2007-07-30, 15:35
Medlem
BigTones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henry Maske
Egentligen borde du ga tillbaka och lasa inlagget innan, om du vill veta varfor det gar daligt for Newcastle.

Men far val ta det igen. Jo, for forsta gangen pa bra lange verkar Newcastle ha ganska full trupp, och de slog dessutom Juventus med 2 - 0 igar, ej fy skam. Sen det har med att de skulle ha daliga spelare? Tycker du Martins ar dalig? Chelsea var intresserade av honom ett tag, visserligen byte mot Shawn Wright Phillips, men anda. Arsenal ville kopa honom, Valencia ocksa, om inte minnet sviker.

Shay Given: En av varldens 5 basta malvakter - stannar i toons resten av sitt liv.
Steven Taylor: 20 ar och basta backen i hela laget.
Dyer: En varldsspelare nar han inte ar skadad.
Duff: Inte sett honom sa mycket, men han ar ingen dussinspelare.
Milner: 20 ar och spelade i stort sett alla matcher forra aret, en av de basta spelarna i Newcastle.
Martins: en av de snabbaste spelarna i PL, hade en kanonsasong forra aret.
Owen: Skadelistan... men nar han ar frisk hander de saker, forhoppningsvis far han vara det den har sasongen.

Och angaende Spurs: Berbatov gjorde val 20 mal forra sasongen? Det ar inte daligt, de har aven Robbie Keane och Defoe. Och i ar har de aven Bent (Vars snitt har legat pa ett mal varannan match) och det ar val inte heller helt fel. Trodde forresten att Berbatov nobbade landslaget sa lange Stoichkov var coach?

Hur som helst. For att svara pa din fraga: "Maste bara fraga vart denna optimism fran Newcastle och spurs fans kommer ifran?"

We are the Geordies! The Geordie Boot Boys! And we are mental and we are mad! We are the loyalest football supporters the world has ever had

Igentligen så tänkte jag väl mer på vaför de detta år skulle komma högre än Arsenal.

Missförstå mig inte. Jag håller med om att Newcastle underpresterat och det är ju en supporters uppgift att hoppas på sitt lag. Jag håller med om att både Newcastle och spurs har några bra spelare i sitt lag men knappast den bredden och enligt mig heller inte spetsen för att knipa en CL plats.

Som jag ser det så hade spurs sin chans för två år sedan men de sket bokstavligt talat på sig när det skulle till.
Citera
2007-07-30, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Det här blir lite ot...

Visst Given blev uttagen i årets lag i PL 05/06 (tror jag) men OM Given hade varit en av världens 5 bästa målvakter hade han fortfarande spelat i Newcastle tror du?

Du måste se något i Given som ingen annan ser, här är ett axplock, tagna ur mitt minne så jag missar säkert nån, på bättre målvakter (enligt mig):

Oswaldo Sanchez
Peter Cech
Iker Casillas
Gianluigi Buffon
Gregory Coupet
Edwin Van Der Saar
Julio Ceasar
Artur Boruc
Sebastien Frey
Carlos Kameni
Victor Valdes
Andres Palop
Roberto Abbondanzieri
Igor Akinfeev
Jens Lehmann
Antonio Doblas
Manuel Neuer

Fem bästa i världen?

1. Buffon
2. Cech
3. Casillas
4. Coupet
5. Sanchez

Däremot är Given med på topp fem listan i Premier League utan problem. Inget snack om att han är en bra målvakt men topp fem i världen? Kom in i matchen...

då kan man ju fråga sig varför Oswaldo Snachez spelar där han spelar också...

har du glömt Reina? världens bästa linjemålvakt!
Citera
2007-07-30, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tacaaa
då kan man ju fråga sig varför Oswaldo Snachez spelar där han spelar också...

har du glömt Reina? världens bästa linjemålvakt!

Sanchez har väl blivit "erkänd" först på senare år och det är nog inte så många som vill köpa en målvakt som är 30+. Han är den bäst betalde spelaren i Mexiko med så jag vet inte om han tycker det är så intressant att flytta till Europa?
Vem vet...

Reina håller världsklass på en sak och det är straffar...
Citera
2007-07-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Det här blir lite ot...

Visst Given blev uttagen i årets lag i PL 05/06 (tror jag) men OM Given hade varit en av världens 5 bästa målvakter hade han fortfarande spelat i Newcastle tror du?

Du måste se något i Given som ingen annan ser, här är ett axplock, tagna ur mitt minne så jag missar säkert nån, på bättre målvakter (enligt mig):

Oswaldo Sanchez
Peter Cech
Iker Casillas
Gianluigi Buffon
Gregory Coupet
Edwin Van Der Saar
Julio Ceasar
Artur Boruc
Sebastien Frey
Carlos Kameni
Victor Valdes
Andres Palop
Roberto Abbondanzieri
Igor Akinfeev
Jens Lehmann
Antonio Doblas
Manuel Neuer

Fem bästa i världen?

