• 3
  • 4
2010-01-26, 21:22
Citat:
Ursprungligen postat av Marbra
Bump! någon som vet hållbarheten på barbiturater?? 26år är ju ganska lång tid!

thx
Jag hittade ett paket Lobac Natt, vilket innehöll Amobarbital hos min farmor, gick ut nån gång på 60-talet o 2006 hade de ingen verkan iaf.
Citera
2010-01-26, 21:30
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag hittade ett paket Lobac Natt, vilket innehöll Amobarbital hos min farmor, gick ut nån gång på 60-talet o 2006 hade de ingen verkan iaf.
Berätta när Du testade!
Citera
2010-01-26, 21:55
Moderator
Psilosophers avatar
Kommer i håg -79/-80... satt i köket hemma hos far (som var läkare) med FASS i ena handen (ingen jävla patientFASS, utan den riktiga), och medicinlådan framför mig. Lådan i fråga var en banankartong, längst ned i skafferiet. Bara att kolla av vad som var klassat i FASS:en, Valium, Mogadon, Cocilana, Mirapront (riktigt dundertjack!). Givetvis provade jag allt: jag var en 15-årig osnuten punkare... Däremot tog jag aldrig av morfinampullerna: de såg läskiga ut, och jag visste att de var potentiellt dödliga. Jag tror han hade dem utifallatt han behövde utföra en hemmaamputation eller liknande.

Undrar hur han tänkte, pappa? Litade han på mig Jag hörde uppenbart till en riskgrupp.

Fråga: är (var) det straffbart att förvara narkotika på det viset, med en tonåring i huset?
Citera
2010-01-27, 13:34
Medlem
Marbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Berätta när Du testade!

Antagligen var det väl 2006!
De verkade ju inte ha nån effekt iaf!.. ska testa att ta en fjärdedels bit o se ifall man känner nåt!
Citera
2012-07-11, 03:41
Medlem
Tuffluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narki
haha jag är tydligen en av den nyare generationen som inte riktigt har fattat det här med barbapappa tabs.

benzo tycker jag räcker, men visst kan det finnas lägen där det kan behövas starkare saker
Mes!
Min din flagga så hade jag förväntat mig att du skulle skriva: Ja, 10 g Jack Herer kan man småsova lite av...Men benz?
Citera
2014-04-06, 02:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av metyl
Ja jävlar då skulle du sett vad som fanns i medicinskåpet hos min farmor när vi rensade ut det när hon dog. Hon blev utexaminerad läkare 1946 och då pillade de i sig både ditte och datten

När hon sedan blev dement så blev det ännu mer i godisskåpet

Visst är det roligt att läsa gamla FASS men man får ju ångest av att allt snart är borta!

Har funderat på att gå med i en sån här ideell väntjänst där man går och promenerar eller fikar med gamlingar. Men nuförtiden bor de väl alla på serviceboenden där de rensat upp i medicinlistan sen länge. Det optimala vore ju att hitta nån gubbe med samlarmani och som vägrat flytta hemifrån.

Det gnager mig att det säkert ligger en massa vinbarbital, ansopal m.m och samlar damm i en del kåkar och det kommer bara att kastas bort när ägarna går ur tiden.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in