• 5
  • 6
2007-06-13, 04:56
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evil_berit
En firefox kanske?
http://exotica.blogg.se/images/223_6...1147611706.jpg

Men jag dog. Sött... men sjukt eller nåt. Vad är det för en sorts vovve?
Citera
2007-06-13, 05:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VampireQueen
Nu när det dags är till för kåk och man har utrymme mm så börjar tankarna dra åt husdjur.
Då jag och sambon har en hund redan och kommer att skaffa oss ett par katter så vill vi båda få tag på lite mer "ovanligare" husdjur

Min sambo har lite väl ideér om att ha en grävling eller lokatt, medans jag är mer inne på vanliga svenska igelkottar eller införskaffande av en silkesapa (eller vad det är för sorts apa man får har hemma lagligt)

Är det nån som har någon idé eller vet vart man kan få tag på lite mer udda husdjur? Allt är av intresse och jag skulle absolut inte tacka nej till en fladdermus själv

Tacksam för svar och hjälp!

(P.s När sambon funderade skarpt på att gå ut för att leta reda på en vargvalp så tänkte jag att jag kan säkert få bra svar här inne, därav min tråd)

Skaffa en råttapa.. har du sett "Braindead", filmen? Det är en råttapa med i den filmen.. jag tror ingen har en råttapa, så skaffa en sån..! Det skulle vara ett ovanligt husdjur..!
Citera
2007-06-13, 23:03
Bannlyst
Ooooh! Jag vet det perfekta djuret, har två själv. Iller! Det är i sanning det ultimata husdjuret. Ovanligt och uppseendeväckande, går på kattlåda, äter rått blodigt kött, behöver inte så värst mycket utrymme, är väldigt lekfulla och roliga (särskilt om man har fler så de kan busa med varandra), tuggar inte som hundar, river inte som katter. Nackdelarna är att de lätt blir sjuka om de äter annat än hela råa djur, att de kan bitas väldigt hårt när de leker (man kan träna bort det), att de oftast inte blir 100% rumsrena och att valpar har en väldigt distinkt lukt, som honung och stall, och okastrerade hanar skall tydligen lukta så illa att det är outhärdligt. De sover väldigt mycket och man kan med gott samvete lämna dem hemma när man jobbar på dagarna vilket man inte kan med t.ex. hund.
Citera
2007-06-15, 00:11
Medlem
Flamsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam

Ser ut som en nedklippt spetsvalp ska bara försöka komma på vilken sort återkommer när minnet samarbetar igen
Citera
2007-06-15, 01:12
Medlem
evil_berits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam

Haha ja den är dögullig =) jag tror det är en Sheba inu eller en pompom som är klippt och stylad lite....
Citera
2007-06-16, 02:51
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktuellt
165 000 spänn för en katt?

Allvarligt, vad säger man om den katten blir överkörd? Taskig investering?
Värt pengarna?

Så mycket skulle jag inte lägga ner ens för en sällsynt hundras.
Citera
2010-08-15, 14:18
Medlem
Nu vet jag ju inte hur stor trädgård ni kommer har vid ert nya hus, men har ni funderat på två gäss?
Faktiskt väldigt roliga husdjur =)
Vi köpte två gäss som en kul grej på en marknad, för vi hade verkligen trädgård till det, och vi har fått ut riktigt mycket skratt, och roliga minnen från de 12-13 åren med dem =)

Hangåsen blev ju könsmogen väldigt snabbt, och gick ifrån att vara väldigt hängiven och förljde efter oss vart vi än gick, till att vara riktigt beskyddande av honan, här började det riktigt roliga :P

I början hade vi inget staket eller stängsel till dem utav vi hade bara deras hus som vi byggt, så när hanen började bli könsmogen så uppstod det problem :P Folk kunde inte komma hem till oss, och kommer ihåg speciellt två cyklister som skrek en morgon och hade cyklat in i en "gåsvägspärr" =)

Så har ni en trädgård som ni känner är tillräckligt stor och vill lägga lite tid på att göra en simdamm och bygga ett litet gåshus och givetvis staket runtom allt, så rekommenderar jag verkligen gäss.

Efter allt förarbete så är de väldigt lätta att sköta, det behöver ingen uppvärmning i sitt hus heller, för våra gäss valde att vara ute i -20 grader ist för att gå in i värmen.
Citera
2010-08-15, 20:08
Medlem
Zanizailas avatar
Tråden är över tre år gammal.
Citera
2010-08-15, 23:35
Medlem
oj det såg jag ej :P
Citera
2010-11-19, 14:54
Medlem