Citat:
Ursprungligen postat av aabesee
Hej
Vet inte riktigt vad som händer med mig just nu. Har en känsla av att jag håller på att bli galen.
Har varit deprimerad de senaste veckorna och inte gjort ett piss, legat i sängen och känt mig värdelös typ. För några dagar sedan så började jag må bättre och fick plötsligt mycket mer energi. Somnade inte förrän vid 11 på förmiddagen och sov inte många timmar, men kände mig inte heller trött. Tvärtom mycket piggare, mer social och mer uppåt än vanligt, stundtals väldigt rastlös.
Nu har jag inte sovit alls de senaste tre nätterna, endast 4-5 timmar dagtid. Är inte trött. Uppåtkänslan finns delvis kvar, men jag har även börjat få rätt starka overklighetskänslor som är svåra att beskriva, men det känns som jag håller på att bli galen och det leder till panik. Dessa känslor kommer tätare och tätare och jag gör att jag känner mig väldigt rädd och ångestfylld.
Har även svårigheter med koncentrationen och hör ibland knäppningar och andra diffusa ljud, har svårt att avgöra om ljuden verkligen finns där eller bara i mitt eget huvud.
Har haft varit deprimerad i perioder en längre tid nu och i vintras blev jag hypomanisk under en period. Håller jag på att utveckla en ny hypomani, en psykos eller vad fan är det som händer med mig? Har tagit en fluanxol (antipsykotiskt) när det har kännts som värst och den har hjälpt.
Har du fått hjälp tidigare genom KBT? Annars tror jag att du kan ha mycket att hämta därifrån.
Kognitiv beteende-terapi alltså.