Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-26, 02:44
  #13
Avstängd
Roger Perssons avatar
Jag röker visserligen inte på men jag röstade ja ändå. Mest för att hash är så in i helvete överreklamerat. Hash är inte dödsknark. Om jag orkade leta och hittade någon som sålde så skulle jag gärna prova (i studiesyfte) eftersom jag har svårt att tro att haschruset skulle vara mycket värre än en rejäl karatefylla.

// Roger P.
Citera
2007-05-26, 02:54
  #14
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag röker visserligen inte på men jag röstade ja ändå. Mest för att hash är så in i helvete överreklamerat. Hash är inte dödsknark. Om jag orkade leta och hittade någon som sålde så skulle jag gärna prova (i studiesyfte) eftersom jag har svårt att tro att haschruset skulle vara mycket värre än en rejäl karatefylla.

// Roger P.
I studiesyfte går det nog inte prova hasch, det får man nog lära sig röka, men prova marijuana i studiesyfte eller ngn skunk variant du lär tänja på smilbanden.
Tror inte heller det är värre förutom långvariga haschrökare som envisas med att rökningen år oskadlig trots en uppenbar seg aktivitet i hjärnan.
Citera
2007-05-26, 02:59
  #15
Avstängd
Roger Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santaman
Tror inte heller det är värre förutom långvariga haschrökare som envisas med att rökningen år oskadlig trots en uppenbar seg aktivitet i hjärnan.
Jo, seg i pärat lär man nog bli oavsett vad man missbrukar. Det gäller att bruka utan att missbruka.

OBS: Moderator: Detta är ingen "Knark sökes"-annons utan en helt vanlig diskussion.

// Roger P.
Citera
2007-05-26, 14:24
  #16
Medlem
Kuyichis avatar
Raderat lite ot / mod
Citera
2007-05-27, 03:17
  #17
Medlem
bIZongs avatar
Undrar om dom hade väntat sig sånnahär siffror...

Citat:
Tycker du att hasch ska bli lagligt?
Ja, det är bättre än alkohol. 49% (2273)
Nej, Michaels idé är galen. 51% (2382)

4655 personer har totalt röstat.
Citera
2007-05-27, 07:12
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag röker visserligen inte på men jag röstade ja ändå. Mest för att hash är så in i helvete överreklamerat. Hash är inte dödsknark. Om jag orkade leta och hittade någon som sålde så skulle jag gärna prova (i studiesyfte) eftersom jag har svårt att tro att haschruset skulle vara mycket värre än en rejäl karatefylla.

// Roger P.
Vafan Roger, vad är detta för stil? Har du inte ens rökt på? Det här får du råda bot på illa kvickt

Nej, Cannabis är inte i närheten av alkohol. Det är en ganska mjuk drog, och man har ändå relativt bra kontroll över sig själv när man är hög. Att alkohol är lagligt (med viss reservation för åldersgräns), medan cannabis är olagligt, är väldigt mycket hyckleri, faktiskt.

Så, helt klart, bör cannabis legaliseras. Nu behöver vi ju inte gå till överdrift och legalisera alla droger som finns (LSD borde dock legaliseras då det är fysiskt ofarligt), men åtminstone Cannabis som är en väldigt harmlös drog.

Jag hoppas på att George Michaels inflytande kan ge lite vind till denna kamp.
Citera
2007-05-28, 00:00
  #19
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Tycker du att hasch ska bli lagligt?
Ja, det är bättre än alkohol. 49% (2286)
Nej, Michaels idé är galen. 51% (2383)

100 röster till, och ja-sidan kommer ikapp. Intressant att se en undersökning som, om man bortser från denna tråds inverkan, visar ungefär vad Sveriges invånare tycker. Det är fortfarande oroande många som har röstat nej.
Citera
2007-05-28, 00:11
  #20
Avstängd
Roger Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Vafan Roger, vad är detta för stil? Har du inte ens rökt på? Det här får du råda bot på illa kvickt
Nej, tro´t eller ej så har det faktiskt aldrig blivit av. Jag vet inte varför, men så är det.

// Roger P.
Citera
2007-05-28, 20:23
  #21
Medlem
diversions avatar
Ja - 53 %

Tycker det är rätt otroligt att reslutatet blev så positivt.
Citera
2007-05-28, 20:29
  #22
Avstängd
yonnys avatar
Förstår inte varför mitt förra inlägg blev borttaget . Huruvida resultatet i omröstningen är trovärdigt eller inte hör ju helt klart till diskussionen eftersom tråden till 90% handlar om just omröstningen.

Det jag skrev var att expressens omröstningssytem är långt ifrån felsäkert - den använder endast cookies för att registrera röster, vilket innebär att vem som helst kan rösta femtioelvamiljarder gånger. Ta alltså inte siffrorna på så stort allvar. Teoretiskt sett kan 100% av rösterna representera en enda person.

Men det är iallafall kul att det publiceras någorlunda liberala artiklar om cannabis. Inget "George Michael vill att du dör i en haschöverdos!" här inte!
Citera
2007-05-28, 20:41
  #23
Medlem
Kuyichis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Förstår inte varför mitt förra inlägg blev borttaget . Huruvida resultatet i omröstningen är trovärdigt eller inte hör ju helt klart till diskussionen eftersom tråden till 90% handlar om just omröstningen.

Det jag skrev var att expressens omröstningssytem är långt ifrån felsäkert - den använder endast cookies för att registrera röster, vilket innebär att vem som helst kan rösta femtioelvamiljarder gånger. Ta alltså inte siffrorna på så stort allvar. Teoretiskt sett kan 100% av rösterna representera en enda person.

Men det är iallafall kul att det publiceras någorlunda liberala artiklar om cannabis. Inget "George Michael vill att du dör i en haschöverdos!" här inte!

Du har inte fått något inlägg raderat i den här tråden käre vän...
Citera
2007-05-28, 20:52
  #24
Avstängd
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyichi
Du har inte fått något inlägg raderat i den här tråden käre vän...
Hmm, okej. Då kanske jag slarvat bort det inlägget i någon annan tråd. Är iallafall säkert på att jag skrev om Expressens omröstningssystem någon annanstans, men det händer ju att man placerar något någonstans och glömmer sedan bort vart man lagt det.

Sorry
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback