2007-05-19, 12:17
Medlem
Revenues avatar
provade gå in på kommandotolken och skrev format c

men det funkade inte, ska hjälpa en kompis att ominstallera xp.

Har gjort så tidigare vill jag minnas men nu funkar det inte. Så hur gör jag?
Citera
2007-05-19, 12:19
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revenue
provade gå in på kommandotolken och skrev format c

men det funkade inte, ska hjälpa en kompis att ominstallera xp.

Har gjort så tidigare vill jag minnas men nu funkar det inte. Så hur gör jag?

Boota upp från installationsskivan. Du kommer få möjlighet att partitionera/formatera om hårddisken från installationsprogrammet.
Citera
2007-05-19, 12:21
Medlem
Revenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Boota upp från installationsskivan. Du kommer få möjlighet att partitionera/formatera om hårddisken från installationsprogrammet.

Nope har provat det, får inte något sånt alternativ.
Citera
2007-05-19, 12:26
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Nope har provat det, får inte något sånt alternativ.

Kör du med nån specialskiva? Typ nåt du fått från din datortillverkare? Eller är det en vanlig windowsskiva? Är det det senare så ska det gå.

På den skärmen i installationen när du väljer vilken partition du vill installera xp på, läs igenom texten ovanför rutan så står det hur du ska göra för att ta bort partitioner. Ta bort den partition som finns på disken, skapa en ny och välj att lägga in xp på den, så kommer den formatera partitionen sen när du går vidare.
Citera
2007-05-19, 12:28
Medlem
Revenues avatar
Citat:
Kör du med nån specialskiva? Typ nåt du fått från din datortillverkare? Eller är det en vanlig windowsskiva? Är det det senare så ska det gå.

På den skärmen i installationen när du väljer vilken partition du vill installera xp på, läs igenom texten ovanför rutan så står det hur du ska göra för att ta bort partitioner. Ta bort den partition som finns på disken, skapa en ny och välj att lägga in xp på den, så kommer den formatera partitionen sen när du går vidare.

QUE????

Förstår inte.. det är en fujisu siemens? Skivan följde med säger hon.
Citera
2007-05-19, 12:34
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
QUE????

Vad står det på skivan? Står det nåt om fujitsu-siemens recovery cd eller det en skiva från microsoft?

Hade i vilket fall som helst lånat/tankat hem en riktig xp-installationsskiva, de där skivorna man får med märkesdatorer tenderar att installera en massa jävla mög du ändå inte vill ha.
Citera
2007-05-19, 12:35
Medlem
Citat:
QUE????

Jag har också en fujisu siemens, ställ om den i booten att boota från cd först och då ska den säga press any key to run from cd eller liknande om du har skivan i. Altså ha skivan i innan windows startar och var uppmärksam.
Citera
2007-05-19, 12:35
Medlem
Revenues avatar
Citat:
Vad står det på skivan? Står det nåt om fujitsu-siemens recovery cd eller det en skiva från microsoft?

recovery cd!! nu börjar vi komma nånvart?
Citera
2007-05-19, 12:38
Medlem
Revenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
Jag har också en fujisu siemens, ställ om den i booten att boota från cd först och då ska den säga press any key to run from cd eller liknande om du har skivan i. Altså ha skivan i innan windows startar och var uppmärksam.

hur ställer man in booten?
Citera
2007-05-19, 12:40
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
recovery cd!! nu börjar vi komma nånvart?

Ah. Skräp med andra ord, använd inte den. Du kan ge dig fan på att den är lite sådär lagom cripplad så inte användare kan ställa till med nåt.
Fujitsu-siemens vill inte att folk ringer till supporten och undrar var deras filer tog vägen efter att ha kört recoverycd:n. Det blir billigare så för dem. Skulle inte förvåna mig alls om de tagit bort möjligheten att formatera.

Tanka hem eller låna upp en riktig XP-skiva som första steg
Här kan du tanka en:
http://thepiratebay.org/tor/3689502/...aj_2007_svensk
Citera
2007-05-20, 00:28
Medlem
Revenues avatar
Citat:
Ah. Skräp med andra ord, använd inte den. Du kan ge dig fan på att den är lite sådär lagom cripplad så inte användare kan ställa till med nåt.
Fujitsu-siemens vill inte att folk ringer till supporten och undrar var deras filer tog vägen efter att ha kört recoverycd:n. Det blir billigare så för dem. Skulle inte förvåna mig alls om de tagit bort möjligheten att formatera.

Tanka hem eller låna upp en riktig XP-skiva som första steg
Här kan du tanka en:
http://thepiratebay.org/tor/3689502/...aj_2007_svensk
Inget har funkat, hur gör man när man laddat ner xp från pirate bay?
Beskriv på svenska?
Citera
2007-05-20, 00:31
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Inget har funkat, hur gör man när man laddat ner xp från pirate bay?
Beskriv på svenska?

Här har du en enkel guide på förståelig svenska:

http://torrentmind.com/guide.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in