• 1
  • 2
2007-05-18, 23:43
Medlem
Godkväll!

Jag söker febrilt efter ett program, som jag tycker att det borde finnas hundratals av på internet. Det gör det säkert också, jag kan dock inte hitta ett som passar mina önskemål.

Som känt, så ligger filerna i datorn i mappar som man själv skapat och namngivit. Men jag vill ha ett annat program för att få en bättre överblick.

Vad jag är ute efter är ett program, vars funktion är likartad med programmet på denna bilden: http://www.file-ease.com/images/filease.gif
Jag vill ha ett program med "kataloger" och "underkataloger", precis som i vänster på bilden ovan. Jag vill själv kan skapa och namnge katalogerna och givetvis även kunna lägga till filer i katalogerna, som visas när jag "fäller ut" de kataloger som inehåller filer som jag lagt in.

Jag är alltså INTE ute efter ett program som visar filerna i min dator, enligt bilden ovan. Jag vill ha ett program, vars kategorier jag själv kan skapa och ändra, utan att mapparna i datorn ändras.

Är det någon som har något tips?
Citera
2007-05-19, 00:35
Medlem
st0ckiss avatar
Fan va bra ett sånt program hade varit.
Hade varit toppen för o hålla koll på vilka filmer/musik/program osv man har
Citera
2007-05-19, 12:16
Medlem
DennisOlofs avatar
Hmm jag kör med Where Is It, funkar bra och har inte hittat något annat program som fungerar på samma sätt eller är lika bra ?

Har kört detta för att indexera allt jag har på mina DVD-R skivor, slipper man leta. Iofs hade det varit önskvärt om allt istället lagrades i HTML (XML) filer.

http://www.whereisit-soft.com/

Någon annan kanske vet något annat program ?
Citera
2007-05-19, 12:23
Moderator
Falukropps avatar
Jag använder ett program som heter Advanced Disk Catalog för att indexera mina skivor. Det borde klara av att göra det du vill. Gillar det pga att det är litet och smidigt, och snabbt som fan när man gör databassökningar.

http://www.elcomsoft.com/adc.html

Gammalt som gatan, men funkar för mig.
Citera
2007-05-19, 16:13
Medlem
DennisOlofs avatar
Falukropp intressant sparar den datan eller informationen i html, xml filer ?

Jag har ett liknande program för bookmarks, Compass v2.83 funkar ok inte jättebra i alla fall, lite småfel på den.

Jag gillar den för att allt som man sparar sparas i en HTML fil, man är på så vis inte beroende av programet, kanske finns nya modernare eller liknande varianter ? känner du till några ?
Citera
2007-05-19, 16:22
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Falukropp intressant sparar den datan eller informationen i html, xml filer ?

Jag har ett liknande program för bookmarks, Compass v2.83 funkar ok inte jättebra i alla fall, lite småfel på den.

Jag gillar den för att allt som man sparar sparas i en HTML fil, man är på så vis inte beroende av programet, kanske finns nya modernare eller liknande varianter ? känner du till några ?

ADC kör med nåt eget databasformat, men man kan exportera sina databasfiler till xml om man vill det. Finns en del olika format man kan exportera till. Du kan även importera databaser från en massa olika format, så om du nu vill testa ADC kan du ju plocka hem det och importera din xml-databas från ditt nuvarande program.

Var väl ett par år sen senaste updaten till ADC kom också förvisso, men jag är jävligt nöjd med det. Dock vet jag ju inte vad du har för behov. Så det bästa är nog att du testar själv
Citera
2007-05-19, 16:25
Medlem
Jag har testat programmen som ni tipsat om, dock så visar den ju bara mapparna på datorn. Man kan ju inte själv skapa kategorier, vilka man döper och lägger till valfria filer till.

Jag har hittat ett programm som är precis vad jag söker: http://www.10-strike.com/searchmydis...-catalog.shtml

Dessvärre är det ett betalprogramm och det finns inget sätt att komma runt det, har letat efter crack till det, i över en halvtimme
Citera
2007-05-19, 16:27
Medlem
sparlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Dessutom är det ett betalprogramm och det finns inget sätt att komma runt det, har letat efter crack till det, i över en halvtimme

w000t??i över en HALVTIMMA??? Det är bäst att du ger upp, gud va mkt tid du har lagt ner, men ändå inte hittat ngt!
Citera
2007-05-19, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparlund
w000t??i över en HALVTIMMA??? Det är bäst att du ger upp, gud va mkt tid du har lagt ner, men ändå inte hittat ngt!
Det var över en halvtimme, ville bara inte verka för galen. När jag väl givit mig in på att söka efter ett crack eller liknande, så kan jag sitta hur länge som helt, utan att se efter alternativa lösningar och på så sätt komma runt problemet på ett lättare sätt.
Citera
2007-05-19, 16:31
Medlem
sparlunds avatar
craagle?dc?torrents?goole?fråga randomfolk på gatan?några förslag bara!
Citera
2007-05-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparlund
craagle?
Aldrig hört, ska kolla upp.
Citat:
dc?
Sökte där, utan att finna.
Citat:
torrents?
Citat:
google?

Jag tänkte kolla upp möjligheterna med att själv cracka det, har försökt förut, men misslyckats dock.
Citera
2007-05-19, 16:36
Moderator
Falukropps avatar
Testa astalavista.box.sk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto