När jag skriver \\192.168.x.x får min brors brandvägg i lanet hets och frågar om detta får tillåtas att ansluta, vad försöker det göra igentligen?
Ip-nummret fick jag genom att skriva Net view sen kolla
IPv4-adress = 192.168.x.x, vad är en 'IPv4-adress'?
Kör Windows Vista (aa jag vet, det är synd om mig).
Vad försöker den göra när jag skriver \\192.168.x.x? skrev
:loop
start \\192.168.x.x
goto loop i en bat fil xD
EDIT:
Finns det nånting annat man kan göra med detta '\\' kommando, har srtt \\ip\c$ med vad gör det?
Läs om UNC path, för det är vad det är. En sökväg till en katalog på en dator.
\\Apansson\C$ är då C: på datorn Apansson. Din brors brandvägg blockerar förmodligen windows networking.
IPV4 är de hittils rådande formatet för ip adresser som vanligtvisd brukar skrivas på formen aaa.bbb.ccc.ddd
jämför med Ipv6 som i framtiden blir det allämrådande formatet som skrivs på formatet 2001:0db8:85a3:08d3:1319:8a2e:0370:7334/64
Läs om UNC path, för det är vad det är. En sökväg till en katalog på en dator.
\\Apansson\C$ är då C: på datorn Apansson. Din brors brandvägg blockerar förmodligen windows networking.
IPV4 är de hittils rådande formatet för ip adresser som vanligtvisd brukar skrivas på formen aaa.bbb.ccc.ddd
jämför med Ipv6 som i framtiden blir det allämrådande formatet som skrivs på formatet 2001:0db8:85a3:08d3:1319:8a2e:0370:7334/64
Min brors brandvägg kommer även upp om jag skriver t.e.x \\80.68.100.10 eller vad som hällst för ip varför? :S
Förmodligen så går nättrafiken genom din brors dator
Om du har intressa av att lära dig hur saker fungerar så kan du låna lite böcker om nätverk eller kolla på lite how stuff work/wikipedia
Du kan ladda hem programmet wireshark för att titta på nättrafiken och se vad som går i linan,
men jag tror du måste läsa på lite innan du förstår vad det programmet gör.
Hur som helst, du kan inte "hacka" något genom att skriva \\Datornamn\blabla
det måste finnas en publik katalog på sökvägen eller så måste du ha ett konto på den dator du vill komma åt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!