2007-07-29, 15:14
Medlem
BigTones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henry Maske
Blir ingen 3e placering for Arsenal, om alla spelare haller kommer de hamna bakom bade Spurs och Newcastle. Det vill saga om det inte blir som forra sasongen, 15 spelare ur A laget skadade, howay the lads...

Asch, vad sager du, karl? Kieron har ju haft sina skadeproblem, nu ar han frisk och gar sakert och blir stjarnspelaren i valfri annan klubb - kviterade bara ut lonen i Newcastle. Skamt a sido.

Sa har ser tabellen ut nasta ar. Och kom ihag var ni laste det forst. Mojligen att Newcastle kan hamna hogre upp. Ja, entusiasm ar stor, som vanligt. Men om spelarna far vara skadefria det har aret kommer det bli ett fint ar for oss Magpiesupportrar.

1 Manchster United
2 Chelsea
3 Liverpool
4 Spurs
5 Newcastle
6 Arsenal
7 Everton/West Ham (Maste gardera, West Ham har ju anda varvat ratt bra)

Dromtabellen!

1 Newcastle

Sen var det inte sa noga.

Måste bara fråga vart denna optimism från Newcastle och spurs fans kommer ifrån?

Det är väl inget som visar på att de lagen skulle kröna några speciella framgångar i år.

Jag menar inget utav lagen har ju några spelare utav klass? Reserver till underpresterande landslag eller spelare i fjärde klassens landslag? Newcastle har En bra målvakt och spurs har En bra vänsterspringare men sen då?
Citera
2007-07-29, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigTone
Måste bara fråga vart denna optimism från Newcastle och spurs fans kommer ifrån?

Det är väl inget som visar på att de lagen skulle kröna några speciella framgångar i år.

Jag menar inget utav lagen har ju några spelare utav klass? Reserver till underpresterande landslag eller spelare i fjärde klassens landslag? Newcastle har En bra målvakt och spurs har En bra vänsterspringare men sen då?

Berbatov och Owen är spelare i fjärdeklassens landslag? Okej.
Citera
2007-07-29, 15:34
Medlem
BigTones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Berbatov och Owen är spelare i fjärdeklassens landslag? Okej.

Berbatov ja. Bulgarien rosar inte direkt Fifas ranking. Kommer de ta sig till EM?

Owen. Jag skrev reserver till underpresterande eller spelare i fjärde klassens landslag. Owen är likt Ljungberg en spelare som aldrig mer kommer få ut ett bra, helt år då de är förstörda av skador som slås upp gång efter gång. En Owen för säg... Fem år sedan. Visst då hade det varit en annan femma. Men i nuläget är inte Owen mycket att hänga sitt hopp på.

Edit. Men säg då vart denna optimism kommer ifrån?
Citera
2007-07-29, 16:41
Medlem
Citat:
Berbatov ja. Bulgarien rosar inte direkt Fifas ranking. Kommer de ta sig till EM?

Och för att han spelar för ett mindre bra landslag är han helt värdelös?
Citera
2007-07-29, 16:48
Medlem
BigTones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Och för att han spelar för ett mindre bra landslag är han helt värdelös?

Nej. Inte helt värdelös. Men jag tror inte han är den som kommer göra spurs till ett topplag. Likväl som jag inte kan se hur Owen skulle göra Newcastle till det.

Och det var ju det min post handlade om. Varför spurs och Newcastlefans är så sjukt optimistiska inför denna upplaga av Premier Leage. Då jag inte kan se någon av dem rubba status quo.
Citera
2007-07-29, 17:05
Medlem
Citat:
Nej. Inte helt värdelös. Men jag tror inte han är den som kommer göra spurs till ett topplag. Likväl som jag inte kan se hur Owen skulle göra Newcastle till det.

Och det var ju det min post handlade om. Varför spurs och Newcastlefans är så sjukt optimistiska inför denna upplaga av Premier Leage. Då jag inte kan se någon av dem rubba status quo.

Jag tror Spurs kan knipa fjärdeplatsen med lite tur, vilket jag skulle se som en stor framgång och därav optinismen. Sedan känns det ganska självklart att vi inte kan utmana United, Chelsea och Liverpool.
Citera
2007-07-29, 18:30
Medlem
erikbes avatar
Någon som vet någon sida där man brukar kunna se highlights från senaste spelomgången. Behöver ett sånt bokmärke
Citera
2007-07-30, 11:26
Medlem
Citat:

Egentligen borde du ga tillbaka och lasa inlagget innan, om du vill veta varfor det gar daligt for Newcastle.

