2007-12-03, 23:16
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
Är det bara jag som får känslan att uniteds anfall bara består av jätte-egon efter varje sedd match? Varken Tevez, Ronaldo, eller Rooney vare sig passar någon annan, om de inte absolut måste, eller blir glad när någon annan gör mål. Kolla bara på Rooney när han (korrekt?) blir avvinkad för offside av den stackars indiern till linjedomare.
Varför bli så arg, ni leder med 2-0 och kommer aldrig i helvetet tappa det. Han såg bokstavligt talat ut som en tvååring som någon tagit nappen ifrån, skrattretande.
Och fan vad gött att pajas-Ronaldo blev varnad när han, i vanlig ordning, försökte filma till sig en staff. Vilken jävla morsgris-nolla han är.
Antingen ser du helt galet eller så ser du alldeles för lite.
Citera
2007-12-03, 23:22
Bannlyst
Hade Ronaldo bara fortsattit och springa så får man förvisso straff men man riskerar att skada både sig själv och målvakten. Men nu valde Ronaldo att hoppa (det tror jag alla är överrens om?) så får man gult kort för filmning.

Rätt sak av domaren hade varit att bara låta spelet gå.
Citera
2007-12-03, 23:30
Bannlyst
Citat:
Är det bara jag som får känslan att uniteds anfall bara består av jätte-egon efter varje sedd match? Varken Tevez, Ronaldo, eller Rooney vare sig passar någon annan, om de inte absolut måste, eller blir glad när någon annan gör mål. Kolla bara på Rooney när han (korrekt?) blir avvinkad för offside av den stackars indiern till linjedomare.
Varför bli så arg, ni leder med 2-0 och kommer aldrig i helvetet tappa det. Han såg bokstavligt talat ut som en tvååring som någon tagit nappen ifrån, skrattretande.
Och fan vad gött att pajas-Ronaldo blev varnad när han, i vanlig ordning, försökte filma till sig en staff. Vilken jävla morsgris-nolla han är.

Håller med om att det såg lite egoistiskt ut. Rooney och Tevez ville så gärna göra mål. Ärligt talat så borde det blivit 10-0. Men ärligt talat pojke, hur kan man filma när man HOPPAR över honom? Gör man något klassiskt sprattlande i luften som klassas som filmning eller?
Citera
2007-12-03, 23:34
Medlem
Simaõs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Antingen ser du helt galet eller så ser du alldeles för lite.
Jag anser att Niemi inte nuddade honom, efter otaliga repriser. Sen såg man en timme innan att Ronaldo gick in i situationen endast med målet att få straff.
Citera
2007-12-03, 23:35
Medlem
Simaõs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Håller med om att det såg lite egoistiskt ut. Rooney och Tevez ville så gärna göra mål. Ärligt talat så borde det blivit 10-0. Men ärligt talat pojke, hur kan man filma när man HOPPAR över honom? Gör man något klassiskt sprattlande i luften som klassas som filmning eller?

Måste man slänga sig raklång för att man hoppar när man springer?
Citera
2007-12-03, 23:42
Bannlyst
Citat:
Måste man slänga sig raklång för att man hoppar när man springer?

Nu har jag ju inget klipp på det där, men kanske dyker upp. Ta och kika på det igen så ska du se att han hoppar - vilket syns väldigt tydligt.
Citera
2007-12-03, 23:43
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Jag anser att Niemi inte nuddade honom, efter otaliga repriser. Sen såg man en timme innan att Ronaldo gick in i situationen endast med målet att få straff.
Samtidigt såg man en timme innan att Niemi gick in i situationen för att ge United en straff. Vad tjänar Ronaldo på att "filma" till sig en straffspark när han redan slagit bollen förbi målvakten och har öppet mål? Är det nu argumentet om att det är "genetiskt inbyggt hos portugiser" brukar komma?
Citera
2007-12-03, 23:43
Bannlyst
Citat:

Haha. Hade Ronaldo bara fortsattit och sprungit rakt in i Niemi så hade han ju fått straff, eftersom han lyckades peta bollen på sidan.
Citera
2007-12-03, 23:48
Bannlyst
http://www.sendspace.com/file/l8vctp

där kan ni bedömma om det var filmning eller inte. För mig är det fortfarande solklart att han hoppar över Niemi. Och Simao, han hoppar inte raklång som du ser. Tråkigt, för jag tycker Ronaldo gör det rätta.

försök att skada målvakten genom att inte undvika konfrontation = straff + rött kort till målvakten

försök att undvika att skada målvakten genom att hoppa över och komma ur balans = gult kort för filmning
Citera
2007-12-04, 02:43
Medlem
Simaõs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
http://www.sendspace.com/file/l8vctp

där kan ni bedömma om det var filmning eller inte. För mig är det fortfarande solklart att han hoppar över Niemi. Och Simao, han hoppar inte raklång som du ser. Tråkigt, för jag tycker Ronaldo gör det rätta.

försök att skada målvakten genom att inte undvika konfrontation = straff + rött kort till målvakten

försök att undvika att skada målvakten genom att hoppa över och komma ur balans = gult kort för filmning

Du missuppfattar mig, jag menar också att han hoppade. Men jag anser att han bör kunna hoppa, landa och fortsätta springa om han vill. Jag har tittat på din länk nu och är fortfarande fast besluten om att han filmar. Varför han gör det är dock en gåta, då han lika gärna skulle kunnat fullfölja och gjort mål. Men jag kan gissa att det är något av en reflex hos den killen, för det är inte första gången detta händer direkt.
Citera
2007-12-04, 03:32
Medlem
Han tappar balansen mitt i luften utan att målvakten är på honom, det är en helt onödig filmning
Citera
2007-12-04, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Han tappar balansen mitt i luften utan att målvakten är på honom, det är en helt onödig filmning

Niemi är på honom med armen, och ifall han inte är det så kan ju domaren blåsa straff ändå, han har ingen möjlighet att nå bollen.

Sen Simaõ, du tror inte han gjort det om han kunnat, ett hattrick är ändå rätt skoj att göra.

Fast det är ju bara den hemske Ronaldo som filmar, se bara på Crouch/Gerrard som aldrig skulle filma...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in