Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-05-20, 03:27
Medlem
Godkväll kära fb:are!

Här sitter man hungrig som en björn och bestämmer sig således för att göra ett par kaviarmackor. Eftersom jag är lat hoppar jag smöret och kör enbart med "Svennes extramilda kaviar". Hugger in på mina mackor och helt plötsligt känner jag något hårt i munnen. Pillar ut den och tittar. Noga. VADFAN!?

Ett stort jävla fiskfjäll! Jag blir så jävla förbannad, varför har jag fått fiskfjäll i min kaviar? Helvete vad äckligt, gud vet vad mer dom kört ner i smeten.

Frågan är vad jag ska göra nu? Skita i det och tacka för maten eller ska jag ring någon och fråga vad i helvete det är som står på? Enligt tuben är det ABBAs kaviar, ska jag ringa till dom? Vem är denna Svenne?
Citera
2007-05-20, 03:45
Medlem
Squalos avatar
Svennens kaviar tillverkas av Abba Seafood. Stor tillverkare, som gör bl.a. Kalles. Håller låg kvalité och säljer på att dom gör mycket reklam. Förmodligen den "kaviar" på marknaden som innehåller minst andel rom.

Bättre är att välja en produkt från någon av dom mindre tillverkarna, Klädesholmen Seafood eller Fram Foods.

http://www.kladesholmenseafood.se/
http://www.framfoods.se/

En matrelaterad fråga som hör hemma i matforumet.
Citera
2007-05-20, 08:18
Moderator
Ruskigbusss avatar
*Ö>Mat*
/Mod

Vet ni, jag har varit med om nåt nästan värre! Jag hittade fiskägg i kaviaren!
Citera
2007-05-20, 08:39
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeeWee_Poison
Godkväll kära fb:are!

Här sitter man hungrig som en björn och bestämmer sig således för att göra ett par kaviarmackor. Eftersom jag är lat hoppar jag smöret och kör enbart med "Svennes extramilda kaviar". Hugger in på mina mackor och helt plötsligt känner jag något hårt i munnen. Pillar ut den och tittar. Noga. VADFAN!?

Ett stort jävla fiskfjäll! Jag blir så jävla förbannad, varför har jag fått fiskfjäll i min kaviar? Helvete vad äckligt, gud vet vad mer dom kört ner i smeten.

Frågan är vad jag ska göra nu? Skita i det och tacka för maten eller ska jag ring någon och fråga vad i helvete det är som står på? Enligt tuben är det ABBAs kaviar, ska jag ringa till dom? Vem är denna Svenne?

Se det positiva i händelsen. Dom har använt fisk för att framställa kaviaren. Det hade lika gärna kunnat vart nåt artificiellt klet som man framställt i nåt laboratorium.
Citera
2007-05-20, 12:27
Medlem
redbull72s avatar
Se det som att du hittade mandeln i gröten, räkan i räksalladen, jordgubben i sylten, du fick rosen på marsipantårtan, kort sagt, den helige graal! Köp en triss!
Citera
2007-05-20, 14:15
Medlem
P3tters avatar
Stick till affären du köpte den från och skäll ut dem! Ska det vara såhär?!
Citera
2007-05-20, 14:24
Medlem
Nästa gång ligger det en sjöman i sjömansbiffen. Ring Sverker.
Citera
2007-05-20, 15:14
Medlem
ChristianXs avatar
Hmm, om man överhuvudtaget köper något som heter Svennes extramilda kaviar så har man så att säga satt standarden...

Var glad att det var något som helst naturligt i den... Det finns väl telefonnummer till någon konsumentkontakt på tuben? Ring dem så får du säkert en hel låda av Svennes extramilda kaviar utan fiskfjäll.
Citera
2007-05-21, 00:47
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Abba Seafood. Stor tillverkare, som gör bl.a. Kalles. Håller låg kvalité och säljer på att dom gör mycket reklam. Förmodligen den "kaviar" på marknaden som innehåller minst andel rom.
De har dock flera olika märken. T ex den alldeles utmärkta "Ejderns".
http://www.abba.se/produkter/mer_mat...riginal_orokt/

Som svensk i förskingringen kan man dock inte vara så petig. Kalles funkar bra. Något som heter Svennes extramilda skulle jag nog dra mig för dock. Lite som man känner inför den polska koshersillen med hebreisk text som alltid finns i det lokala storköpet. Det är ju sill men vad fan...
Citera
2007-05-23, 15:49
Medlem
För att uppdatera er lite om mitt kaviarproblem så kan jag berätta att jag, som den fege svensk jag nu är, skickade ett argt brev och fjället i en påse till ABBA. Igår kom ett "Förlåt-och-vi-ber-så-mycket-om-ursäkt-brev" med två värdecheckar á 50:-.
Kommer nog väl till pass vid midsommar och all sill ska inhandlas.

Lågbudget-kaviar, aldrig mer.
Citera
2007-05-23, 17:17
Medlem
polyesterpams avatar
Men kaviar kommer ju från fisk. Jag tycker inte att ett stackars fiskfjäll är något att bli förtretad över.
Citera
2007-05-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
Men kaviar kommer ju från fisk. Jag tycker inte att ett stackars fiskfjäll är något att bli förtretad över.
Så du skulle inte ha något emot en klöv i köttbiten?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in