2007-12-04, 14:37
Medlem
Jockegrillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Visst får han en hel del avblåsningar mot sig utan anledning, men Gerrard får å andra sidan otroliga saker med sig hos domarna.
Oja, Gerrard är i en egen kategori när det gällre det.
Citera
2007-12-04, 18:27
Medlem
Argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Experterna på Sky Sports var ju inne på samma linje som Alex Ferguson. Visst hjälper Ronaldo till i situationen. Men på det sätt som målvakten tydligt försöker plocka Ronaldo och dessutom berövar honom ett solklart mål så skall det vara straff oavsett.

Har man dessutom följt United de senaste åren så är det rent löjeväckande att påstå att Ronaldo eller Rooney skulle specialbehandlas fördelaktigt. Det är nästan varje match som Ronaldo blir brutalt kapad helt utan åtgärd. När det gäller Rooney så verkar domarna ofta leta efter varje tillfälle att kunna visa ut honom. Vet inte hur många löjliga avstängningar han fått emot sig.

Nog om det...

Matchens höjdpunkt var ändå Vidic tackling
Thats the way to do it

Så om man måttar en spark mot en spelare men håller igen så skall det ändå vara frispark? Om man sparkar bredvid en spelare så skall det vara frispark? Reglerna är rätt så bra skrivna annars, är det kontakt så får man domslutet med sig. Ronaldo däremot filmar som en fitta eftersom han får bollen för långt ifrån sig.
Citera
2007-12-04, 19:25
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argot
Så om man måttar en spark mot en spelare men håller igen så skall det ändå vara frispark? Om man sparkar bredvid en spelare så skall det vara frispark? Reglerna är rätt så bra skrivna annars, är det kontakt så får man domslutet med sig. Ronaldo däremot filmar som en fitta eftersom han får bollen för långt ifrån sig.

om man måttar en spark mot en annan spelare så är jag ganska säker över att du skulle få rött kort, även om du "håller igen den".. du har ju ändå måttat en spark och det är väl det som domaren skulle ta ut dig för..
Citera
2007-12-04, 19:31
Bannlyst
Citat:

Du är naiv. Kolla reprisen igen, och han fick absolut inte bollen för långt ifrån sig.
Citera
2007-12-04, 19:44
Medlem
Über_menschs avatar
Måste faktiskt hålla med om att det inte är någon filmning, även om det tar emot. Målvakten täcker Ronaldos väg utan att vara i närheten av bollen, Ronaldo hoppar undan och sätter ut armarna för att dämpa fallet. Han fortsätter inte att rulla tolv varv efteråt, som man sett till leda innan. Nog om det nu!
Citera
2007-12-04, 19:53
Medlem
Niemi har inte någon chans att ta bollen, därmed solklar frispark, även om han inte träffar spelaren. Nog diskuterat.
Citera
2007-12-04, 20:13
Medlem
Jockegrillars avatar
Visst, men jag håller fortfarande inte med. Arsenal möter Newcastle imorgon, kan bli en riktig drabbning fast Newcastle är bedrövliga för Arsenal har skador på nyckelspelare. Hleb fortfarande skadad efter idottacklingen av Carew.
Citera
2007-12-04, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jockegrillar
Visst, men jag håller fortfarande inte med. Arsenal möter Newcastle imorgon, kan bli en riktig drabbning fast Newcastle är bedrövliga för Arsenal har skador på nyckelspelare. Hleb fortfarande skadad efter idottacklingen av Carew.

Flamster, Diaby och Cesc är också borta.
Citera
2007-12-04, 20:18
Medlem
ischs avatar
Citat:

Tja Scholes fick rött mot Liverpool förra året för att ha måttat ett slag. Hur passar det in i din bild?
Citera
2007-12-04, 20:21
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Tja Scholes fick rött mot Liverpool förra året för att ha måttat ett slag. Hur passar det in i din bild?
Sen blev ju Ronaldo utvisad förra året, eller om det var året innan, då han hoppade in en situation. Han var dock inte i närheten av att träffa spelaren som hoppade över.
Citera
2007-12-04, 21:59
Medlem
Dugarrys avatar
Jag tror Ronaldos filmningssituation har diskuterats i tre sidor nu. Men jag har fortfarande inte sätt någonting om det. Finns den att se någonstans?
Citera
2007-12-04, 22:30
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugarry
Jag tror Ronaldos filmningssituation har diskuterats i tre sidor nu. Men jag har fortfarande inte sätt någonting om det. Finns den att se någonstans?
Du menade väl att fråga om den finns att "sä" någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in