som easton. Misstänker att du tagit din mongolida brors personnummer. Tragiskt.
Jasså det är jag som är trög? om du hade kunnat läsa min post lite mer orda grant ditt miffo.

"Om man ska lita på Wikipedia så såldes Hargreaves till United för 225 miljoner kronor. Och Anderson gick för 17 miljoner Pund. Så du har ju skit bra koll på "ditt" lag.
Citera
2008-02-05, 19:38
Medlem
Jockegrillars avatar
Här går det hett till ser jag. Grillglöd snart?

Citat:
Angående det där med utländska miljardärer som köper upp klubbar; Vet inte hur mycket medierna skrivit om det, men inför säsongen höjde Glazers priserna på säsongsbiljetter, och inrättade även något som de kallar Automatic Cup Scheme. Enkelt uttryckt innebär det att man som innehavare av säsongsbiljett är tvungen att köpa biljetter till cupmatcher, oavsett om man vill eller kan gå på dem. Höjningarna av originalpriset plus den extra kostnaden som kommer av att man tvingas köpa biljetter till fantastiska cupmatcher som den mot Coventry i ligacupen innebar att en del fick se priset på deras säsongsbiljetter öka med över 50%.

Nu kommer nästa smäll; inför matchen i FA-cupen mot Arsenal har klubben helt plötsligt bestämt att biljetterna till matchen inte kommer att ingå i deras ACS-system, och folk med säsongsbiljetter måste ansöka om biljetter precis som One United-medlemmerna. Alltså inte bara finns risken att man inte får tag i biljetter, den är dessutom rätt stor med tanke på vilken match det gäller.

Kortfattat: Förändringarna i Uniteds säsongsbiljetter inför säsongen är en prishöjning på upp till 50%, samt att man inte längre är garanterad biljetter.

Tänkte att det kunde vara värt att lyfta fram det här, då medierna inte verkar ha lust att rapportera om det, utan hellre fortsätter att lura i folk att United är rikaste klubben i England.

Det här kan också anses en aning fräckt: "i am a full season ticket holder in south stand. Asc and all that. Been to the european cup group games in my seat. I got a letter this morning saying my seat will be given up due to press and uefa officials. They will sit me elsewhere throughout the rest of the european games and i don't have a say where. £836 for my ticket. £49 for the Lyon match."

Glazer är verkligen ett riktigt jävla as.
Citera
2008-02-05, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Jasså det är jag som är trög? om du hade kunnat läsa min post lite mer orda grant ditt miffo.

"Om man ska lita på Wikipedia så såldes Hargreaves till United för 225 miljoner kronor. Och Anderson gick för 17 miljoner Pund. Så du har ju skit bra koll på "ditt" lag.

Ja, och sedan klagar du på att jag inte har någon koll på mitt eget lag. Alltså tog du för givet att det på wikipedia stämde. Du blir bara dummare och dummare för varje gång.
Citera
2008-02-05, 19:49
Medlem
Citat:
Ja, och sedan klagar du på att jag inte har någon koll på mitt eget lag. Alltså tog du för givet att det på wikipedia stämde. Du blir bara dummare och dummare för varje gång.

Om det är den engelska Wiki ni pratar om så stämmer nog i princip allt som handlar om fotboll, skriver man in minsta lilla fel så försvinner det rätt fort.
Citera
2008-02-05, 19:52
Medlem
bolie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockegrillar
Här går det hett till ser jag. Grillglöd snart?

Det där var knappast någon nyhet. vet inte vem som citeras men att de flesta unitedsuportrar har riktigt svårt för the glazers och deras syfte att tjäna pengar på united.

Har tyvärr inte siffrorna i skallen men United gick rekordbra ekonomiskt förra året med stort överskott, dock så pumpades hela överskottet in för att betala räntan på lånet.

Finns här någon ekonomikunnig? Funderar på hur det kan bli som det blev! United var en av världens rikaste klubbar men Glazers tog ett lån på några miljarder och köpte upp United. När sedan United blivit uppköpt så tillfaller lånet klubben och klubben hamnar flera miljarder back....
Citera
2008-02-05, 19:52
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Där har varit flera post som antydigt att summorna verka stämma rätt så bra, så ja, jag antog att wikipedia stämde.
Citera
2008-02-05, 20:02
Medlem
sparvens avatar
Vad jag har hört så gick både Nani och Anderson för runt £17m styck, dock så har tidningar en tendens att alltid använda sig av den absolut högsta möjliga siffran, så det är möjligt att en stor del av summan är prestationsbunden.

Vad jag har sett av Anderson hittills så tycker jag det verkar vara ett bra köp. Att som 19-årig nykomling i PL kunna täcka upp för en spelare som Scholes, och göra det bra, visar hög potential. Man får hoppas att han uppfyller den, då tror jag inte de där £17m kommer anses som speciellt dyrt.

Kolla bara på Ronaldo, gick väl för runt £12m, vad är han värd idag?
Citera
2008-02-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparven
Kolla bara på Ronaldo, gick väl för runt £12m, vad är han värd idag?

En tunna hårgelé ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in