2007-05-19, 16:28
Medlem
yonnys avatar
För ett par månader sedan läste jag i Metro att digitalkameror kommer att skattas på samma sätt som videokameror. Detta pga att man kan filma med de flesta nya stillbildskameror.

Är det någon som vet om och när denna skatt införs?
Citera
2007-05-19, 16:30
Medlem
Mindbullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
För ett par månader sedan läste jag i Metro att digitalkameror kommer att skattas på samma sätt som videokameror. Detta pga att man kan filma med de flesta nya stillbildskameror.

Är det någon som vet om och när denna skatt införs?
varför är det annan skatt på videokameror?

är skatten höfre eller lägre?

kommer DLSRs också att skattas annorlunda?
Citera
2007-05-19, 16:32
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Skatten är omärkbart högre vad jag vet. Och systemkameror brukar inte kunna filma...
Citera
2007-05-19, 17:25
Medlem
yonnys avatar
I Metro rekommenderade de att köpa en digitalkamera innan sommaren pga. skattehöjningen. De skrev dock att det inte var säkert pga. all kritik förslaget fått - de kan t.ex. lika gärna kan sänka skatten på videokameror eftersom de flesta även kan ta stillbilder.

Det handlade om att alla kameror tillverkas i Asien och att de nu ska skattas på samma (höga) nivå som videokameror när de kommer till Europa.
Citera
2007-05-20, 11:04
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Tycker att det har fått för mycket uppmärksamhet, det är som du säger att kanske inte kommer att hända nått eller att skatten på videokameror sänks. Alla tidningar måste göra så nu för tiden, á la Aftonhoran...
Citera
2007-05-20, 18:17
Medlem
Capt. Speirss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Det handlade om att alla kameror tillverkas i Asien och att de nu ska skattas på samma (höga) nivå som videokameror när de kommer till Europa.
kvotering i vanlig ordning. finns det någon industri att skydda i europa?
Citera
2007-05-20, 18:47
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Ingen att tala om i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in