1. Buffon
2. Cech
3. Casillas
4. Coupet
5. Sanchez

Däremot är Given med på topp fem listan i Premier League utan problem. Inget snack om att han är en bra målvakt men topp fem i världen? Kom in i matchen...

OM nu Buffon hade varit en av världens bästa målvakter, borde han inte då ha spelat i ett bättre lag än SOP Juventus i serie B? Borde inte en av världens bästa spela i ett bättre lag? Nu gick det nog upp ett ljus. Lojalitet och hjärta för klubben. Han kanske vill spela i Newcastle. (Vilket han har sagt att han kommer göra resten av sin karriär - lojalitet och hjärta för klubben framför allt.) Borde han inte spela där i så fall? Som sagt, Buffon, Cech och Casillas. Sen kommer Given. Att du tar målvakter som Edwin, Frey och Valdes? Lägg av, finns det någon som är mer överskattad än Valdes? Skulle väl ha varit Barthez då. Vem var det som skulle komma in i matchen? Men som sagt, underskattad och Given går hand i hand. Det blir bevisat gång på gång.

Buffon
Cech
Casillas
Given
Lehmann
Citera
2007-07-30, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henry Maske
OM nu Buffon hade varit en av världens bästa målvakter, borde han inte då ha spelat i ett bättre lag än SOP Juventus i serie B? Borde inte en av världens bästa spela i ett bättre lag? Nu gick det nog upp ett ljus. Lojalitet och hjärta för klubben. Han kanske vill spela i Newcastle. (Vilket han har sagt att han kommer göra resten av sin karriär - lojalitet och hjärta för klubben framför allt.) Borde han inte spela där i så fall? Som sagt, Buffon, Cech och Casillas. Sen kommer Given. Att du tar målvakter som Edwin, Frey och Valdes? Lägg av, finns det någon som är mer överskattad än Valdes? Skulle väl ha varit Barthez då. Vem var det som skulle komma in i matchen? Men som sagt, underskattad och Given går hand i hand. Det blir bevisat gång på gång.

Buffon
Cech
Casillas
Given
Lehmann
Anledningen till att Buffon stannat i SOP Juventus kanske även där stavas lojalitet och hjärta för klubben. Torde väl vara en egenskap inte bara den gode Given har.
Citera
2007-07-30, 21:49
Medlem
Vagabondens avatar
http://fotbollskanalen.se/fotbollskanalen/spanien/564768.html

Gudjohnsen i West Ham?
Går deras värvningar väl och de kan spela ihop sig så kommer nog The Hammers sluta bra iår.

Kan man gissa på UEFA-cupplats för West Ham och Man City?
Citera
2007-07-30, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Kan man gissa på UEFA-cupplats för West Ham och Man City?
Nej, föga sannolikt då de måste träffa rätt på MINST två av följande:

Komma 5:a i Premier League
Vinna FA-Cupen
Vinna Carling Cup

EDIT; Möjligheten som återstår är att ett lag som redan är klara för CL eller UEFA-Cupen vinner någon av cuperna. Då får nästföljande lag platsen istället.
Citera
2007-07-30, 22:31
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Nej, föga sannolikt då de måste träffa rätt på MINST två av följande:

Komma 5:a i Premier League
Vinna FA-Cupen
Vinna Carling Cup

EDIT; Möjligheten som återstår är att ett lag som redan är klara för CL eller UEFA-Cupen vinner någon av cuperna. Då får nästföljande lag platsen istället.
Dom kan ju faktiskt också fixa en UEFA Cup plats via intertoto också om vi ska vara petiga.
Citera
2007-07-30, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigTone
Nej. Inte helt värdelös. Men jag tror inte han är den som kommer göra spurs till ett topplag. Likväl som jag inte kan se hur Owen skulle göra Newcastle till det.

Och det var ju det min post handlade om. Varför spurs och Newcastlefans är så sjukt optimistiska inför denna upplaga av Premier Leage. Då jag inte kan se någon av dem rubba status quo.

Och Ryan Giggs har aldrig spelat ett VM-slutspel. Men han är ju kass så, justja..
Citera
2007-07-31, 00:01
Bannlyst
Typiskt Liverpoolsupportrar och säga att de har bäst allting.
Citera
2007-07-31, 00:17
Medlem
Shuyins avatar
Noterbart är att Sebastian Frey hade bäst betygssnitt i tidningarna under Serie A året och Valdés i Barcelona.
Citera
2007-07-31, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Noterbart är att Sebastian Frey hade bäst betygssnitt i tidningarna under Serie A året och Valdés i Barcelona.

Valdez är ju verkligen inte bland dom bästa målvakterna i La Liga, så det var ju inte mycket sanning i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in