• 2
  • 3
2007-05-20, 00:57
Medlem
sisususis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Ja, ok. Dock undrar jag om man kan döma ut ett lands kokkonst som "medelhavsmat utan finess" baserat på besök i personalrestauranger.

Det är ju den mat folk äter till vardags. Det är ju samma läge här hemma. Matkvaliten är ju det som bjuds som dagens rätt på lunchrestaurangen.
Citera
2007-05-20, 07:58
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Ja, jag antar att trådskaparen ska till något som liknar en turistort, knappast den spanska landsbygden.
Och vem har snackat om landsbygden? Anser du att man hamnar på landet om man går två kvarter från Sergels Torg också?
Citera
2007-05-20, 08:02
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisususi
Det är ju den mat folk äter till vardags. Det är ju samma läge här hemma. Matkvaliten är ju det som bjuds som dagens rätt på lunchrestaurangen.
I Barcelona har nästan samtliga restauranger en trerätters lunch varje dag. Givetvis varierar kvaliteten, men det är inte svårt att hitta dagens lunch som är både god och riklig. Jag vet inte hur van du är vid att äta ute, men luncherna är alltid sämre än a la carte-menyn. I alla länder. Personalrestauranger har jag bara erfarenhet av i Sverige och då har jag serverats nästan vad som helst som ursäkt för mat.
Citera
2007-05-20, 08:02
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Jag ska till en ort i costa brava norr om barcelona, alltså katalonien eller vafan de heter. Vet inte så mycket om orten men visst äre en turistort, inte allt för stor heller tror jag.
PM-a mig så ska jag kolla om jag vet nåt om den.
Citera
2007-05-20, 08:44
Medlem
sisususis avatar
Citat:
I Barcelona har nästan samtliga restauranger en trerätters lunch varje dag. Givetvis varierar kvaliteten, men det är inte svårt att hitta dagens lunch som är både god och riklig. Jag vet inte hur van du är vid att äta ute, men luncherna är alltid sämre än a la carte-menyn. I alla länder. Personalrestauranger har jag bara erfarenhet av i Sverige och då har jag serverats nästan vad som helst som ursäkt för mat.

Hyfsat van får jag väl säga. Har ätit ute praktiskt taget dagligen i 20 år i alla världsdelar utom afrika. Naturligtvis finns det bra mat i alla länder (förutom Storbrittanien) om man har tid att leta men det är ju inte samma sak som standarden överlag är bra.
Citera
2007-05-20, 09:12
Medlem
Spansk mat är tillsammans med engelsk antagligen den tråkigaste i europa. Då talar jag givetvis om den inhemska, och inte michelin-restauranger i barcelona.
Citera
2007-05-22, 10:39
Medlem
Roger Pontares avatar
Här var det hårt klimat mot den spanska maten. Jag älskar spansk mat, dilamm i vedugn, skaldjur, bläckfisk och fisk i alla former, fantastisk paella och häftiga tapas. Om man kollar Barcelona så är det hög kvalité på mat och mycket bra färskvaror, som Seamus sa tidigare så är det mycket inspirerat franskt i katalonien vilket är mycket trevligt. Spanien slår alla andra länder med hästlängder (inklusive Italien) när det kommer till skinka, köp 100g av den finaste iberican och bli kär! Sen har Spanien Europas bästa fotbollsliga och är bland dom bästa vinproducenterna i världen, något off topic kanske med det tåls att påpeka!
Citera
2007-05-22, 11:38
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Här var det hårt klimat mot den spanska maten. Jag älskar spansk mat, dilamm i vedugn, skaldjur, bläckfisk och fisk i alla former, fantastisk paella och häftiga tapas. Om man kollar Barcelona så är det hög kvalité på mat och mycket bra färskvaror, som Seamus sa tidigare så är det mycket inspirerat franskt i katalonien vilket är mycket trevligt. Spanien slår alla andra länder med hästlängder (inklusive Italien) när det kommer till skinka, köp 100g av den finaste iberican och bli kär! Sen har Spanien Europas bästa fotbollsliga och är bland dom bästa vinproducenterna i världen, något off topic kanske med det tåls att påpeka!
Äntligen, Roger... Var fan höll du hus?
Citera
2007-05-22, 11:41
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Äntligen, Roger... Var fan höll du hus?

Hahaha, du verkade ju ha situationen under kontroll.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in