Men far val ta det igen. Jo, for forsta gangen pa bra lange verkar Newcastle ha ganska full trupp, och de slog dessutom Juventus med 2 - 0 igar, ej fy skam. Sen det har med att de skulle ha daliga spelare? Tycker du Martins ar dalig? Chelsea var intresserade av honom ett tag, visserligen byte mot Shawn Wright Phillips, men anda. Arsenal ville kopa honom, Valencia ocksa, om inte minnet sviker.

Shay Given: En av varldens 5 basta malvakter - stannar i toons resten av sitt liv.
Steven Taylor: 20 ar och basta backen i hela laget.
Dyer: En varldsspelare nar han inte ar skadad.
Duff: Inte sett honom sa mycket, men han ar ingen dussinspelare.
Milner: 20 ar och spelade i stort sett alla matcher forra aret, en av de basta spelarna i Newcastle.
Martins: en av de snabbaste spelarna i PL, hade en kanonsasong forra aret.
Owen: Skadelistan... men nar han ar frisk hander de saker, forhoppningsvis far han vara det den har sasongen.

Och angaende Spurs: Berbatov gjorde val 20 mal forra sasongen? Det ar inte daligt, de har aven Robbie Keane och Defoe. Och i ar har de aven Bent (Vars snitt har legat pa ett mal varannan match) och det ar val inte heller helt fel. Trodde forresten att Berbatov nobbade landslaget sa lange Stoichkov var coach?

Hur som helst. For att svara pa din fraga: "Maste bara fraga vart denna optimism fran Newcastle och spurs fans kommer ifran?"

We are the Geordies! The Geordie Boot Boys! And we are mental and we are mad! We are the loyalest football supporters the world has ever had
Citera
2007-07-30, 13:06
Medlem
Citat:
Shay Given: En av varldens 5 basta malvakter

Missar jag ironin i det här eller är du allvarlig?
Citera
2007-07-30, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Missar jag ironin i det här eller är du allvarlig?

Buffon, Cech, Casillas, Given, Lehman.

Eller vem har herrn i tankarna? Dida? Hildebrand? Wiese? Van Deer Sar? Reina? Canizares? Robinson? Ingen av dem ar battre an Given. Finns det nagon som ar sa underskattad som honom? Fast det ar klart, han spelar ju i fel lag, hade han spelat i Manchester/Chelsea/Pool/Arsenal hade de varit en "fantastisk malvakt av varldsklass". Synd att vissa aldrig kommer fa det erkannandet de fortjanar.
Citera
2007-07-30, 14:42
Medlem
Shuyins avatar
Buffon, Cech, Casillas, 'Pato', Frey är exempel på bättre målvakter.
Citera
2007-07-30, 15:32
Medlem
Citat:
Buffon, Cech, Casillas, Given, Lehman.

Eller vem har herrn i tankarna? Dida? Hildebrand? Wiese? Van Deer Sar? Reina? Canizares? Robinson? Ingen av dem ar battre an Given. Finns det nagon som ar sa underskattad som honom? Fast det ar klart, han spelar ju i fel lag, hade han spelat i Manchester/Chelsea/Pool/Arsenal hade de varit en "fantastisk malvakt av varldsklass". Synd att vissa aldrig kommer fa det erkannandet de fortjanar.

Det här blir lite ot...

Visst Given blev uttagen i årets lag i PL 05/06 (tror jag) men OM Given hade varit en av världens 5 bästa målvakter hade han fortfarande spelat i Newcastle tror du?

Du måste se något i Given som ingen annan ser, här är ett axplock, tagna ur mitt minne så jag missar säkert nån, på bättre målvakter (enligt mig):

Oswaldo Sanchez
Peter Cech
Iker Casillas
Gianluigi Buffon
Gregory Coupet
Edwin Van Der Saar
Julio Ceasar
Artur Boruc
Sebastien Frey
Carlos Kameni
Victor Valdes
Andres Palop
Roberto Abbondanzieri
Igor Akinfeev
Jens Lehmann
Antonio Doblas
Manuel Neuer

Fem bästa i världen?

1. Buffon
2. Cech
3. Casillas
4. Coupet
5. Sanchez

Däremot är Given med på topp fem listan i Premier League utan problem. Inget snack om att han är en bra målvakt men topp fem i världen? Kom in i matchen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in