2008-02-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Så sa jag väl inte heller? Är medveten om att det springer eller sprang runt massa ungar som höll på Arsenal för 3-4 år sen. Nu är det dock inte lika många kvar, eftersom att Vieria, Henry o Ljungberg.... slutat.
Ingen Arsenalsupporter jag känner har slutat hålla på de pga sånt iaf, men då kommer det väl bara nya som håller på de för Fabregas, Adebayor osv. Onödigt ämne detta att snacka om, kvittar när man börjar hålla på ett lag, huvudsaken är att man fortfarande håller på det även när det börjar gå dåligt. Vi som håller på lag i the top4 har kanske inte upplevt riktiga motgångar än, men jag personligen vet att jag kommer hålla på United även om det skulle bli ett nytt Leedsfall tex.
Citera
2008-02-02, 18:30
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Du håller på Chelsea, så du ska ju fan inte snacka om något egentligen. Er röv har varit ägda av typ alla klubbar i 100 år. Nu äger en ryss er röv och då har ni lyckats vinna PL, det har ju inte Arsenal?

Att ha engelsmän äga Arsenal måste ju ändå vara utländsk ägare eller?

Sluta nu och tjata om historia... Låter som en Fool som unnar sig sina små bravader för typ 2 sekel sedan...
Citera
2008-02-02, 18:30
Medlem
norados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y_geezy
Varför skulle det räcka nu? Det är nästan halva sässongen kvar och ni har fortfarande att komma till the bridge.
Skämtar du? Det är 13 av 38 omgångar kvar.
Citera
2008-02-02, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecondToNone
Ingen Arsenalsupporter jag känner har slutat hålla på de pga sånt iaf, men då kommer det väl bara nya som håller på de för Fabregas, Adebayor osv. Onödigt ämne detta att snacka om, kvittar när man börjar hålla på ett lag, huvudsaken är att man fortfarande håller på det även när det börjar gå dåligt. Vi som håller på lag i the top4 har kanske inte upplevt riktiga motgångar än, men jag personligen vet att jag kommer hålla på United även om det skulle bli ett nytt Leedsfall tex.

Ja, men en del av dem jag känner håller inte bara på Arsenal elr United tex, utan även Lazio, Juve elr Barcelona för exempel. Alla dem fansen har försvunnit från Arsenal efter fjärde platserna. Det laget som är bäst blir ju såklart också populärast. Är ju så med nästan allt.
Citera
2008-02-02, 18:31
Medlem
Jockegrillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
Hur kommer det sig, för övrigt, att i stort sätt alla här håller på något av de fyra största lagen. "Heja den som vinner" var väl nånting som figurerade på dagis?
Har man ingen egentlig koppling till något av lagen/stadsdelarna bör man väl föredra "the underdogs" och förutspråka en jämn liga?
Eftersom här i Sverige så märks de stora lagen mest och lockar naturligtvis mest supportrar till sig. Kolla tex vilka lag som de skriver om i tidningarna och vilka som sänds på tv. I England däremot så föds man ofta till att bli supporter till ett visst lag (händer såklart också i Sverige).

Själv blev jag en Arsenalsupporter för att deras fotboll passar precis min syn på hur fotboll ska spelas. Jag har då bara varit stenhård supporter under Wengers tid. Missar inte en match och om jag gör det tankar jag hem den och analyserar. Bör nämnas att alla mina kompisar håller på United sen de tog Trippeln om jag inte minns fel, solklart fall av heja den som vinner.
Citera
2008-02-02, 18:35
Medlem
Jockegrillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecondToNone
Precis, kan tänka mig att för de flesta på detta forum så har man klubben i hjärtat och kommer följa med om man gör en Leeds. Visst, det kanske började som en medgångssupporter, men nu är man frälst. I alla fall jag, Arsenal (hur löjligt det än låter) är oerhört viktigt för mig.
Citera
2008-02-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norado
Skämtar du? Det är 13 av 38 omgångar kvar.

Jag sa nästan.
Arse kommer förlora både av oss och United, bara där är 6 poäng förlorade.
Citera
2008-02-02, 18:36
Medlem
hazard simpsons avatar
Klart man är besviken. Tottenham har ju inte slagit Man U på länge i ligan. Just mål på övertid svider alltid extra. Det har Tottenham varit bra på denna säsong..fy fan

Synd också att inte Keane kunde avsluta bättre på Berbatovs läckra passning. 2-0 där och vi hade vunnit tror jag.

Men jag tycker att det ser bra ut för framtiden och kanske kanske har vi något på gång.
Citera
2008-02-02, 18:42
Medlem
sparvens avatar
Bedrövlig första halvlek av United idag. Cred till Tottenham dock, de gjorde en riktigt bra match, kan inte minnas att jag sett dem spela så bra defensivt på länge. Att de sen släpper in ett mål i sista sekunderna är ju lite klantigt, men det målet gjorde att min lördag inte blev helt förstörd i alla fall.

Tyvärr så tycker jag att Giggs börjar tappa alldeles för mycket, han kan fortfarande glimta till i vissa matcher men ser allt trögare och trögare ut. Hans insats idag måste varit bland de sämsta under hela säsongen, inte ett enda rätt. Om han fortfarande är förstaval nästa säsong så kanske även Fergusons åldrande börjar sätta sina spår...

Blir spännande att se om Ramos är mannen som kan få upp Tottenham i toppen, efter dagens insats så ser det ju lovande ut.
Citera
2008-02-02, 18:56
Medlem
P3RK3L3s avatar
Skönt med 2 baljor av Adebayor och Arsenalvinst och 0 baljor av Ronaldo samt poängtorsk för United.

Kanske inte är helt omöjligt att få till det där jävla spelet ändå...
Citera
2008-02-02, 18:58
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparven
Bedrövlig första halvlek av United idag. Cred till Tottenham dock, de gjorde en riktigt bra match, kan inte minnas att jag sett dem spela så bra defensivt på länge. Att de sen släpper in ett mål i sista sekunderna är ju lite klantigt, men det målet gjorde att min lördag inte blev helt förstörd i alla fall.

Tyvärr så tycker jag att Giggs börjar tappa alldeles för mycket, han kan fortfarande glimta till i vissa matcher men ser allt trögare och trögare ut. Hans insats idag måste varit bland de sämsta under hela säsongen, inte ett enda rätt. Om han fortfarande är förstaval nästa säsong så kanske även Fergusons åldrande börjar sätta sina spår...

Blir spännande att se om Ramos är mannen som kan få upp Tottenham i toppen, efter dagens insats så ser det ju lovande ut.

Blev också lite förvånad över Giggs insats. Han brukar briljera mot Spurs, men idag var han blek.
Citera
2008-02-02, 19:02
Medlem
Gräsets avatar
Strålande lördag!
Arsenal vinner med bravur, Man u tappar poäng och Chelsea likaså.

We're top of the League , say we're top of the League!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in