• 1
  • 2
2007-05-18, 20:59
Medlem
http://www.svd.se/dynamiskt/stockhol...d_15483411.asp

Alliansen ångar vidare mot flummet och daltandet med antisocialt beteende.

Sossarna är lika mongo som alltid:

Citat:
Problemet är att de som drabbas av de här avgifterna ofta inte har möjlighet att betala vare sig biljetter eller böter. Det spelar dem ingen roll om straffet är 800 eller 1.200 kronor. Jag förstår inte vad man uppnår med att sparka på dem som redan ligger och höja avgifterna ännu mer, säger Lars Dahlberg.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=651367

Per Albin vänder sig i sin grav över detta daltande med fuskare!
Citera
2007-05-18, 21:06
Medlem
Att inte alliansen lär sig, vi måste vara snälla mot brottslingarna så de är snälla mot oss när de är i majoritet
Citera
2007-05-18, 21:06
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Problemet är att de som drabbas av de här avgifterna ofta inte har möjlighet att betala vare sig biljetter eller böter. Det spelar dem ingen roll om straffet är 800 eller 1.200 kronor. Jag förstår inte vad man uppnår med att sparka på dem som redan ligger och höja avgifterna ännu mer, säger Lars Dahlberg.

Här kommer den sköna vänsterretoriken igen, varför rikta udden mot de stackars fuskarna..? I rättvisans namn så kanske man ska avskaffa straff och böter helt, och istället ge tjuvåkarna en rejäl kram.

Man blir ju mörkrädd...
Citera
2007-05-18, 21:16
Bannlyst
Borde det inte vara på sin plats för MP att lägga in en motion gällande att finansiera kollektivtrafiken genom att höja bensinskatten? Varför har de inte tänkt på det, de gröna?

(Eller så har de redan gjort det och jag är inte uppdaterad, vilket leder till att det är jag som gjort bort mig. Å andra sidan är ju Flashback så otroligt höger att jag, genom att bara föreslå detta, gör bort mig i deras ögon. Jaja, parenteser är i alla fall onödiga, särskilt när de är långa.)
Citera
2007-05-18, 21:21
Medlem
slippys avatar
Haha sossarna menar alltså att det är Ok att planka eftersom man inte har råd med biljetterna? Det var det dummaste jag hört.

Jag brukar ta springnota från Gondolen men det är enligt sossarna Ok eftersom jag inte har råd att betala.
Citera
2007-05-18, 21:23
Medlem
Som vanligt försvaras det plankande patrasket, att det görs från vänsterhåll är såklart ingen slump.
Jag skulle gissa på att 90 % av de som plankar visst skulle ha råd att betala. Man plankar antingen för att det är coolt, eller för att man på fullaste allvar tror att kollektivtrafiken på så vis en dag ska bli helt skattefinansierat (vägrar kalla det gratis) och båda dessa nämnda grupper är väldigt ofta från medelklassen eller övre medelklassen. Det är nog bara en liten del lodisar och tjackisar som plankar för att de inte har råd.

Hur som helst bra att snaran dras åt. Det ska kännas när man snyltar på andra.
Citera
2007-05-18, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Jag brukar ta springnota från Gondolen men det är enligt sossarna Ok eftersom jag inte har råd att betala.

Ja, själv brukar jag ta socialbidrag eftersom jag inte har lust att jobba, och det har de inte heller problem med. Inte undra på att landet går åt helvete när det finns sådana här människor i maktposition.
Citera
2007-05-18, 21:45
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsås
Som vanligt försvaras det plankande patrasket, att det görs från vänsterhåll är såklart ingen slump.
Jag skulle gissa på att 90 % av de som plankar visst skulle ha råd att betala. Man plankar antingen för att det är coolt, eller för att man på fullaste allvar tror att kollektivtrafiken på så vis en dag ska bli helt skattefinansierat (vägrar kalla det gratis) och båda dessa nämnda grupper är väldigt ofta från medelklassen eller övre medelklassen. Det är nog bara en liten del lodisar och tjackisar som plankar för att de inte har råd.

Hur som helst bra att snaran dras åt. Det ska kännas när man snyltar på andra.
Det där var ju två rätt korkade anledningar. De som plankar gör det oftast för att de inte vill lägga ut pengarna. Det lite tveksamt hur mkt legitimitet man besitter om man har en vanlig månadslön och raljerar över hur drygt det är att planka.

Däremot tycker jag att det är bra om det går igenom. Fusk är fusk och ska inte tillåtas. Men det kan ibland vara bra att förstå att de som plankar inte alltid har samma ekonomiska situation som en själv. Som student har jag faktiskt plankat ibland jag me. Inte för att jag tyckte att det var "okej", utan för att jag tyckte att det var värt risken att åka på 800:- i böter och eftersom jag faktiskt inte ägnade så stor tanke åt snyltfaktorn. Jag kontrolleras inte var 40e resa... När jag börjar jobba kan jag inte tänka mig att jag någonsin skulle planka.
Its all about the money.
Citera
2007-05-18, 21:54
Bannlyst
Patentlösning:

Ta 1200 spänn av plankaren

Transportera plankaren långt bort (typ gnesta), i flera timmar, på förhör, så att denne blir rejält försenad.

Det lär få både pundare och snåljåpar på bättre tankar!!! Man blir inte bara av med stashen, man e borta halva dan också.
Citera
2007-05-18, 21:56
Medlem
cptbs avatar
de har inte råd att betala biljetten men det har råd med en dator + internetuppkoppling för att bli medlem på planka.nu.
Citera
2007-05-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Här kommer den sköna vänsterretoriken igen, varför rikta udden mot de stackars fuskarna..? I rättvisans namn så kanske man ska avskaffa straff och böter helt, och istället ge tjuvåkarna en rejäl kram.

Man blir ju mörkrädd...
Sossarna är så chockade över att vara i opposition att de i ren frustration svarar med vad som helst, bara de slipper nicka instämmande med moderaterna. En allt svårare uppgift ju längre åt vänster M går. Nu går S tydligen ända ut på anarkistflanken för att kunna positionera sig till vänster om M.
Citera
2007-05-18, 22:19
Medlem
Engelbrektssons avatar
Sänk biljettpriserna rejält istället så minskar nog plankandet automatiskt. Och miljön (inte bara växthuseffekt-tjafs, utan de faktiska avgaser, tjärpartiklar och gummi dina barn andas in) mår bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in